ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC:

 

 

 

 

POZNAŃ

Dzieci:

  • wiedzą, jak nazywa się miasto, w którym mieszkają,
  • potrafią wymienić i wskazać zabytki Poznania,
  • rozpoznają i doceniają wartości kultury,
  • znają legendę o poznańskich koziołkach,
  • wiedzą nad jaką rzeką leży Poznań,
  • starannie wykonują prace plastyczne związane z realizowanym tematem,
  • bierą udział w zabawach ruchowych, współpracują z innymi dziećmi.

 

 

 

DZIEŃ KOBIET

 

Dzieci:

  • znają role i znaczenie kobiet we współczesnym świecie,
  • poznają piosenki i wiersze związane z tematem,
  • doskonalą umiejętność kulturalnego zachowania się podczas uroczystości w grupie,
  • zapamiętują kroki układu tanecznego oraz odtwarzają je,
  • rozwijają sprawność i koordynacje ruchową,
  • wykonują prace plastyczne związane z tematem zajęć,
  • wypowiadają się na forum grupy,
  • doskonalą motorykę dłoni oraz rozwijają sprawność manualną podczas wykonywania prac plastycznych,
  • tworzą zbiory i przeliczają elementy w zbiorach,
  • dokonują prób wyklaskiwania sylabizując prostych nazw przedmiotów poprzez powtarzanie po n-lu.

 

 

ZWIERZĘTA WIEJSKIE

Dzieci:

  • posługują się nazwami kolorów,
  • potrafią wymienić zwierzęta zamieszkujące wiejskie podwórko,
  • stosują pojęcia: mały – mniejszy, duży – większy, długa – krótsza, krótka – dłuższa,
  • uczestniczą w zabawach na powietrzu,
  • kształtują pozytywne postawy,
  • kształtują umiejętności współdziałania w grupie.
  • rozwiązują zagadki słowno-obrazkowe,
  • utrwalają nazwy pór roku oraz dni tygodnia,
  • wyszukują wyrazy o przeciwstawnym znaczeniu,
  • biorą udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,
  • wykonują pracę plastyczną zgodnie z tematem kompleksowym.

 

 

WIOSNA

 

Dzieci:                                                   

  • segregują przedmioty wg podanej cechy, porównują liczbę elementów  w zbiorach,
  • uważnie słuchają utworów literackich związanych z nadchodzącą porą roku, potrafią odpowiedzieć na pytania dotyczące wysłuchanych treści,
  • potrafią nazwać pierwsze oznaki wiosny oraz kwiaty wiosenne,
  • tworzą pracę plastyczną przedstawiającą wiosenny krajobraz,
  • rozwijają motorykę dłoni podczas zabaw manipulacyjnych,
  • integrują się podczas wspólnych zabaw ruchowych, zabaw przy muzyce,
  • obserwują zmieniającą się przyrodę podczas spaceru do parku, pobytu w ogrodzie przedszkolnym,
  • uczestniczą w obchodach pierwszego „Dnia Wiosny” w ramach Miasteczka Oświatowego.

 

 

FESTIWAL BAJEK

 

Dzieci:                                                   

  • rozpoznają baśniowych bohaterów,
  • stosują się do ustalonych umów i reguł w proponowanych zabawach,
  • rozwijają umiejętność koncentracji uwagi,
  • rozwiązują zagadki słowno-obrazkowe,
  • układają historyjkę obrazkową,
  • uważnie słuchają utworów literackich związanych z bajkami, potrafią odpowiedzieć na pytania dotyczące wysłuchanych treści,
  • opowiadają o tym, co zaobserwowali budując zdania poprawne pod względem gramatycznym,
  • rozwijają motorykę dłoni podczas zabaw manipulacyjnych,
  • integrują się podczas wspólnych zabaw ruchowych, zabaw przy muzyce,
  • reprezentują przedszkole w „Festiwalu Bajek” w ramach Miasteczka Oświatowego.