ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC:
Witamy wiosnę
Dziecko:
- zna nazwy pór roku PO
- potrafi nazwać aktualna porę roku PO
-nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla wiosny PO
- obserwuje pogodę i nazywa aktualnie występujące zjawiska atmosferyczne PO
- wymienia oznaki wiosny PO
- szanuje rośliny, prowadzi obserwacje nie niszcząc przyrody PO, SO
- skupia uwagę na obserwowanym obiekcie FO, EO
- czeka na swoją kolej EO, SO
- potrafi chodzić parami FO
- reaguje na sygnał nauczyciela podczas spaceru i zabaw ruchowych FO, SO
- zakłada hodowlę owsa, dba o nią podlewając w miarę potrzeb PO
w dniach 15 – 21.03.23 zrealizowany zostanie projekt edukacyjny Miasteczka Oświatowego „Wiosna radosna” zgodnie z załączonym scenariuszem
Wielkanoc tuż, tuż...
Dziecko:
- poznaje tradycje świąt wielkanocnych PO
- wie z czego składa się wielkanocna palma PO
- rozwija sprawność dłoni i palców kreśląc wzory w powietrzu i po śladzie na kartce papieru FO
- bierze udział w zabawie orientacyjno – porządkowej PO
- rozwija sprawność ogólną ciała poruszając się zgodnie z opowieścią ruchową nauczyciela FO
- układa obrazek z trzech elementów – doskonali percepcję wzrokową PO
- przelicza elementy w sobie znanym zakresie PO
- utrwala nazwy liczebników porządkowych PO
- układa elementy w ciągu rosnącym i malejącym – ilość elementów dostosowana do umiejętności dziecka PO
- dopełnia liczbę elementów do trzech PO
- wykonuje polecenia nauczyciela SO
- współpracuje z rówieśnikami SO
- zachowuje się bezpiecznie podczas zabawy SO, FO
- wie co to jest nasiono PO
- rozpoznaje kilka rodzajów nasion PO
- przeprowadza obserwacje nasion i opisuje ich wygląd – dostrzega różnice i podobieństwa PO
- korzystając z dostępnych materiałów ozdabia własny pojemnik do hodowli PO
- obserwuje etapy zakładania hodowli rzeżuchy PO
- samodzielnie lub z pomocą nauczyciela zakłada własną hodowlę PO
- wie jak należy dbać o hodowlę PO
- wie co to są pisanki i kraszanki PO
- słucha piosenki PO
- zapamiętuje słowa i melodię piosenki PO
- rozwija poczucie rytmu - gra na klawesach, bębenku i marakasach PO
- wie jak gra się na wybranych instrumentach perkusyjnych PO
- uważnie słucha opowiadania PO
- odpowiada na pytania dotyczące treści PO
- wymienia produkty wymienione w tekście PO
- spośród dostępnych produktów wybiera te, które powinny znaleźć się w wielkanocnym koszyku PO
- wie co w tradycji świątecznej oznaczają wybrane produkty PO
- reaguje na zmianę tempa podkładu muzycznego PO
- dba o bezpieczeństwo swoje i innych podczas ćwiczeń SO
- ogląda różne pisanki zgromadzone w sali PO
- opisuje wygląd pisanek PO
- wskazuje powtarzalność wzorów (zadania dostosowane do możliwości dzieci) PO
- układa szereg według wzoru - zadania dostosowane do możliwości dzieci PO
- kontynuuje układanie wzoru PO
- ilustruje ruchem ułożony wzór PO
- reaguje na sygnał umowny w zabawie ruchowej PO
- rozwija umiejętność skoku obunóż FO
- wie jakie potrawy spożywa się podczas świątecznego śniadania PO
- potrafi złożyć życzenia świąteczne PO, SO
- wymienia świąteczne ciasta PO
- utrwala zasady świątecznego nakrywania stołu PO
- utrwala zasady kulturalnego zachowania się przy stole PO
- z uwagą słucha tekstu literackiego PO
- wie na czym polega tradycja śmigus – dyngus PO
- wie jak bezpiecznie obchodzić to święto PO
- wykonuje świąteczną ozdobę PO
- odczuwa satysfakcję i radość z wykonanej pracy EO
- utrzymuje porządek w miejscu pracy SO, FO
- doskonali umiejętność posługiwania się nożyczkami FO
- rozwija ogólną sprawność ruchową FO
- ilustruje ruchem opowieść nauczyciela FO
- zachowuje się bezpiecznie podczas zabawy SO
- stosuje się do poleceń nauczyciela SO