ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC:

 

  1. W marcu jak w garncu

Dzieci:

  • uważnie słuchają wiersza pt.: „W marcu”,
  • poznają przysłowie „W marcu jak w garncu” i potrafią wyjaśnić jego znaczenie,
  • utrwalają nazwy i kolejność pór roku, dzielą ich nazwy na sylaby,
  • segregują obrazki związane z różnymi porami roku,
  • układają obrazki wg rozpoczętego rytmu,
  • wiedzą, że marcowa pogoda sprzyja zachorowaniom i poznają sposoby dbania o zdrowie,
  • potrafią nazwać różne zjawiska atmosferyczne i tworzą kalendarz pogody,
  • relaksują się słuchając muzyki klasycznej,
  • wykonują pracę plastyczną zgodną z tematem,
  • doskonała prawidłową postawę ciała podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń fizycznych.

 

  1. Zakładamy ogródek w sali

Dzieci:

  • uważnie słuchają fragmentu książki „Rok z Lineą”, odpowiadają na pytania dotyczące wysłuchanej treści,
  • potrafią nazwać niektóre rośliny ogrodowe (kwiaty, zioła, warzywa),
  • potrafią nazwać podstawowe części roślin,
  • doskonalą umiejętność przeliczania w zakresie dostosowanym do możliwości i wieku,
  • doskonalą orientację w schemacie własnego ciała,
  • poznają pracę ogrodnika, potrafią nazwać narzędzia ogrodnicze,
  • poznają różne rodzaje nasion, sadzą je, obserwują wzrost zasadzonych roślin,
  • bawią się przy piosence „Jestem sobie ogrodniczka”,
  • projektują własną konewkę,
  • doskonalą koordynację wzrokowo - ruchową podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych,

 

  1. Witamy wiosnę

Dzieci:

  • uważnie słuchają opowiadań i wierszy związanych z nadejściem wiosny, potrafią odpowiedzieć na pytania dotyczące ich treści,
  • doskonalą poczucie rytmu podczas zabaw muzyczno - ruchowych z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych,
  • interpretują ruchem treść opowiadania,
  • doskonalą rozumienie i użycie określeń związanych z orientacją w przestrzeni,
  • układają rytmy według podanego wzoru,
  • wiosenne opaski - praca plastyczna,
  • poznają słowa i melodię piosenki “Idzie do nas wiosna”, podejmują próby wspólnego śpiewania,
  • potrafią ułożyć i opowiedzieć historyjkę obrazkową wychwytując związki przyczynowo - skutkowe,
  • obserwują zmiany zachodzące w przyrodzie podczas spaceru do parku, wyjścia do ogrodu.

 

  1. Na wiejskim podwórku

Dzieci:

  • słuchają uważnie bajki terapeutycznej „Na wiejskim podwórku”, nazywają emocje opisane w bajce oraz opisują sposoby radzenia sobie z nimi,
  • wiedzą, że zwierzęta, też przeżywają różne emocje,
  • potrafią nazwać zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci,
  • podają zdrobnienia nazw zwierząt, tworzą rymy i układają zdania poprawne pod względem gramatycznym,
  • wiedzą, co nam dają zwierzęta wiejskie,
  • segregują zwierzęta według podanej cechy, przeliczają elementy w powstałych zbiorach i porównują ich liczebność,
  • doskonalą spostrzegawczość oraz pamięć wzrokową podczas zabaw,
  • poznają słowa i melodię piosenki pt.: „Na podwórku koło bramy”, próbują ją śpiewać,
  • bawią się w zabawę ruchowo - muzyczną „Konik”,
  • konstruują zagrodę dla zwierząt z wybranego rodzaju klocków,
  • doskonalą sprawność ruchową podczas zabaw ruchowych,