ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD:
Nasza ojczyzna.
30.10-10.11
Dziecko:
- wie, jak wygląda mapa Polski
- wie, w jakiej części Polski leżą góry i morze
- z uwagą słucha wiersza “Kto Ty jesteś?”
- wie, jak wygląda flaga i godło Polski
- wie, jak należy zachować się podczas odśpiewania hymnu narodowego
- czerpie radość z zabawy
- poznaje wybrane legendy polskie:
„O syrence warszawskiej”, „O poznańskich koziołkach”, „O smoku wawelskim”- rozmowa na temat zapoznanych legend
- rozwiązuje zagadki obrazkowe przedstawiające poznane legendy, kojarzenie ich z miastem
- wie, czym jest Dzień Niepodległości,
- wykonuje flagę Polski,
- poznaje literę oraz liczbę (realizacja rocznego przygotowania do szkoły)
- słucha w skupieniu co to stolica i jakie ma znaczenie dla kraju
- potrafi zlokalizować Stolicę na mapie Polski
- opisuje poprawnie wygląd herbu Warszawy
- w skupieniu słucha nauczyciela i wykonuje jego polecenia
- zachowuje odpowiednią postawę podczas zajęć,
- wykona pracę plastyczną związaną z Polski.
Pasowanie
13.11-17.11
Dziecko:
- bawi się zgodnie z rówieśnikami i rodzicami,
- utrwala teksty piosenki, recytuje wiersze, inscenizuje ruchem piosenki,
- pokonuje lęk przed występami publicznymi,
- zyskuje poczucie przyjęcia do grona przedszkolaków,
- nawiązanie bliższego kontaktu między dziećmi, rodzicami i nauczycielką,
- dobrze bawi się na imprezie w przedszkolu w atmosferze radości, przyjaźni i zaufania,
- integrowanie się we wspólnej zabawie dzieci;
- zaprezentuje swoje umiejętności przed rodzicami,
- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie;
- odpowiada na pytania związane z przedszkolem oraz kolegami i koleżankami z grupy,
- poznaje literę oraz liczbę (realizacja rocznego przygotowania do szkoły).
Segregacja śmieci
20.11-24.11
Dziecko:
- definiuje pojęcie „odpady”,
- rozróżnia stany: porządek i bałagan,
- opisuje drogę śmiecia od kosza do wysypiska,
- opisuje sposób składowania śmieci i przewiduje następstwa tego,
- grupuje odpady jako bezużyteczne i do ponownego zagospodarowania,
- wyjaśnia pojęcie „surowce wtórne” i opowiada o możliwości ich przetwarzania,
- formułuje zasady segregacji śmieci,
- obserwuje czystość bliskiego otoczenia,
- rozpoznaje oznakowania „przyjazne środowisku” na opakowaniach,
- rozróżnia opakowania jednorazowe od opakowań wielokrotnego użytku,
- zachęca rodziców do wyboru opakowań wielokrotnego użytku i zbierania surowców wtórnych,
- segreguje rodzaje papieru z przeznaczeniem na makulaturę,
- rozpoznaje pojemniki do segregacji śmieci,
- zachowuje porządek w miejscu pracy i zabawy,
- poszukuje sposobów zmniejszenia ilości odpadów,
- akceptuje konieczność zmniejszenia ilości produkowanych śmieci,
- segreguje śmieci korzystając z pojemników znajdujących się w sali i holu przedszkola,
- poznaje literę oraz liczbę (realizacja rocznego przygotowania do szkoły)
Wszystkie zadania dostosowane są do wieku i możliwości dzieci.