ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD:

 

 

REALIZACJA PROJEKTU „MARCHEWKA”

 

 

Dzieci:

  • wiedzą, że marchew należy do gatunku roślin selerowatych (poznają inne rośliny selerowate);
  • poznają marchewkę pod różnymi postaciami (roślina, zabawka, pluszak, strój itp.);
  • poznają różne odmiany marchwi;
  • wiedzą jak zbudowana jest marchewka;
  • sadzą marchewkę w sali tworząc ogród warzywny (uprawę);
  • wiedzą jakie wartości odżywcze ma marchewka;
  • wykonują sok z marchwi;
  • poznają marchewkę pod różną postacią (gotowaną, pieczoną, surową);
  • wykonują ciasto marchewkowe;
  • wiedzą, że marchewka może mieć różne kolory;
  • wykrawają ciasteczka w kształcie marchewki;
  • mierzą marchewki przy pomocy miary i linijki;
  • wykonują marchewkę z masy solnej;
  • wzbogacają słownictwo o wyrazy związane z tematem projektu;
  • temperują marchewkę specjalną temperówką do warzyw;
  • badają marchew pod mikroskopem (kamerą);
  • ćwiczą mięśnie narządu mowy na zgłoskach: ciach, szsz, wrr, szu;
  • tworzą danie z marchwi wg własnego pomysłu (np. zupa, frytki);
  • poznają różne gatunki, kształty, rodzaje marchwi podczas wycieczki do sklepu warzywniczego;
  • własnoręcznie wykonują sałatkę oraz surówkę z marchwi;
  • obserwują zmiany zachodzące podczas uprawy marchewki;
  • wykonują pojazd z marchewki;
  • szkicują, kolorują oraz malują na papierze;
  • poznają zwierzęta, które lubią jeść marchewkę (np. chomika, królika) – wycieczka do sklepu zoologicznego;
  • wiedzą, dlaczego należy jeść marchewkę;
  • przeprowadzają ankietę wśród pracowników przedszkola na temat ulubionego warzywa;
  • przeliczają marchewkę oraz tworzą zbiory;
  • rozpoznają marchewkę poprzez zmysły;
  • rozmawiają z ekspertami na temat uprawy roślin;
  • wykonują eksperymenty z marchewką;
  • uczestniczą w zabawach zręcznościowych – rzut marchewką do celu;
  • uczestniczą w zabawach muzyczno-ruchowych (np. do piosenki „Urodziny marchewki”);
  • wykonują stemple z marchewki;
  • oglądają literaturę dotyczącą tematu.