ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD:
Jesienna pogoda 30.10 – 03.11
Dziecko:
- Wie, jaka jest pora roku
- Słucha w skupieniu wiersza „Nieroztropny Jacuś” (J. Gajda)
- Wie, jak należy się ubrać adekwatnie do pogody
- Jest wrażliwe słuchowo – rozpoznaje nagrane dźwięki przyrody (deszcz, wiatr, ulewa, szelest liści)
- Współdziała w zabawach ruchowych
- Porusza się zgodnie z rytmem piosenki
- Wykona pracę plastyczną „Parasol” techniką origami z kółek
- Porządkuje elementy, przelicza je, tworzy zbiory
- Szereguje elementy wg wielkości
- Wyklaskuje wyrazy z podziałem na sylaby
- Powtarza ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
- Uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych, stara się poprawnie je wykonać
Jesteśmy Polakami 06.11 – 10.11
Dziecko:
- Bierze udział w koncercie Filharmonii Pomysłów: „Recital Loli Mandoli”
- Wie, jakiej jest narodowości
- Rozpoznaje i nazywa symbole narodowe, określa ich barwy
- Wie, jak zachować się podczas słuchania i śpiewania hymnu narodowego
- Wykona kotylion na uroczystość „Szkoła do hymnu”
- Doskonali analizę i syntezę wzrokową – składa obrazek w całość
- Doskonali analizę i syntezę słuchową – dzieli wyrazy na sylaby z wyklaskiwaniem
- Wykona pracę plastyczną – flagę i/lub godło Polski
- Wie, jak nazywa się stolica Polski
Jesteśmy przedszkolakami 13.11 – 17.11
Dziecko:
- Przygotowuje się do uroczystości Pasowania na Przedszkolaka – powtarza wierszyki, śpiewa piosenki, tańczy
- Wie, jak należy zachować się podczas występów
- Radzi sobie z emocjami związanymi z występowaniem przed rodzicami
- Świętuje razem z najbliższymi osobami
- Wykona pracę plastyczną doskonaląc umiejętności manualne
- Współdziała z innymi dziećmi w zabawie
- Rozpoznaje i nazywa figury geometryczne, porządkuje je wg wspólnej cechy
- Nazywa kolory w języku polskim i angielskim
- Wykonuje ćwiczenia ruchowe z wykorzystaniem sprzętu sportowego
Zwierzęta domowe 20.11 – 24.11
Dziecko:
- Rozpoznaje i nazywa zwierzęta przedstawione na obrazkach
- Potrafi złożyć w całość pocięty obrazek
- Wykonuje ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
- Powtarza ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny
- Wie, że o zwierzęta należy się troszczyć
- Potrafi określić, czym żywi się pies, kot, papuga, rybki
- Uczestniczy w zabawach ruchowo – naśladowczych
- Słucha z uwagą piosenki „Pieski małe dwa”, potrafi opowiedzieć dokąd zawędrowały
- Poprawnie stosuje określenia: duży – średni – mały; potrafi szeregować wg wielkości
- Wykona pracę plastyczną „Wlazł kotek na płotek”
W krainie Baśni i Czarów 27.11 – 01.12
Dziecko:
- Słucha z uwagą wybranych baśni
- Wykona pracę plastyczną związaną z baśnią
- Bierze udział w koncercie Filharmonii Pomysłów : „Bajki – Grajki - Onegdajki
- Zna zwyczaje andrzejkowe – lani wosku i inne wróżby
- Bierze udział w zabawach andrzejkowych
- Współdziała z innymi w zabawie
- Zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas lania wosku
- Rozwija swoją wyobraźnię nazywając kształty powstałe z wosku
- Ogląda w skupieniu bajki z dawnych lat prezentowane na projektorze
- Uczy się odróżniać fikcję od rzeczywistości
- Rozwija spostrzegawczość – dopasowuje przedmiot do jego cienia