ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ:
- POZNAJMY SIĘ
- poznawanie imion dzieci w grupie,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- wdrożenie do funkcjonowania w przedszkolu,
- doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała,
- nawiązywanie relacji rówieśniczych,
- poznanie miejsc w sali i ich nazywanie,
- rozwijanie sprawności motoryki małej,
- ćwiczenie umiejętności uważnego słuchania innych,
- zapamiętanie zasad obowiązujących w przedszkolu - tworzenie kodeksu grupowego,
- rozwijanie słuchu muzycznego i pamięci słuchowej,
- ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki,
- kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku),
- rozwijanie samodzielności dzieci,
- doskonalenie współpracy.
- W NASZYM PRZEDSZKOLU
- rozpoznawanie i nazywanie osób pracujących w przedszkolu,
- wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania,
- poznanie nazw zabawek i sprzętów używanych w przedszkolu i na placu zabaw oraz zasad obowiązujących podczas ich używania,
- utrwalanie wyglądu własnego znaczka oraz wdrażanie do przestrzegania zasad w szatni,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- integracja grupy,
- nawiązywanie relacji rówieśniczych,
- nazywanie kolorów,
- rozwijanie słuchu muzycznego,
- ilustrowania treści utworu ruchem,
- rozwijanie sprawności ruchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i umiejętności konstrukcyjnych,
- budowanie poczucia własnej wartości,
- rozwijanie kreatywności.
- TYDZIEŃ PRZEDSZKOLAKA - projekt z okazji Dnia Przedszkolaka, realizacja zadań wg. osobnego scenariusza
- BEZPIECZNI NA DRODZE
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania,
- wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie,
- poznanie podstawowych wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,
- poznanie niektórych znaków drogowych i nazywanie ich,
- rozwijanie umiejętności klasyfikacji,
- poznanie różnych dźwięków z otoczenia,
- poznanie figury geometrycznej - koło,
- kształcenie słuchu muzycznego,
- kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów,
- kształcenie motoryki małej,
- zachęcanie do poznawania nowych faktur,
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ:
Witajcie w przedszkolu!
02 – 06.09
Dziecko:
- Nazywa emocje związane z powrotem do przedszkola
- Zapoznaje się z nową salą, kącikami, znaczkami
- Wie, jakie zasady obowiązują podczas zabawy w przedszkolu
- Współtworzy Kodeks grupowy
- Współdziała w zabawach muzyczno-ruchowych
- Wykona pracę plastyczną – rozpoznaje i nazywa figury geometryczne, składa obrazek z elementów
- Wykonuje poprawnie ćwiczenia gimnastyczne
- Słucha z uwagą treści utworu, odpowiada na pytania związane z jego treścią
- Rozwija czynności samoobsługowe w szatni i łazience oraz podczas posiłków
Wspomnienia z wakacji
09 – 13.09
Dziecko:
- Dzieli się wspomnieniami z wakacji
- Nazywa miejsca, w których spędziło czas
- Formułuje wypowiedzi zachowując prawidłową formę czasownika
- Potrafi nazwać emocje, których doświadczało podczas wakacji
- Wykona pracę plastyczną tematycznie związaną z wakacjami
- Wykona poprawnie ćwiczenia gimnastyczne – rozwija sprawność ruchową z zakresu motoryki dużej
- Przelicza elementy zbiorów, stosuje określenia: najmniej, najwięcej, tyle samo
- Potrafi dokonać analizy i syntezy słuchowej wyrazów (podział na sylaby)
- Rozwija motorykę małą podczas prac manualnych w ramach Dnia Kropki
- Rozwija koordynację wzrokowo – ruchową podczas proponowanych ćwiczeń z wykorzystaniem przygotowanego plakatu
Tydzień Przedszkolaka
16 – 20.09
- projekt z okazji Dnia Przedszkolaka
- realizacja wg oddzielnego scenariusza
Bezpieczna droga do przedszkola
23 – 27.09
Dziecko:
- Rozpoznaje wybrane znaki drogowe, rozumie ich znaczenie
- Utrwala figury geometryczne, prawidłowo liczy sylwety figur
- Rozwija myślenie przyczynowo – skutkowe na podstawie historyjek obrazkowych
- Wie, jakie zasady obowiązują na przejściu dla pieszych i stosuje się do nich
- Uczestniczy w zabawach ruchowych, reaguje na sygnał
- Rozwija umiejętności związane z kodowaniem i programowaniem z wykorzystaniem robota Indi oraz Genibota
- Wie, kim jest policjant oraz strażnik miejski; czym się zajmują
- Słucha z uwagą wiersza E. Piechny – Pietrzyk „Zwierzęta na wycieczce”, udziela odpowiedzi na pytania związane z jego treścią
- Właściwie zachowuje się n przejściu dla pieszych podczas spaceru
- Wykona pracę plastyczną - potrafi ją zaplanować, dba o porządek na stanowisku pracy
- uczestniczy w seansie filmowym podczas Kina Samochodowego
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU PRZEDSZKOLA NR 163 "BAŚNIOWY ZAMEK" W POZNANIU
„Wszystko, co najważniejsze
w życiu człowieka zdarza się
w jego sześciu pierwszych latach”
G. Vico
W celu efektywnego i skutecznego wykonywania powierzonych przedszkolu zadań ustanawia się misję Przedszkola.
MISJA:
Przedszkole ma za zadanie ukształtowanie myślącego człowieka, wspieranie indywidualnego rozwoju każdego dziecka, przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole. U podstaw rozwoju przedszkola leżą wymagania państwa wobec przedszkoli, określone w rozporządzeniu o nadzorze pedagogicznym.
WIZJA:
Dbałość o wszechstronny rozwój człowieka, ułatwienie dzieciom rozpoczęcia nauki w szkole bez obciążeń emocjonalnych, z ukierunkowaniem na osiąganie sukcesów.
NASZE MOCNE STRONY:
Dobrze przygotowana kadra pedagogiczna ciągle poszerzająca swoją wiedzę , bogata oferta edukacyjna, otwartość kadry wobec problemów dzieci, pozytywna atmosfera panująca w przedszkolu, ciągłe modernizowanie placówki. Możliwość skorzystania z porad specjalistów: psychologa, logopedy i rehabilitanta.
ZADANIA PLACÓWKI:
Organizowanie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających nawiązywaniu przez dzieci kontaktów społecznych i przyrodniczych, wchodzeniu w różne osobowe interakcje, realizowaniu dążenia dziecka do wyrażania siebie poprzez twórczość plastyczną, muzyczną i ruchową.
PRIORYTETY
- Wyrabianie nawyków higieniczno – zdrowotnych, dbałości o zdrowie, sprawność ruchową, kształtowania poprawnej postawy ciała, harmonijny rozwój fizyczny,
- Uwzględnianie potrzeb dzieci z deficytami rozwojowymi oraz dzieci uzdolnionych.
- Planowanie pracy dydaktycznej w oparciu o wartości
- Udoskonalanie systemu wspomagania rozwoju dziecka i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej
- Kształtowanie tożsamości regionalnej i narodowej
- Kontynuowanie i doskonalenie systemu współpracy z rodzicami i środowiskiem
- Kontynuowanie wypracowanych tradycji
- Wyrabianie postawy szacunku do przyrody i potrzeby chronienia jej.
PRACOWNICY PRZEDSZKOLA:
W przedszkolu zatrudnieni są:
a) Dyrektor;
b) Nauczyciele;
c) Psycholog
d) Logopeda
e) Rehabilitant
f) Pracownicy administracji:
- główna księgowa,
- specjalista ds. płac,
- sekretarz
d) Intendent;
f) Pracownicy obsługowi:
- kucharka,
- pomoce kuchenne,
- pomoce nauczycieli,
- robotnik do prac ciężkich,
- konserwator.
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
Współdziałanie z rodzicami odbywa się przez:
- zebrania organizowane zgodnie z bieżącymi potrzebami (co najmniej 2 razy
w roku),
- zebrania na tematy wychowawcze lub poświęcone określonemu zagadnieniu
z udziałem zaproszonych specjalistów,
- spotkania oddziałowe wg planu nauczycielek poszczególnych grup,
- dni otwarte i zajęcia otwarte dla rodziców,
- zajęcia pokazowe,
- spotkania indywidualne z wszystkimi nauczycielami i dyrektorem
w określonych terminach,
- wspólne imprezy dla dzieci i ich rodzin,
- redagowanie tablic informacyjnych dla rodziców, na których przedstawiane są
zadania realizowane z dziećmi w poszczególnych grupach, jak i sprawy
dotyczące wydarzeń i bieżącej pracy grupy,
- opracowanie pisemnej informacji dla rodziców na temat osiągnięć
rozwojowych dzieci (analiza gotowości do nauki w szkole dziecka 5 i 6-letniego),
- wystawy prac dziecięcych,
- udostępnianie teczek, kart pracy i prac plastycznych oraz dokumentacji
diagnozy indywidualnego rozwoju ich dziecka,
- zapewnienie możliwości indywidualnego kontaktu z nauczycielem.
WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM:
- „Miasteczko Oświatowe”;
- Poradnia Pedagogiczno – Psychologiczna nr 4;
- UAM – Instytut Psychologii, Zakład Pedagogiki;
- Uniwersytet Przyrodniczy
- Rada i Administracja Osiedla Bolesława Chrobrego;
- Klub Seniora „Królewska Oaza” (os. Jagiełły);
- Międzyszkolny Uczniowski Klub Sportowy;
- Szkoła Podstawowa nr 17;
- Szkoła Podstawowa nr 15;
- Szkoła Podstawowa nr 27;
- Straż Pożarna;
- Straż Miejska;
- Policja;
- Piątkowskie Centrum Kultury „Dąbrówka”;
- Nadleśnictwo Babki;
- Przedszkole nr 182 „Król Elfów”;
- Wydawnictwo Zakamarki
- Księgarnia z Bajki
- Stowarzyszenie Miłośników Kultury Średniowiecza Swarożyc
- Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
WYDARZENIA CYKLICZNE:
- Pasowanie na przedszkolaka (z udziałem rodziców);
- Koncert Jesienny
- Andrzejki;
- Mikołajki;
- Jasełka (z udziałem rodziców);
- Wigilia Przedszkolna;
- Dzień Babci i Dziadka (z udziałem dziadków);
- Bal Karnawałowy;
- Dzień Mamy i Taty (z udziałem rodziców);
- Festyn Rodzinny (z udziałem rodziców i społeczności lokalnej);
- Dzień Dziecka;
- Koncerty edukacyjne – raz w miesiącu;
- Teatrzyk – raz w miesiącu;
- Wyjazdy grup do Teatru Animacji „Marcinek” – raz w roku
- Gorączka złota;
- Cała Polska Czyta Dzieciom;
- Przedszkolaki czytają
- Sprzątanie Świata.
- Imprezy cykliczne organizowane w ramach Miasteczka Oświatowego:
- Międzynarodowy Dzień Przedszkolaka
- Prezentacje Artystyczne
- Przegląd Piosenki
- Crazy Slide czyli Zjazd na Byle Czym
- Świąteczne spotkania z seniorami
- Powitanie wiosny
- Spartakiada i Turniej Piłki Nożnej
Przedszkole Nr 163 Baśniowy Zamek
os. Bolesława Chrobrego 106,
60-681 Poznań
tel./fax (061) 822-35-61
tel. 572 361 840
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 – Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 (ppp4.pl)
os. Bolesława Chrobrego 105
60-681 Poznań
tel. 61 823 44 31
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny otwarcia:
poniedziałek – czwartek w godz. 07.30 – 18.00
piątek w godz. 07.30 – 15.30
Podkategorie
Strona 15 z 16