ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD:
Polska – moja ojczyzna
Dzieci:
- uważnie słuchają wiersza pt.: „Ojczyzna” W. Domeradzkiej,
- potrafią dobrać w pary według określonego kryterium,
- uczą się dwóch zwrotek Hymnu Polski „Mazurek Dąbrowskiego”,
- uczestniczą w Akcji „Szkoła do Hymnu”,
- wiedzą, że Warszawa jest stolicą Polski,
- znają nazwy rzek: Wisła, Warta,
- oglądają film edukacyjny „Polskie symbole narodowe”,
- recytują wiersz pt.: „Barwy ojczyste” Cz. Janczarskiego,
- kształtują poczucie tożsamości narodowej,
- rozpoznają godło i barwy narodowe,
- wiedzą, że mieszkają w Polsce i że są Polakami,
- wykonują ćwiczenia oddechowe,
- tworzą prace plastyczne zgodne z realizowanym tematem,
- rozwijają spostrzegawczość, uwagę, pamięć i koncentrację,
- przeliczają w dostępnym zakresie,
- dzielą proste wyrazy na sylaby.
Muzyka wokół nas
Dzieci:
- konstruują instrumenty wg instrukcji,
- śpiewają piosenkę pt.: „Nam jesień nie straszna”,
- realizują rytm piosenki gestami,
- różnicują wysokość dźwięków, posługując się pojęciami wyższy, niższy,
- improwizują taniec przy melodii piosenki,
- czytają proste sylaby, wyrazy,
- sprawnie przeliczają elementy,
- porównują liczebność dwóch zbiorów,
- przeliczają elementy w zbiorach,
- rozpoznają podstawowe kolory,
- biorą udział w zabawach ruchowych przy muzyce,
- rozwijają motorykę małą i dużą podczas wykonywania prac plastycznych.
Kto mieszka w lesie?
(dwa tygodnie)
Dzieci:
- sprawnie poruszają się na czworakach,
- wymieniają nazwy zwierząt zamieszkujących polskie lasy,
- aktywnie uczestniczą w ćwiczeniach,
- prowadzą obserwację przyrodniczą w naturalnych warunkach,
- naśladują ruchem sposób poruszania się wybranych zwierząt,
- zdobywają wiadomości na temat odżywiania się zwierząt,
- rozwiązują zagadki słowno-obrazkowe na temat zwierząt zamieszkujących w lesie,
- dopowiadają słowo brakujące w zdaniu,
- uczestniczą w zabawach muzyczno-ruchowych,
- biegają bez potrąceń,
- znają tryb życia i zwyczaje wiewiórki, jeża, niedźwiedzia,
- wymieniają rodzaje pokrycia ciała zwierząt,
- rozpoznają odgłosy wydawane przez niektóre zwierzęta,
- doskonalą sprawność manualną,
- odgrywają scenki rodzajowe w teatrze,
- wykazują się zrozumieniem ludowych przysłów,
- przeliczają w dostępnym zakresie,
- układają historyjkę obrazkową,
- wskazują różnice pomiędzy obrazkami.