METODA PROJEKTU 

-jest to metoda interdyscyplinarna, która zakłada u uczących się znaczną samodzielność i odpowiedzialność. Projekty mogą być wykonywane grupowo lub indywidualnie.  Dzieci podczas pracy nad swoimi projektami powinny mieć zapewniony swobodny dostęp do różnych przedmiotów oraz pomocy nauczyciela. Metoda projektu pomaga stworzyć zintegrowany zespół , w którym dzieci przez pracę w grupie- uczą się rozwiązywania problemów, aktywnego słuchania, skutecznego komunikowania się, a także zdobywają poczucie własnej wartości. Metoda projektu wdraża dzieci do planowania oraz organizowania swojej pracy, a także do dokonywania samooceny. Podczas projektu praca odbywa się w indywidualnie ustalonym czasie i tempie. Metoda taka umożliwia doświadczenie solidarności oraz radości ze wspólnego wysiłku, a także poczucie identyfikacji z zadaniem, które pozwala przezwyciężyć konflikty między jednostkami.

Projekt musi zawierać 4 podstawowe cechy:

  • Nabywanie wiedzy powinno zachodzić głównie dzięki samodzielnemu rozumowaniu i rozwiązywaniu problemów, a nie za pomocą pamięciowego przyswajania wiedzy
  • Aktywność dziecka ma na celu nie tylko gromadzenie wiedzy , czy doświadczeń, lecz także zmianę nastawienia dziecka do uczenia się
  • Dzieci pracują nad zagadnieniami, które ich interesują i wynikają z ich naturalnych potrzeb
  • Wprowadzenie rozważań teoretycznych  następuje  w miarę potrzeb i zawsze wynika z realizowanych działań praktycznych

Aby efektywnie pracować metodą projektu, należy przestrzegać określonych faz pracy, do których należą:

  • Zainicjowanie projektu
  • Spisanie kontraktu
  • Wybór tematu
  • Podział na grupy
  • Sformułowanie ogólnych oraz szczegółowych celów projektu
  • Przygotowanie harmonogramu, podział pracy
  • Realizacja projektu
  • Prezentacja wyników projektu
  • Ewaluacja

Metoda projektu jest czasochłonna i wymaga również reorganizacji czasu pracy stylu pracy ze strony nauczyciela oraz dzieci. Ogromnie ważna jest postawa nauczyciela, który powinien być partnerem współdziałającym z dziećmi. Jego rola polega na zachęcaniu dzieci do podejmowanych działań, stymulowaniu rozwoju dziecka.

 

W Przedszkolu nr 163 każdy rok szkolny owocuje kolejnymi projektami. Praca niniejszą metodą gości w "Baśniowym Zamku" od roku 2015. 

 

NASZE PROJEKTY:

Rok 2015

"Jabłko"

Rok 2016

"Włosy", "Marchewka", "Książka", "Ojczyzna" 

Rok 2017

"Malarstwo", "Woda", "Kwiat", "Sklep", "Buty", "Zawody", "Rower", "Motocykl", "Ziemniak", "Jabłko"

Rok 2018

"Kosmos", "Pies", "Zegar", "Bajka", "Pizza", "Biedronka", "Człowiek", "Wielka Brytania", "Czystość", "Prąd", "Mąka", "Liść", "Robale", 

Rok 2019

"Jajko", "Plac zabaw", "Makaron"

Rok 2020

"Choinka", "Ślimak", "Bombka"

 

Rok 2024

 

 

PROJEKT "PIES"

 

    

Projekt realizowany był w grupie Czarodzieje w kwietniu 2024 roku.

W ramach projektu dzieci rozwijały doświadczenia i wiedzę z zakresu:

- nazywania wybranych ras psów,

- tworzenia prac plastycznych związanych z tematem projektu,

- czynnego udziału w obserwacji różnych ras psów,

- rozróżniania i wskazywania różnego rodzaju ras psów.

 

Dzieci ponadto:

- współtworzyły kącik tematyczny w sali,

- zapoznały się z rolą jaką pies odgrywa w życiu człowieka,

- zapoznały się z podstawowymi zasadami opieki nad zwierzętami,

-wzięły udział w spotkaniu z pupilami swoich kolegów bądź koleżanek,

- wykonywały portrety psów,

- poznały język psi,

- oglądały filmy edukacyjne o psiej tematyce,

- poznały takie miejsca jak psi fryzjer,

- utrwalały zasady bezpiecznego zachowania się w kontaktach z psami, zwłaszcza obcymi,

- nazywały akcesoria potrzebne do opieki nad psami,

- wykonywały w grupie przestrzenną pracę plastyczną tzn. budę dla psa,

- zapoznały się z literaturą, w której bohaterami są psy,

- wspólnie śpiewały piosenki o psach tj. „Mopsik klopsik”, „Jak rozmawiać trzeba z psem”, „Kundel bury”, „Kochaj czworonogi”, „Pies z kulawą nogą”,

- rozwiązywały zagadki słowno-obrazkowe,

- piekły ciasteczka w kształcie kości,

- segregowały przedmioty wg wielkości, koloru, kształtu itp.

- przeliczały akcesoria psów w dostępnym zakresie,

- brały udział w zabawach ruchowych zgodnie z tematem,

- ćwiczyły aparat artykulacyjny naśladując dźwięki zwierząt,

- opiekowały się w przedszkolu swoim pluszowym pieskiem.

 

PROJEKT "KOT"

 

   

 

Dzieci od początku projektu miały możliwość wcielać się w koty przy pomocy własnoręcznie wykonanych opasek oraz przebierania się w strój kota.

Poznały budowę tych zwierząt, ich zwyczaje oraz naturę.

Do kącika projektowego udało się zebrać pluszowe koty różnych ras oraz związaną z nimi literaturę.

Dzięki mamie Felicji oraz rodzinie pracownika przedszkola dzieci miały okazję uczestniczyć w spotkaniu z kotami w różnym wieku, poznać ich przyzwyczajenia, zwyczaje a także nazwę umaszczenia.

Udało się również umówić warsztaty z fundacją "Koci pazur" na których dzieci jeszcze bardziej szczegółowo poznały życie kotów oraz ich potrzeby i pielęgnację.

Ponadto wykonywały szereg prac plastycznych związanych z tematem.

 

PROJEKT "ROŚLINY"

 

    

Projekt realizowany był w grupie Skrzaty w marcu 2024 roku. W ramach projektu dzieci rozwijały doświadczenia i wiedzę z zakresu:

  • Rozróżniania, wskazywania i nazywania wybrane gatunków roślin
  • Zmian zachodzących w przyrodzie wraz z nadchodzącą wiosną
  • Posługiwania się narzędziami ogrodniczymi
  • Znajomości etapów rozwoju kwiatów
  • Rozróżniania i nazywania kolory kwiatów
  • Czynnego udziału w obserwacji przyrody z wykorzystaniem lup
  • Sadzenia roślin w kąciku przyrodniczym oraz w ogrodzie przedszkolnym
  • Czynników potrzebnych roślinom do prawidłowego wzrostu
  • Nazywania wybranych kwiatów
  • Aktywnego uczestniczenia w eksperymentach prowadzonych na zajęciach
  • Śpiewania piosenek przyrodniczych
  • Tworzenia prac plastycznych związanych z tematem projektu

Dzieci ponadto:

  • Współtworzyły kącik przyrodniczy w sali
  • Uczestniczyły w spacerach i wycieczkach mających na celu pogłębienie wiedzy o roślinach (zajęcia w pobliskiej kwiaciarni, wycieczka do Ogrodu Ekologicznego Gładysiakowie)
  • Słuchały z uwagą utworów literackich
  • Rozwiązywały zagadki słowno – obrazkowe
  • Tworzyły kompozycje kwiatowe podczas warsztatów florystycznych z mamą Teosia
  • Brały aktywny udział w lekcji bibliotecznej, podczas której zasiały kiełki
  • Dbały o hodowlę kiełków i innych roślin posadzonych w kąciku przyrody w sali oraz w przedszkolnym ogrodzie
  • Zasiały, wraz z panią Alicją, warzywa w przedszkolnej szklarni
  • Dbały o rośliny w ogrodzie przedszkolnym.

 

 

Rok 2023

PROJEKT "AUTA"

 

  

Projekt realizowany był w grupie Chochliki w listopadzie 2023 roku.

W ramach projektu dzieci:

  • oglądały różne samochody poznając ich marki, budowę i wyposażenie
  • poznały pojazdy uprzywilejowane
  • utrwalały zasady bezpiecznego poruszania się po ulicy
  • dowiedziały się na czym polega praca mechanika samochodowego
  • obserwowały mycie samochodów w myjni samochodowej i urządziły myjnię dla aut przedszkolnych
  • nabywały umiejętność kierowania samochodem
  • poznały podstawy kodowania w zabawie autami – robotami
  • badały budowę opony i wykorzystywały ją do zabaw i ćwiczeń
  • próbowały swoich sił w pompowaniu kół
  • poznały wybrane znaki drogowe oraz elementy i rodzaje dróg
  • ćwiczyły logiczne myślenie na przykładzie gier i zabaw o samochodach
  • poznały elementy wyposażenia służące bezpieczeństwu i sprawdziły jak działają odblaski
  • rozwijały umiejętności matematyczne (cyfry, klasyfikacja elementów, figury geometryczne, przeliczanie elementów)
  • przygotowały własne tablice rejestracyjne
  • motyw samochodu wykorzystały do wykonania różnych prac plastycznych
  • przygotowały katalog marek samochodowych
  • szkicowały logo marek samochodowych

 

Rok 2021

PROJEKT:  „DRZEWO”

W listopadzie grupa Elfy realizowała projekt „ Drzewo”.

 W ramach projektu:

- stworzyliśmy kącik projektowy (albumy, książki oraz skarby związane z drzewami – szyszki, żołędzie, kasztany, kora, liście)

- wzbogacaliśmy kącik przyrodniczy

- stworzyliśmy tablicę z drzewami

- prowadziliśmy obserwacje  drzew w parku i ogrodzie

- poznaliśmy budowę drzewa

- porównywaliśmy  drzewa  liściaste i iglaste oraz ich owoce

- dowiedzieliśmy się dlaczego  liście zmieniają kolor i  spadają  z drzew

- oglądaliśmy filmy edukacyjne o lesie

- dowiedzieliśmy się kto się opiekuje drzewami

- przypomnieliśmy sobie zasady zachowania w parku i w lesie

- dowiedzieliśmy się jak dbać o drzewa

- słuchaliśmy ciekawostek o mieszkańcach drzew

- dowiedzieliśmy się jak zmienia się drzewo w drewno i jak powstaje  papier (poznanie etapów)

- rozpoznawaliśmy drewniane przedmioty w naszym przedszkolu

- dowiedzieliśmy się co dam dają drzewa, dlaczego są nam potrzebne w życiu

- słuchaliśmy utworów literackich dotyczących tematu

- liczyliśmy drzewa w ogrodzie przedszkolnym oraz  w parku

- mierzyliśmy drzewa (grubość pni)

- segregowaliśmy liście ze względu na kolor, kształt i wielkość

- utrwalaliśmy  nazwy kolorów liści

- braliśmy udział w zabawach badawczych (przy pomocy zmysłu wzroku, węchu, dotyku)

- porównywaliśmy nasionka drzew, sadziliśmy nasiona świerku i sosny,  prowadziliśmy obserwacje

- wykonaliśmy prace plastyczne

-  braliśmy udział w zabawach ruchowych z użyciem owoców drzew (szyszek, kasztanów, żołędzi)

- śpiewaliśmy piosenki związane z tematem

- podczas trwania projektu gościliśmy mamę Wojtka, która ciekawie opowiadała dzieciom o różnych gatunkach drzew


       

           

     

PROJEKT „SIŁOWNIA”

W ramach projektu dzieci:

  • uczestniczyły w tworzeniu siatki wiedzy oraz pytań związanych z tematem PO
  • uczestniczyły w tworzeniu miejsca do ćwiczeń – „siłowni” w sali przedszkolnej PO FO
  • poznały przyrządy i akcesoria potrzebne do ćwiczeń PO
  • poznały różne rodzaje ćwiczeń fizycznych FO
  • proponowały wybrane ćwiczenia fizyczne FO
  • dowiedziały się, jak powinien odżywiać się sportowiec PO
  • wzięły udział w tworzeniu przykładowego jadłospisu PO
  • odróżniały produkty żywnościowe zdrowe od tych szkodliwych dla zdrowia PO
  • rozwijały ogólną sprawność ruchową FO
  • wykonywały ćwiczenia na miarę swoich możliwości FO
  • rozwijały małą i dużą motorykę FO
  • ćwiczyły orientację przestrzenną PO
  • wykonywały ćwiczenia naprzemienne FO
  • wykonywały ćwiczenia bieżne, skoczne, siłowe FO
  • uczestniczyły w zajęciach na siłowni osiedlowej FO
  • poznały różne formy aktywnego wypoczynku FO
  • uczestniczyły w zajęciach aerobiku dla dzieci FO
  • poznały korzyści zdrowotne z uprawiania sportów PO
  • dowiedziały się, że należy dbać o prawidłową postawę ciała PO
  • poznały zasady rywalizacji sportowej SO EO PO
  • dbały o bezpieczeństwo swoje i innych podczas ćwiczeń SO
  • dowiedziały się, że uprawianie sportu daje radość, wpływa na sprawność, samopoczucie , wymaga samodyscypliny oraz systematyczności EO, PO SO
  • poznały, jak działają zegarki oraz aplikacje sportowe PO
  • poznały ogólnie budowę układu mięśniowego człowieka, dowiedziały się jak działają mięśnie PO
  • poznały przyrządy do pomiaru czasu, wagi, długości PO
  • dokonywały pomiarów takich jak: mierzenie czasu, ważenie, mierzenie, porównywane ciężaru, porównywanie długości PO
  • poznały i utrwalały obraz graficzny liter P, M, I PO
  • poznały monografię cyfr 0, 6, 7,  PO
  • starannie wykonywały karty pracy (zadania dostosowane do wieku dziecka) PO
  • wykonywały prace plastyczne różnymi technikami plastycznymi PO
  • rozwijały zdolności manualne FO
  • śpiewały proste piosenki z repertuaru dziecięcego dot. tematyki sportowej i zdrowotnej PO
  • poznały zasady bezpiecznego korzystania ze sprzętu sportowego PO SO

Dnia 22 listopada, "Smoki" odwiedziła Mama Emilki, aby opowiedzieć dzieciom jak wygląda praca psychologa. Gość przedstawił dzieciom interesujące sposoby radzenia sobie z emocjami. Dzieci z zaciekawieniem brały udział w proponowanych ćwiczeniach. 

Dnia 16 listopada tata Miry poprowadził zajęcia sportowe w ramach realizacji projektu "Siłownia". Podczas zajęć dzieci rozwijały równowagę oraz propriocepcję. Wszyscy chętnie brali udział w proponowanych ćwiczeniach, jak i świetnie się bawili w trakcie różnorodnych interesujących aktywności.

 

 

PROJEKT „BANAN”

W ramach projektu dzieci:

- poznały cechy charakterystyczne bananów – kształt, barwę, smak i zapach,

- poznały sposób wykonywania koktajlu bananowego,

- wspólnie, wg przepisu wykonały ciasto bananowe,

- tworzyły zbiory i przeliczały elementy w zbiorach,

- poznały produkty do jedzenia powstałe na bazie bananów – chipsy bananowe, mus bananowy, sok bananowy, mleko bananowe, jogurty bananowe, lody bananowe,

- poznały produkty powstałe na bazie np. zapachu bananów – żele do kąpieli, szampony, balsamy itp.,

- oglądały w kamerze internetowej przez mikroskop lub lupę banany,

- poznają różne gatunki bananów,

- śpiewały piosenkę pt.: „Bananowa piosenka”,

- wykonały prace plastyczne dotyczące bananów różnymi technikami i metodami,

- poznały wiersze o bananie,

- rozwiązywały zagadki słowno-obrazkowe dotyczące tematu,

- wspólnie obchodziły dzień banana,

- przeprowadzały eksperymenty z bananami,

- uważnie słuchały opowiadania pt.: „Samotny banan”,

- oglądały filmy edukacyjne „Jak powstają banany?; Skąd do nas przylatują?”.

 

 

    

 

 

PROJEKT „KOT”

W ramach projektu grupę "Czarodzieje" odwiedził bardzo interesujący gość na czterech łapkach. Mama Poli przyprowadziła kotka Obi. Podczas niecodziennej wizyty dzieci mogły dowiedzieć się co jedzą i piją koty, jak o nie dbać. Dzieci miały możliwość pogłaskać kotka oraz się z nim pobawić.

 

PROJEKT „OGRÓD"

Podczas trwania projektu gościliśmy dwoje ekspertów - mamę
Zosi i mamę Laury, które prezentowały swoje hodowle, pokazywały różne sposoby przesadzania
oraz sądziły z dziećmi rośliny. W kąciku projektowym dzieci miały dostęp do literatury związanej
z ogrodnictwem, narzędzi ogrodniczych, doniczek, ziemi oraz nasion i sadzonek. Powstał także
całkiem spory ogród w sali a wśród roślin zamieszkał ślimak afrykański - Benek. Dzieci odwiedziły
również ogród pani Olgi, gdzie oprócz ciekawych roślin mogły obejrzeć oczko wodne oraz
mieszkające w nim ryby. Ponadto dzieci:
- prowadziły obserwacje przyrodnicze w ogrodzie przedszkolnym,
- poznały różne gatunki roślin ogrodowych (drzewa, krzewy, kwiaty, zioła),
- poznały nazwy części roślin,
- poznały etapy wzrostu rośliny,
- poznały pojęcia: sianie, sadzenie, rozsada, gleba, sadzonka, rabata i inne,
- poznały gatunki i zwyczaje zwierząt zamieszkujących ogrody,
- wiedzą, dlaczego rośliny i zwierzęta należy szanować,
- poznały pracą ogrodnika, rozpoznają i potrafią nazwać narzędzia ogrodnicze,
- poznały różne rodzaje nasion,
- spożywały produkty, które pochodzą z ogrodu i wiedzą, jaki wpływ na nasze zdrowie ma
spożywanie produktów roślinnych z własnej uprawy,
- oglądały nasiona przez kamerkę internetową, lupę i potrafią określić różnice między nimi
i opisać ich wygląd.

  

 

 

 

PROJEKT "DINOZAUR"  

W ramach projektu dzieci:

  • uczestniczyły w tworzeniu siatki wiedzy oraz pytań związanych z tematem,
  • uczestniczy w tworzeniu kącika tematycznego,
  • przeglądały albumy, książki o dinozaurach,
  • oglądały prezentację multimedialną o dinozaurach,
  • poznały modele dinozaurów 3D,
  • brały udział w wirtualnych wycieczkach,
  • poznały wygląd dinozaura i jego budowę ciała,
  • poznały historię dinozaurów,
  • dowiedziały się, kiedy żyły dinozaury,
  • dowiedziały się, jak wyginęły dinozaury,
  • poznały różne gatunki dinozaurów, ich wygląd i wielkość
  • dowiedziały się jak poruszały się dinozaury
  • poznały warunki życia dinozaurów
  • słuchały utworów literackich związanych tematycznie z dinozaurami
  • śpiewały proste piosenki z repertuaru dziecięcego o dinozaurach
  • poznały etapy rozwoju dinozaura
  • dowiedziały się czym żywiły się dinozaury
  • poznały zawód paleontologa
  • brały udział w zabawach badawczych
  • ćwiczyły sprawność manualną podczas wykonywania prac plastycznych, lepienia z masy solnej i plasteliny
  • starannie wykonywały karty pracy (zadania dostosowane do wieku dziecka)
  • wykonywały prace plastyczne różnymi technikami plastycznymi
  • doskonaliły umiejętności liczenia oraz klasyfikowania za pomocą figurek dinozaurów (zadania dostosowane do wieku i umiejętności dziecka)
  • rozwijały sprawność ruchową, koordynację oraz spostrzegawczość

 


 

PROJEKT „JAJKO”

 

  • słuchaliśmy utworów literackich dotyczących tematu
  • wysłuchaliśmy bajki o „Brzydkim kaczątku”
  • poznaliśmy różne rodzaje jajek (kurze, kacze, przepiórcze)
  • poznaliśmy budowę jajka
  • wiemy, skąd się biorą jajka
  • braliśmy udział w zabawach badawczych: „Zakręcone jajko”, „Gumowe jajko”
  • poznaliśmy sposoby wykorzystania jajek w kuchni
  • potrafimy odróżnić surowe jajko od gotowanego
  • układaliśmy puzzle z jajek
  • braliśmy udział w zabawach muzyczno - ruchowych
  • rzucaliśmy jajkami do kosza
  • chodziliśmy po wyznaczonym torze z jajkiem
  • wykonaliśmy prace plastyczne różnymi technikami
  • bawiliśmy się przy piosenkach: Pisanki, pisanki” , „Święta wielkanocne z jajem i zającem”
  • rysowaliśmy po śladzie
  • wykonywaliśmy kartki świąteczne
  • przeliczaliśmy jajka, tworzyliśmy zbiory
  • wzbogacaliśmy słownictwo dotyczącego tematu w j. angielskim
  • przygotowaliśmy wspólnie jajecznice, ugotowaliśmy jajka na miękko i na twardo
  • degustowaliśmy nasze wspólnie wykonane potrawy

     

 

 PROJEKT "WITAMINY"

 

W ramach projektu dzieci:

- zrozumiały dlaczego warto jeść owoce i warzywa

- poznały nazwy podstawowych witamin A, B, C oraz D

- dzięki dostępnym materiałom dowiedziały się również za co odpowiadają poszczególne witaminy w naszym organizmie

- nauczyły się śpiewać piosenki „Witaminki”

- poznały nazwy najbardziej dostępnych owoców i warzyw oraz ich skład witaminowy

- nauczyły się próbować, to czego nigdy nie jadły

- rozwiązywały zagadki słowne na temat owoców i warzywami

- klasyfikowały produkty według określonych cech

- przeliczały elementy w powstałych zbiorach

- potrafiły prawidłowo ułożyć rytm

- nabrały świadomość, że najzdrowsze witaminy są te naturalne

- wiedzą, że bez witamin nasz organizm może źle funkcjonować

- nauczyły się wiersza o witaminach, który zostanie zaprezentowany na Festiwalu Bajek w ramach miasteczka oświatowego.


  

 

 

 

 

 

PIŁKA NOŻNA "Lech Poznań Football Academy"

Podstawową misją Lech Poznań Football Academy jest budowanie idealnego dla rozwoju dziecka, bezpiecznego środowiska piłkarskiego w atmosferze zabawy i przyjaźni. LPFA za podstawowy cel stawia sobie wysoki komfort treningu, zadowolenie dziecka z odbytych zajęć oraz doskonały kontakt z rodzicami swoich podopiecznych. LPFA proponuje treningi przez zabawę oraz edukację przez sport.

Zajęcia odbywają się w piątki o godz. 15:00 i 16:00.

https://www.lpfa.pl/

Telefon do biura: 732 922 922

Aby uwrażliwić najmłodszych na potrzeby innych ludzi, szczególnie dzieci,

oraz kształtować w nich chęć niesienia pomocy, prowadzimy w naszym

przedszkolu akcje charytatywne.

Akcje charytatywne prowadzone w naszym przedszkolu:

 

  • Zbiórka plastikowych nakrętek

Zbiórkę plastikowych nakrętek rozpoczęliśmy pięć lat temu. Do tej pory przekazywaliśmy je rodzinom Ziemka Dawidziaka

i Waldka Piaska. Dzięki takiej pomocy chłopcy mogli uczestniczyć w turnusach rehabilitacyjnych wspomagających leczenie.

Niestety niedawno, od fundacji opiekującej się Waldkiem, otrzymaliśmy bardzo przykrą informację o śmierci chłopca.

Jednocześnie poproszono nas o zbieranie nakrętek dla Stefci, cierpiącej na niewydolność oddechową.

Tak więc, zbierajmy nakrętki!- Ziemek i Stefcia potrzebują pomocy!

Oficjalna strona Ziemka:  http://www.ziomek-poziomek.com.pl/


  • Szlachetna Paczka

Przed Świętami Bożego Narodzenia zbieraliśmy mi.in odzież, żywność, artykuły gospodarstwa domowego dla wybranej potrzebującej rodziny.

 

  • Gorączka Złota

Od dwóch lat uczestniczymy w akcji organizowanej przez PCK. W kwietniu

i maju  zbieramy monety 1, 2 i 5 groszowe. Zebrana kwota służy

dofinansowaniu kolonii dla najuboższych dzieci. W pierwszej edycji "Gorączki

złota" zebraliśmy najwięcej pieniędzy i otrzymaliśmy dyplom z gratulacjami

oraz dwie gry dla dzieci. W kampanii organizowanej w roku szkolnym

2013/2014 zajęliśmy miejsce II, a do naszych przedszkolaków trafiły dwie gry

planszowe.


 

 

  • Pomaganie przez ubranie

Z początkiem września 2017 roku dołączyliśmy do akcji "Pomaganie przez ubranie". Za

każdy kilogram tekstyliów zgodnych z kryteriami (szczegółowy wykaz dostępny na plakacie

na tubie) Fundacja "AKOGO?" Ewy Błaszczyk otrzyma 2 zł. Zebrane środki zostaną

przeznaczone na zakup stymulatorów, które zwiększają szanse na wybudzenie pacjentów

ze śpiączki. Tekstylia należy wrzucać do tuby znajdującej się przy wejściu do przedszkola.

Zachęcamy do pomagania!

 

 

  • Świąteczna zbiórka dla rodaków na Litwie

W roku 2018 dołączyliśmy do świątecznej zbiórki dla Naszych rodaków na Litwie.

Celem akcji jest zebranie żywności długoterminowej, artykułów chemii gospodarczej

oraz słodyczy dla najmłodszych. Dzięki zbiórce sprawiamy, że Święta Bożego Narodzenia

dla naszych rodaków na Kresach są szczęśliwsze.

W lipcu 2013 rozpoczęliśmy w naszym przedszkolu realizację projektu czytelniczego "Znani Ludzie Czytają Dzieciom". Celem  projektu jest tworzenie wokół dzieci, sympatycznej atmosfery kontaktu z książką, wyrabianie od najwcześniejszych lat potrzeby obcowania ze słowem drukowanym oraz pogłębianie więzi między dzieckiem i dorosłymi, którzy dają przykład, w jaki sposób można wartościowo spędzać czas.

 

Nasi Goście:

 

Tomasz Kaczor

14.11.2019

Pan Tomasz Kaczor jest kajakarzem z wieloma sukcesami - m.in. dwukrotnym olimpijczykiem czy wicemistrzem świata. Podczas spotkania przeczytał dzieciom książkę pt.: "Piotruś Królik", co sprawiło dzieciom dużą radość. Pan Tomasz pokazał także przedszkolakom swoje medale, które zdobył podczas różnych wydarzeń sportowych. 

 

Agnieszka Steur

15.03.2018

Pani Agnieszka Steur jest pedagogiem oraz autorką książki o krasnoludku Kwasku. Podczas spotkania pani Agnieszka przeczytała dzieciom fragment swojego dzieła, a także opowiedziała skąd w jej głowie pojawił się pomysł na książkę. Okazało się, że krasnoludek Kwasek mieszka w jej domu! Dzieci były bardzo zainteresowane opowiadaniem i już nie mogą doczekać się kolejnej części książki - o tym jak krasnoludek spotkał kota.

 

Prezydent Miasta Poznania Jacek Jaśkowiak

12.09.2017

Dzisiaj do Baśniowego Zamku przybył wyjątkowy gość: pan Jacek Jaśkowiak - Prezydent Miasta Poznania. Podczas spotkania przedszkolaki z dużym zainteresowaniem wysłuchały przygód Pana Kuleczki, a także jego przyjaciół: Kaczki Katastrofy, Psa Pypcia i Muchy Bzyk-Bzyk. Na koniec dzieci zadały kilka pytań, na które pan prezydent bardzo chętnie odpowiedział.


 

Wiceprezydent Jędrzej Stolarski

06.12.2016

W Baśniowym Zamku gościliśmy dziś pana Jędrzeja Stolarskiego - wiceprezydenta Poznania. Nasz miły gość przeczytał dzieciom opowiadanie o przygodach słonia Elmera i jego dziadka Eldo. Wielką niespodzianką dla dzieci była obecność samego Elmera, który razem z nimi wysłuchał opowieści i odpowiedzi pana prezydenta na pytania dzieci. A ponieważ dziś obchodzimy Mikołajki, pan Wiceprezydent Stolarski postanowił zostać Mikołajem i przygotował dla dzieci upominki.

Z wypożyczenie stroju Elmera dziękujemy Wydawnictwu Papilon - wydawcy książek o przygodach Elmera.


 

 

Marta Idzik - Ropa

22.11.2016

Pani Marta Idzik - Ropa to autorka przewodników i zbeletryzowanych legend dla dzieci. Podczas spotkania z naszymi Przedszkolakami autorka przeczytała napisaną przez siebie legendę toruńską pt.:" O Kasi, Janku Krawczyku i Chwytowie". Podczas spotkania, okazało się, że wiele dzieci marzy o tym by zostać pisarzem, pisarką. Miejmy nadzieję, że spotkanie z p. Martą Idzik - Ropą będzie dla nich inspiracją.


 

Joanna Olenderek - Poznańskie Centrum Świadczeń

23.05.2016

Dziś odwiedziła nas pani Joanna Olenderek - zastępca dyrektora Poznańskiego Centrum Świadczeń.

Promując wśród najmłodszych czytanie książek, zaprezentowała przedszkolakom

opowiadanie "Mama Mu sprząta".

Dzieci koniecznie chciały się dowiedzieć, jaki tytuł nosi ulubiona książka

pani Joanny Olenderek z dzieciństwa. Okazało się, że były to "Dzieci z Bullerbyn".

Przedszkolaki gorąco dziękują za otrzymane upominki: odblaski, smycze i kolorowanki.

Pani Joanna Olenderek serdecznie zaprasza Wszystkich Państwa na Poznańskie Dni Rodziny.

Szczegółowe informacje znajdą Państwo na poniższej stronie:

http://www.poznan.pl/mim/main/poznanskie-dni-rodziny-2016,p,34171.html

 

Wiceprezydent Mariusz Wiśniewski

24.11.2015

Dzisiaj gościliśmy wiceprezydenta Poznania pana Mariusza Wiśniewskiego, który w naszym mieście odpowiada m.in. za sprawy oświaty. Pragnąć zachęcić dzieci do jak najczęstszego sięgania po książki, nasz Gość przeczytał dzieciom zabawną i ciepłą opowieść o Mai, która bardzo chciała mieć zwierzątko. Pan Wiśniewski przygotował dla przedszkolaków jeszcze jedną niespodziankę - podarował nam książeczki o Poznaniu, dzięki którym jeszcze lepiej poznamy nasze miasto.


 

Przemysław Alexandrowicz

08.05.2015

Pan Przemysław Alexandrowcz, Przewodniczący Komisji Oświaty i Wychowania, przeczytał dziś naszym przedszkolakom książeczkę "101 przygód Koziołka Matołka". Perypetie sympatycznego Koziołka bawią dzieci już od wielu lat, znane są na pewno rodzicom i rodzeństwu przedszkolaków. Dzięki dzisiejszemu spotkaniu nasi milusińscy zyskali nowego książkowego przyjaciela.


Karolina Adamska

20.01.2015

Na spotkanie z książką zaprosiła dziś przedszkolaki pani Karolina Adamska - Wizytator Kuratorium Oświaty. Podczas dzisiejszego spotkania dzieci wysłuchały zabawnych i żartobliwych wierszyków Wandy Chotomskiej. Aby zachęcić dzieci do kolejnych spotkań z książkami pani Adamska podarowała nam "Bajki o krasnoludkach". Bardzo dziękujemy! Na początek książka trafiła do Czarodziejskich Smoków, ale na pewno przeczytają ją dzieci ze wszystkich grup.


 

Paweł Chudziński

27.10.2014

Dzisiaj gościliśmy w Baśniowym Zamku pana Pawła Chudzińskiego, Prezesa Zarządu Aquanet. Na dzisiejsze spotkanie Pan Prezes wybrał bajkę z serii "Pan Kuleczka", jedną z bardziej znanych i lubianych przez dzieci książek. Dodatkową atrakcją dzisiejszej, bardzo miłej, wizyty były przygotowane przez naszego gościa upominki dla dzieci.


Wojciech Tulibacki

25.06.2014

Goszczący dziś w naszym przedszkolu pan Prezes Wojciech Tulibacki, zaprosił dzieci na spotkanie z Elmerem - słoniem w kratkę. Dzieci z uwagą i zainteresowaniem wysłuchały historii o jednym ze swoich ulubionych książkowych bohaterów Tak miłe spotkanie z pewnością przyczyni się do zainteresowania dzieci literaturą i zachęci je do sięgania po kolejne książki.

http://www.mpk.poznan.pl/aktualnosci/2611-prezes-czytal-dzieciom

Krzysztof Bugajak

17.06.2014

Dzisiaj gościliśmy w naszym przedszkolu pana kpt. Krzysztofa Bugajaka Zastępcę Dowódcy z Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej nr 5 w Poznaniu. Nasz gość przeczytał dzieciom pełną humoru książkę Ulfa Starka "Jak tata się z nami bawił".


Dariusz Majchrowicz

16.04.2014

Baśniowy Zamek odwiedził dzisiaj pan Dariusz Majchrowicz, założyciel i dyrektor Zespołu Ludowego AWF "Poznań i twórca i dyrektor Światowego Przeglądu Folkloru "Integracje". Nasz gość przeczytał dzieciom legendę o Szewczyku Dratewce. Spotkanie zakończył występ dzieci z grupy Czarodzieje, które zaprezentowały tańce i przyśpiewki wielkopolskie.


Antonina Kowtunow

28.02.2014

Dzisiaj gościliśmy panią Antoninę Kowtunow, solistkę Teatru Wielkiego w Poznaniu, która przeczytała dzieciom książeczkę o przygodach pana Kuleczki i jego przyjaciół. Podczas rozmowy z dziećmi, pani Kowtunow opowiadała o swoich ulubionych książkach i ich bohaterach.


 

Aleksander Machalica

17.02.2014

Zaproszenie do Baśniowego Zamku przyjął pan Aleksander Machalica, aktor Teatru Nowego w Poznaniu, który przeczytał dzieciom książkę Ulfa Starka i Evy Eriksson "Jak tata pokazał mi wszechświat". Było to niezapomniane spotkanie dla wszystkich - dzieciom bardzo spodobała się opowieść o przygodach małego Ulfa, a panu Machalicy nasze przedszkole i przedszkolaki.


 

Przemysław Foligowski

24.01.2014

Do czytania książek zachęcał dzisiaj przedszkolaki z Baśniowego Zamku pan Przemysław Foligowski, Dyrektor Wydziału Oświaty Urzędu Miasta Poznania. Dzięki naszemu gościowi dzieci zyskały nowego przyjaciela - słonia w kratkę o imieniu Elmer, którego przygody bardzo wszystkich zaciekawiły.


 

Tomasz Goehs

09.01.2014

Naszym dzisiejszym gościem był pan Tomasz Goehs, perkusista zespołu Kult. Na spotkanie z przedszkolakami pan Tomasz wybrał książeczkę o przygodach Pana Kuleczki, gdyż jest to postać dobrze mu znana z czasów gdy czytywał bajki swoim dzieciom. Podczas rozmowy z dziećmi nasz gość namawiał dzieci, by jak najczęściej sięgały po książki i by były miłe dla innych ludzi.

Stefania Stuligrosz

16.12.2013

Dzisiaj gościliśmy panią Stefanię Stuligrosz (córkę profesora Stefana Stuligrosza) z wnukiem Nikodemem.Nasz gość przeczytał przedszkolakom książeczkę "Franklin i prezent świąteczny". Dzieci z wielkim zainteresowaniem słuchały historii o przygodach sympatycznego żółwika, a pani Stuligrosz ciekawie i z radością odpowiadała na pytania maluchów.


Mariusz Rumak

27.11.2013

Projekt Znani Ludzie Czytają Dzieciom uświetnił dziś swoją obecnością trener KKS Lech, pan Mariusz Rumak, który przeczytał przedszkolakom książeczkę pt.:" Mela na zakupach". Podczas spotkania nasz gość zachęcał dzieci do czytania, powiedział również, że sam chętnie czyta, a książki wspomina jako najfajniejszy prezent od Mikołaja. Reportaż z wizyty pana Mariusza Rumaka można obejrzeć klikając w poniższy link. Materiał o nas rozpoczyna się w 19 minucie.

http://wtkplay.pl/video-id-8070-puls_dnia_z_srody_27_listopada


Michał Kaleta

20.11.2013

W dniu dzisiejszym Baśniowy Zamek odwiedził Pan Michał Kaleta - aktor Teatru Polskiego. Wykorzystując swój aktorski talent, nasz gość przeczytał dzieciom książkę pt.:"Mela na rowerze". Odpowiadając na pytania dzieci Pan Michał Kaleta m.in. wspomniał książki, które w dzieciństwie czytali mu rodzice i swoją ulubioną postać z bajki.


Piotr Reiss

18.10.2013

Goszczący w naszym przedszkolu Pan Piotr Reiss, przeczytał dzieciom opowieść pod tytułem "Nusia i bracia łosie". Piłkarz Lecha Poznań gorąco zachęcał dzieci zarówno do uprawiania sportu jaki i częstych spotkań z książką. Na zakończenie spotkania Pan Piotr Reiss, podobnie jak poprzedni nasi goście, odpowiadał na pytania przedszkolaków.


 

Patryk Kniat

20.09.2013

Kontynuując realizację projektu Znani Ludzie Czytają Dzieciom zaprosiliśmy do naszego przedszkola trenera drugiego składu Lecha Poznań Pana Patryka Kniata, który przeczytał dzieciom wiersze Jana Brzechwy. Nasz gość  odpowiadał również na pytania zadawane przez przedszkolaków. Obszerna relacja z tego spotkania dostępna jest na stronie Lech TV.

http://lech.tv/video-id-6886-trener_w_basniowym_zamku

 

Prezydent Ryszard Grobelny

15.07.2013

Inaugurując projekt Znani Ludzie Czytają Dzieciom zaprosiliśmy do naszego przedszkola Prezydenta Poznania Pana Ryszarda Grobelnego, który przeczytał dzieciom opowiadanie o Panu Kuleczce. Pan Prezydent odpowiedział również na pytania zadawane przez przedszkolaków.


Podkategorie