ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD:

 

 

Jesienna pogoda 30.10 – 03.11

Dziecko:

  • Wie, jaka jest pora roku
  • Słucha w skupieniu wiersza „Nieroztropny Jacuś” (J. Gajda)
  • Wie, jak należy się ubrać adekwatnie do pogody
  • Jest wrażliwe słuchowo – rozpoznaje nagrane dźwięki przyrody (deszcz, wiatr, ulewa, szelest liści)
  • Współdziała w zabawach ruchowych
  • Porusza się zgodnie z rytmem piosenki
  • Wykona pracę plastyczną „Parasol” techniką origami z kółek
  • Porządkuje elementy, przelicza je, tworzy zbiory
  • Szereguje elementy wg wielkości
  • Wyklaskuje wyrazy z podziałem na sylaby
  • Powtarza ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
  • Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych, stara się poprawnie je wykonać

 

Jesteśmy Polakami 06.11 – 10.11

Dziecko:

  • Bierze udział w koncercie Filharmonii Pomysłów: „Recital Loli Mandoli”
  • Wie, jakiej jest narodowości
  • Rozpoznaje i nazywa symbole narodowe, określa ich barwy
  • Wie, jak zachować się podczas słuchania i śpiewania hymnu narodowego
  • Wykona kotylion na uroczystość „Szkoła do hymnu”
  • Doskonali analizę i syntezę wzrokową – składa obrazek w całość
  • Doskonali analizę i syntezę słuchową – dzieli wyrazy na sylaby z wyklaskiwaniem
  • Wykona pracę plastyczną – flagę i/lub godło Polski
  • Wie, jak nazywa się stolica Polski

 

Jesteśmy przedszkolakami 13.11 – 17.11

Dziecko:

  • Przygotowuje się do uroczystości Pasowania na Przedszkolaka – powtarza wierszyki, śpiewa piosenki, tańczy
  • Wie, jak należy zachować się podczas występów
  • Radzi sobie z emocjami związanymi z występowaniem przed rodzicami
  • Świętuje razem z najbliższymi osobami
  • Wykona pracę plastyczną doskonaląc umiejętności manualne
  • Współdziała z innymi dziećmi w zabawie
  • Rozpoznaje i nazywa figury geometryczne, porządkuje je wg wspólnej cechy
  • Nazywa kolory w języku polskim i angielskim
  • Wykonuje ćwiczenia ruchowe z wykorzystaniem sprzętu sportowego

 

Zwierzęta domowe 20.11 – 24.11

Dziecko:

  • Rozpoznaje i nazywa zwierzęta przedstawione na obrazkach
  • Potrafi złożyć w całość pocięty obrazek
  • Wykonuje ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
  • Powtarza ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny
  • Wie, że o zwierzęta należy się troszczyć
  • Potrafi określić, czym żywi się pies, kot, papuga, rybki
  • Uczestniczy w zabawach ruchowo – naśladowczych
  • Słucha z uwagą piosenki „Pieski małe dwa”, potrafi opowiedzieć dokąd zawędrowały
  • Poprawnie stosuje określenia: duży – średni – mały; potrafi szeregować wg wielkości
  • Wykona pracę plastyczną „Wlazł kotek na płotek”

 

 

W krainie Baśni i Czarów 27.11 – 01.12

Dziecko:

  • Słucha z uwagą wybranych baśni
  • Wykona pracę plastyczną związaną z baśnią
  • Bierze udział w koncercie Filharmonii Pomysłów : „Bajki – Grajki - Onegdajki
  • Zna zwyczaje andrzejkowe – lani wosku i inne wróżby
  • Bierze udział w zabawach andrzejkowych
  • Współdziała z innymi w zabawie
  • Zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas lania wosku
  • Rozwija swoją wyobraźnię nazywając kształty powstałe z wosku
  • Ogląda w skupieniu bajki z dawnych lat prezentowane na projektorze
  • Uczy się odróżniać fikcję od rzeczywistości
  • Rozwija spostrzegawczość – dopasowuje przedmiot do jego cienia