ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ:

 

 

MAJOWA ŁĄKA

Dziecko:

  • Poznaje kwiaty i owady żyjące na łące
  • Określa kolory majowych kwiatów
  • Rozumie znaczenie pszczół dla kwiatów i człowieka
  • Przelicza sylwety kwiatów i owadów, tworzy z nich zbiory
  • Wykonuje poprawnie ćwiczenia ortofoniczne
  • Rozumie, czym są zmysły i określa który zmysł jest najważniejszy przy wąchaniu, oglądaniu i słuchaniu tego, co znajdziemy na łące
  • Wykona pracę plastyczną z zastosowaniem różnych środków plastycznych
  • Śpiewa i tańczy do piosenki „Dwa motylki”

 

ZWIERZĘTA NA WSI

Dziecko:

  • Nazywa zwierzęta przedstawione na ilustracji
  • Odróżnia zwierzęta wiejskie od egzotycznych
  • Wykonuje ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
  • Rozpoznaje zwierzęta na podstawie dźwięku
  • Potrafi określić, jakie znaczenie dla człowieka mają zwierzęta gospodarskie (np. mleko, jajka)
  • Wykona pracę plastyczną techniką origami z kwadratu
  • Współdziała i aktywnie uczestniczy w zabawach: Rolnik sam w dolinie, Stary Donald farmę miał
  • Nazywa domki poszczególnych zwierząt
  • Poznaje nazwy młodych zwierząt wiejskich (źrebię, cielaczek, koźlątko)

 

 

MOJA RODZINA

Dziecko:

  • Wymienia członków swojej rodziny,
  • Wie, jak okazywać szacunek wobec rodziców,
  • Potrafi opowiedzieć, czym zajmuje się mama i tata,
  • Określa wygląd rodziców (kolor i długość włosów, jak się ubierają)
  • Słucha z uwagą piosenki o mamie i tacie; stara się ją śpiewać
  • Rozumie znaczenie słowa: portret
  • Wykona pracę plastyczną – Portret Mamy i/lub Taty
  • Rozwija sprawność motoryczną i poczucie estetyki podczas wykonywania upominku na Dzień Matki
  • Bierze aktywny udział w Spartakiadzie Sportowej
  • Zna angielskie słówka określające członków rodziny
  • Bierze udział w zabawie muzyczno – ruchowej „Baby shark”
  • Doskonali układ taneczny przygotowywany na Festyn Rodzinny

 

DZIECI Z CAŁEGO ŚWIATA

Dziecko:

  • wie, że ma swoje prawa,
  • poznaje swoje najważniejsze prawa
  • wie, gdzie szukać pomocy, jeśli ktoś łamie prawa dziecka
  • rozumie, że wszystkie dzieci mają takie same prawa, niezależnie od pochodzenia czy wyglądu,
  • chętnie i aktywnie uczestniczy w świętowaniu Dnia Dziecka
  • poznaje cechy charakterystyczne dla dzieci z danego kraju oraz ich zwyczaje,
  • wykona pracę plastyczną zgodną z tematem
  • prezentuje nabyte umiejętności taneczne podczas Festynu Rodzinnego
  • bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych