ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ:

 

 

  1. POZNAJMY SIĘ
  • poznawanie imion dzieci w grupie,
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • wdrożenie do funkcjonowania w przedszkolu,
  • doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała,
  • nawiązywanie relacji rówieśniczych,
  • poznanie miejsc w sali i ich nazywanie,
  • rozwijanie sprawności motoryki małej,
  • ćwiczenie umiejętności uważnego słuchania innych,
  • zapamiętanie zasad obowiązujących w przedszkolu - tworzenie kodeksu grupowego,
  • rozwijanie słuchu muzycznego i pamięci słuchowej,
  • ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki,
  • kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku),
  • rozwijanie samodzielności dzieci,
  • doskonalenie współpracy.

 

  1. W NASZYM PRZEDSZKOLU
  • rozpoznawanie i nazywanie osób pracujących w przedszkolu,
  • wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania,
  • poznanie nazw zabawek i sprzętów używanych w przedszkolu i na placu zabaw oraz zasad obowiązujących podczas ich używania,
  • utrwalanie wyglądu własnego znaczka oraz wdrażanie do przestrzegania zasad w szatni,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • integracja grupy,
  • nawiązywanie relacji rówieśniczych,
  • nazywanie kolorów,
  • rozwijanie słuchu muzycznego,
  • ilustrowania treści utworu ruchem,
  • rozwijanie sprawności ruchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej i umiejętności konstrukcyjnych,
  • budowanie poczucia własnej wartości,
  • rozwijanie kreatywności.

 

  1. TYDZIEŃ PRZEDSZKOLAKA - projekt z okazji Dnia Przedszkolaka, realizacja zadań wg. osobnego scenariusza

 

  1. BEZPIECZNI NA DRODZE
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania,
  • wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie,
  • poznanie podstawowych wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,
  • poznanie niektórych znaków drogowych i nazywanie ich,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacji,
  • poznanie różnych dźwięków z otoczenia,
  • poznanie figury geometrycznej - koło,
  • kształcenie słuchu muzycznego,
  • kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów,
  • kształcenie motoryki małej,
  • zachęcanie do poznawania nowych faktur,

 

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ:

 

 Witajcie w przedszkolu! 

02 – 06.09

Dziecko:

  • Nazywa emocje związane z powrotem do przedszkola
  • Zapoznaje się z nową salą, kącikami, znaczkami
  • Wie, jakie zasady obowiązują podczas zabawy w przedszkolu
  • Współtworzy Kodeks grupowy
  • Współdziała w zabawach muzyczno-ruchowych
  • Wykona pracę plastyczną – rozpoznaje i nazywa figury geometryczne, składa obrazek z elementów
  • Wykonuje poprawnie ćwiczenia gimnastyczne
  • Słucha z uwagą treści utworu, odpowiada na pytania związane z jego treścią
  • Rozwija czynności samoobsługowe w szatni i łazience oraz podczas posiłków

 

Wspomnienia z wakacji

 09 – 13.09

Dziecko:

  • Dzieli się wspomnieniami z wakacji
  • Nazywa miejsca, w których spędziło czas
  • Formułuje wypowiedzi zachowując prawidłową formę czasownika
  • Potrafi nazwać emocje, których doświadczało podczas wakacji
  • Wykona pracę plastyczną tematycznie związaną z wakacjami
  • Wykona poprawnie ćwiczenia gimnastyczne – rozwija sprawność ruchową z zakresu motoryki dużej
  • Przelicza elementy zbiorów, stosuje określenia: najmniej, najwięcej, tyle samo
  • Potrafi dokonać analizy i syntezy słuchowej wyrazów (podział na sylaby)
  • Rozwija motorykę małą podczas prac manualnych w ramach Dnia Kropki
  • Rozwija koordynację wzrokowo – ruchową podczas proponowanych ćwiczeń z wykorzystaniem przygotowanego plakatu

 

 

Tydzień Przedszkolaka

16 – 20.09

- projekt z okazji Dnia Przedszkolaka

- realizacja wg oddzielnego scenariusza

 

 

Bezpieczna droga do przedszkola

23 – 27.09

Dziecko:

  • Rozpoznaje wybrane znaki drogowe, rozumie ich znaczenie
  • Utrwala figury geometryczne, prawidłowo liczy sylwety figur
  • Rozwija myślenie przyczynowo – skutkowe na podstawie historyjek obrazkowych
  • Wie, jakie zasady obowiązują na przejściu dla pieszych i stosuje się do nich
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, reaguje na sygnał
  • Rozwija umiejętności związane z kodowaniem i programowaniem z wykorzystaniem robota Indi oraz Genibota
  • Wie, kim jest policjant oraz strażnik miejski; czym się zajmują
  • Słucha z uwagą wiersza E. Piechny – Pietrzyk „Zwierzęta na wycieczce”, udziela odpowiedzi na pytania związane z jego treścią
  • Właściwie zachowuje się n przejściu dla pieszych podczas spaceru
  • Wykona pracę plastyczną - potrafi ją zaplanować, dba o porządek na stanowisku pracy
  • uczestniczy w seansie filmowym podczas Kina Samochodowego

 

 

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU PRZEDSZKOLA NR 163 "BAŚNIOWY ZAMEK"  W POZNANIU


„Wszystko, co najważniejsze
w życiu człowieka zdarza się
w jego sześciu pierwszych latach”
G. Vico


W celu efektywnego i skutecznego wykonywania powierzonych przedszkolu zadań ustanawia się misję Przedszkola.

MISJA:

Przedszkole ma za zadanie ukształtowanie myślącego człowieka, wspieranie indywidualnego rozwoju każdego dziecka, przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole. U podstaw rozwoju przedszkola leżą wymagania państwa wobec przedszkoli, określone w rozporządzeniu o nadzorze pedagogicznym.

 

WIZJA:

Dbałość o wszechstronny rozwój człowieka, ułatwienie dzieciom rozpoczęcia nauki w szkole bez obciążeń emocjonalnych, z ukierunkowaniem na osiąganie sukcesów.

 

NASZE MOCNE STRONY:

Dobrze przygotowana kadra pedagogiczna ciągle poszerzająca swoją wiedzę , bogata oferta edukacyjna, otwartość kadry wobec problemów dzieci, pozytywna atmosfera panująca w przedszkolu, ciągłe modernizowanie placówki. Możliwość skorzystania z porad specjalistów: psychologa, logopedy i rehabilitanta.

 

ZADANIA PLACÓWKI:

Organizowanie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających nawiązywaniu przez dzieci kontaktów społecznych i przyrodniczych, wchodzeniu w różne osobowe interakcje, realizowaniu dążenia dziecka do wyrażania siebie poprzez twórczość plastyczną, muzyczną i ruchową.

 

PRIORYTETY

  1. Wyrabianie nawyków higieniczno – zdrowotnych, dbałości o zdrowie, sprawność ruchową, kształtowania poprawnej postawy ciała, harmonijny rozwój fizyczny,
  2. Uwzględnianie potrzeb dzieci z deficytami rozwojowymi oraz dzieci uzdolnionych.
  3. Planowanie pracy dydaktycznej w oparciu o wartości
  4. Udoskonalanie systemu wspomagania rozwoju dziecka i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej
  5. Kształtowanie tożsamości regionalnej i narodowej
  6. Kontynuowanie i doskonalenie systemu współpracy z rodzicami i środowiskiem
  7. Kontynuowanie wypracowanych tradycji
  8. Wyrabianie postawy szacunku do przyrody i potrzeby chronienia jej.

 

PRACOWNICY PRZEDSZKOLA:

W przedszkolu zatrudnieni są:

a)      Dyrektor;

b)      Nauczyciele;

c)      Psycholog

d)     Logopeda

e)      Rehabilitant

f)       Pracownicy administracji:

- główna księgowa,

- specjalista ds. płac,

- sekretarz

d) Intendent;

f) Pracownicy obsługowi:

- kucharka,

- pomoce kuchenne,

- pomoce nauczycieli,

- robotnik do prac ciężkich,

- konserwator.

 

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

Współdziałanie z rodzicami odbywa się przez:

-  zebrania organizowane zgodnie z bieżącymi potrzebami (co najmniej 2 razy

w roku),

-  zebrania na tematy wychowawcze lub poświęcone określonemu zagadnieniu

z udziałem zaproszonych specjalistów,

-  spotkania oddziałowe wg planu nauczycielek poszczególnych grup,

-  dni otwarte i zajęcia otwarte dla rodziców,

-  zajęcia pokazowe,

-  spotkania indywidualne z wszystkimi nauczycielami i dyrektorem

w określonych terminach,

-  wspólne imprezy dla dzieci i ich rodzin,

-  redagowanie tablic informacyjnych dla rodziców, na których przedstawiane są

zadania realizowane z dziećmi w poszczególnych grupach, jak i sprawy

dotyczące wydarzeń i bieżącej pracy grupy,

-  opracowanie pisemnej informacji dla rodziców na temat osiągnięć

rozwojowych dzieci (analiza gotowości do nauki w szkole dziecka 5 i 6-letniego),

-  wystawy prac dziecięcych,

-  udostępnianie teczek, kart pracy i prac plastycznych oraz dokumentacji

diagnozy indywidualnego rozwoju ich dziecka,

-  zapewnienie możliwości indywidualnego kontaktu z nauczycielem.

 

WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM:

  • „Miasteczko Oświatowe”;
  • Poradnia Pedagogiczno – Psychologiczna nr 4;
  • UAM – Instytut Psychologii, Zakład Pedagogiki;
  • Uniwersytet Przyrodniczy
  • Rada i Administracja Osiedla Bolesława Chrobrego;
  • Klub Seniora „Królewska Oaza” (os. Jagiełły);
  • Międzyszkolny Uczniowski Klub Sportowy;
  • Szkoła Podstawowa nr 17;
  • Szkoła Podstawowa nr 15;
  • Szkoła Podstawowa nr 27;
  • Straż Pożarna;
  • Straż Miejska;
  • Policja;
  • Piątkowskie Centrum Kultury „Dąbrówka”;
  • Nadleśnictwo Babki;
  • Przedszkole nr 182 „Król Elfów”;
  • Wydawnictwo Zakamarki
  • Księgarnia z Bajki
  • Stowarzyszenie Miłośników Kultury Średniowiecza Swarożyc
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu

 

WYDARZENIA CYKLICZNE:

  • Pasowanie na przedszkolaka (z udziałem rodziców);
  • Koncert Jesienny
  • Andrzejki;
  • Mikołajki;
  • Jasełka (z udziałem rodziców);
  • Wigilia Przedszkolna;
  • Dzień Babci i Dziadka (z udziałem dziadków);
  • Bal Karnawałowy;
  • Dzień Mamy i Taty (z udziałem rodziców);
  • Festyn Rodzinny (z udziałem rodziców i społeczności lokalnej);
  • Dzień Dziecka;
  • Koncerty edukacyjne – raz w miesiącu;
  • Teatrzyk – raz w miesiącu;
  • Wyjazdy grup do Teatru Animacji „Marcinek” – raz w roku
  • Gorączka złota;
  • Cała Polska Czyta Dzieciom;
  • Przedszkolaki czytają
  • Sprzątanie Świata.
  • Imprezy cykliczne organizowane w ramach Miasteczka Oświatowego:
    • Międzynarodowy Dzień Przedszkolaka
    • Prezentacje Artystyczne
    • Przegląd Piosenki
    • Crazy Slide czyli Zjazd na Byle Czym
    • Świąteczne spotkania z seniorami
    • Powitanie wiosny
    • Spartakiada i Turniej Piłki Nożnej

Przedszkole Nr 163 Baśniowy Zamek

os. Bolesława Chrobrego 106,

60-681 Poznań


tel./fax (061) 822-35-61

tel. 572 361 840

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 – Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 (ppp4.pl)

os. Bolesława Chrobrego 105
60-681 Poznań
tel. 61 823 44 31
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny otwarcia:
poniedziałek – czwartek w godz. 07.30 – 18.00
piątek w godz. 07.30 – 15.30

Podkategorie