ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC STYCZEŃ:
Tik – tak, mija czas.
7 – 10.01.2025
Dziecko:
- Potrafi określić, czym mierzy się czas
- Wymienia dni tygodnia
- Poznaje nazwy miesięcy
- Rozróżnia zegary: słoneczny, tarczowy, elektroniczny, smartwatch, zegar z kukułką
- Przelicza elementy w zakresie 5 i więcej, zna i stosuje liczebniki porządkowe
- Potrafi wskazać dwa takie same elementy
- Słucha z uwagą utworów J. Brzechwy „Tydzień”, M. Pyżanowskiej „Dwanaście miesięcy”
- Poznaje zasadę odczytywania pełnych godzin na zegarze tarczowym
- Wykona pracę plastyczną pt. Zegar
- Słucha piosenki „Tik-tak. Piosenka o zegarze”, uczestniczy w zabawie ruchowej
- Współdziała w zabawie „Wibruj Kulikula”, porusza się zgodnie z rytmem, powtarza słowa piosenki
- Wykonuje proponowane ćwiczenia gimnastyczne
Co zwierzęta robią zimą?
13 – 17.01.2025
Dziecko:
- Nazywa zwierzęta przedstawione
na obrazkach: niedźwiedź, wróbel, jeż,
wiewiórka, bocian, kaczka, sarna
- Dokona analizy słuchowej wyrazów – dzieli je na sylaby
- Tworzy zbiory, przelicza elementy, stosuje określenia więcej/mniej/tyle samo
- Wie, które zwierzęta zimą śpią, które odlatują do innych krajów, a które zostają
- Wie, jak pomagać zwierzętom zimą
- Współdziała w zabawie „Stary niedźwiedź”
- Nazywa wybrane instrumenty muzyczne; współtworzy aranżację muzyczną do piosenki „Babciu, dziadku” (melodia jak „Panie Janie”)
- Rozróżnia niedźwiedzia brunatnego od polarnego
- Wykona pracę plastyczną zgodną z tematem
- Ogląda z uwagą film edukacyjny o sposobach zwierząt na przetrwanie zimy
- Poznaje nazwy wybranych zwierząt w języku angielskim
Ferie to jest super sprawa – odpoczynek i zabawa!
20 – 31.01.2025
Dziecko:
- Zna nazwy sportów zimowych
- Zna zasady bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw
- Wykonuje poprawnie ćwiczenia gimnastyczne
- Porusza się rytmicznie
- Zna zagrożenia płynące z niewłaściwej zabawy
- Wykonuje zabawy ruchowo – naśladowcze
- Słucha z uwagą opowiadania/wiersza; udziela odpowiedzi na pytania z nim związane
- Poprawnie posługuje się pędzlem; kończy rozpoczętą pracę plastyczną
- Stara się być kreatywne – wymyśla sposoby na nudę
- Współdziała w zabawach zespołowych