ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC STYCZEŃ:

 

 

Tik – tak, mija czas.

7 – 10.01.2025

 

Dziecko:

  • Potrafi określić, czym mierzy się czas
  • Wymienia dni tygodnia
  • Poznaje nazwy miesięcy
  • Rozróżnia zegary: słoneczny, tarczowy, elektroniczny, smartwatch, zegar z kukułką
  • Przelicza elementy w zakresie 5 i więcej, zna i stosuje liczebniki porządkowe
  • Potrafi wskazać dwa takie same elementy
  • Słucha z uwagą utworów J. Brzechwy „Tydzień”, M. Pyżanowskiej „Dwanaście miesięcy”
  • Poznaje zasadę odczytywania pełnych godzin na zegarze tarczowym
  • Wykona pracę plastyczną pt. Zegar
  • Słucha piosenki „Tik-tak. Piosenka o zegarze”, uczestniczy w zabawie ruchowej
  • Współdziała w zabawie „Wibruj Kulikula”, porusza się zgodnie z rytmem, powtarza słowa piosenki
  • Wykonuje proponowane ćwiczenia gimnastyczne

 

 

Co zwierzęta robią zimą?

13 – 17.01.2025

 

Dziecko:

  • Nazywa zwierzęta przedstawione

na obrazkach: niedźwiedź, wróbel, jeż,

wiewiórka, bocian, kaczka, sarna

  • Dokona analizy słuchowej wyrazów – dzieli je na sylaby
  • Tworzy zbiory, przelicza elementy, stosuje określenia więcej/mniej/tyle samo
  • Wie, które zwierzęta zimą śpią, które odlatują do innych krajów, a które zostają
  • Wie, jak pomagać zwierzętom zimą
  • Współdziała w zabawie „Stary niedźwiedź”
  • Nazywa wybrane instrumenty muzyczne; współtworzy aranżację muzyczną do piosenki „Babciu, dziadku” (melodia jak „Panie Janie”)
  • Rozróżnia niedźwiedzia brunatnego od polarnego
  • Wykona pracę plastyczną zgodną z tematem
  • Ogląda z uwagą film edukacyjny o sposobach zwierząt na przetrwanie zimy
  • Poznaje nazwy wybranych zwierząt w języku angielskim

 

 

Ferie to jest super sprawa – odpoczynek i zabawa!

20 – 31.01.2025

 

Dziecko:

  • Zna nazwy sportów zimowych
  • Zna zasady bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw
  • Wykonuje poprawnie ćwiczenia gimnastyczne
  • Porusza się rytmicznie
  • Zna zagrożenia płynące z niewłaściwej zabawy
  • Wykonuje zabawy ruchowo – naśladowcze
  • Słucha z uwagą opowiadania/wiersza; udziela odpowiedzi na pytania z nim związane
  • Poprawnie posługuje się pędzlem; kończy rozpoczętą pracę plastyczną
  • Stara się być kreatywne – wymyśla sposoby na nudę
  • Współdziała w zabawach zespołowych