ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC:
POZNAŃ
Dzieci:
- wiedzą, jak nazywa się miasto, w którym mieszkają,
- potrafią wymienić i wskazać zabytki Poznania,
- rozpoznają i doceniają wartości kultury,
- znają legendę o poznańskich koziołkach,
- wiedzą nad jaką rzeką leży Poznań,
- starannie wykonują prace plastyczne związane z realizowanym tematem,
- bierą udział w zabawach ruchowych, współpracują z innymi dziećmi.
DZIEŃ KOBIET
Dzieci:
- znają role i znaczenie kobiet we współczesnym świecie,
- poznają piosenki i wiersze związane z tematem,
- doskonalą umiejętność kulturalnego zachowania się podczas uroczystości w grupie,
- zapamiętują kroki układu tanecznego oraz odtwarzają je,
- rozwijają sprawność i koordynacje ruchową,
- wykonują prace plastyczne związane z tematem zajęć,
- wypowiadają się na forum grupy,
- doskonalą motorykę dłoni oraz rozwijają sprawność manualną podczas wykonywania prac plastycznych,
- tworzą zbiory i przeliczają elementy w zbiorach,
- dokonują prób wyklaskiwania sylabizując prostych nazw przedmiotów poprzez powtarzanie po n-lu.
ZWIERZĘTA WIEJSKIE
Dzieci:
- posługują się nazwami kolorów,
- potrafią wymienić zwierzęta zamieszkujące wiejskie podwórko,
- stosują pojęcia: mały – mniejszy, duży – większy, długa – krótsza, krótka – dłuższa,
- uczestniczą w zabawach na powietrzu,
- kształtują pozytywne postawy,
- kształtują umiejętności współdziałania w grupie.
- rozwiązują zagadki słowno-obrazkowe,
- utrwalają nazwy pór roku oraz dni tygodnia,
- wyszukują wyrazy o przeciwstawnym znaczeniu,
- biorą udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,
- wykonują pracę plastyczną zgodnie z tematem kompleksowym.
WIOSNA
Dzieci:
- segregują przedmioty wg podanej cechy, porównują liczbę elementów w zbiorach,
- uważnie słuchają utworów literackich związanych z nadchodzącą porą roku, potrafią odpowiedzieć na pytania dotyczące wysłuchanych treści,
- potrafią nazwać pierwsze oznaki wiosny oraz kwiaty wiosenne,
- tworzą pracę plastyczną przedstawiającą wiosenny krajobraz,
- rozwijają motorykę dłoni podczas zabaw manipulacyjnych,
- integrują się podczas wspólnych zabaw ruchowych, zabaw przy muzyce,
- obserwują zmieniającą się przyrodę podczas spaceru do parku, pobytu w ogrodzie przedszkolnym,
- uczestniczą w obchodach pierwszego „Dnia Wiosny” w ramach Miasteczka Oświatowego.
FESTIWAL BAJEK
Dzieci:
- rozpoznają baśniowych bohaterów,
- stosują się do ustalonych umów i reguł w proponowanych zabawach,
- rozwijają umiejętność koncentracji uwagi,
- rozwiązują zagadki słowno-obrazkowe,
- układają historyjkę obrazkową,
- uważnie słuchają utworów literackich związanych z bajkami, potrafią odpowiedzieć na pytania dotyczące wysłuchanych treści,
- opowiadają o tym, co zaobserwowali budując zdania poprawne pod względem gramatycznym,
- rozwijają motorykę dłoni podczas zabaw manipulacyjnych,
- integrują się podczas wspólnych zabaw ruchowych, zabaw przy muzyce,
- reprezentują przedszkole w „Festiwalu Bajek” w ramach Miasteczka Oświatowego.