ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC STYCZEŃ:

 

  1. WITAJ NOWY ROKU!

Dziecko:

  • dostrzega powtarzalność wydarzeń, pór roku, miesięcy, dni,
  • uważnie słucha utworów dotyczących tematu: „Dary Nowego Roku”, „Pory roku”, „Bracia miesiące”, „Tydzień”,
  • rozwiązuje zagadki dotyczące czterech pór roku, utrwala ich nazwy i kolejność występowania, dzieli ich nazwy na sylaby,
  • ogląda różnego rodzaju kalendarze, potrafi powiedzieć do czego służą,
  • układa rytmy wg zaczętego wzoru,
  • wykonuje pracę plastyczną związaną z tematem,
  • poznaje słowa i melodię piosenki „Zima, zima” wykorzystując przy niej instrumenty perkusyjne,
  • doskonali sprawność ruchową podczas ćwiczeń gimnastycznych, doskonali samodzielne rozbieranie się i ubieranie przed i po leżakowaniu,

 

  1. ZIMA

Dziecko:

  • potrafi nazwać aktualną porę roku oraz wymienić cechy po których ją rozpoznajemy,
  • obserwuje zmiany w przyrodzie podczas spacerów do parku i ogrodu przedszkolnego,
  • uważnie słuchają wiersza L. Krzemienieckiej pt.: „Przyjechała zima wozem”, potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące treści wiersza,
  • doskonali orientację w schemacie własnego ciała,
  • wykonuje pracę plastyczną wykorzystując różne techniki plastyczne,
  • relaksuje się przy muzyce klasycznej - A. Vivaldi „Zima”,
  • doskonali dużą motorykę podczas zabaw ruchowych.

 

  1. BEZPIECZNE FERIE

Dziecko:

  • uważnie słucha wiersza J. Ratajczaka „Śnieżynki”, ilustruje ruchem treść wiersza,
  • doskonali słownictwo w zakresie stopniowania przymiotników,
  • doskonali przeliczanie w zakresie dostosowanym do swoich możliwości,
  • potrafi czekać na swoją kolej w zabawie,
  • utrwala nazwy figur geometrycznych - koło,
  • doskonali umiejętność planowania na kartce papieru podczas wykonywania pracy plastycznej,
  • poznaje nazwy sportów zimowych i potrafi naśladować je ruchem,
  • uważnie słucha muzyki poważnej, potrafi zrelaksować się przy niej,
  • doskonali sprawność ruchową - zabawy z wykorzystaniem gazet, zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, doskonalenie ruchów naprzemiennych.