ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ:

 

 

 GWIAZDKOWA POCZTA

  • zapoznanie z zawodem listonosza, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • rozwijanie zainteresowania środowiskiem społecznym – poznanie przeznaczenia poczty i zadań pracowników poczty;
  • wdrażanie do posługiwania się zwrotami grzecznościowymi w zabawie
  • wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w różnych Zawodach
  • poznanie różnych sposobów przekazywania wiadomości,
  • doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głoski k; budzenie zainteresowania
  • czytaniem – zapoznanie z wyrazem koperta do czytania globalnego;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej;
  • rozwijanie koncentracji uwagi i myślenia logicznego – posługiwanie się pojęciami najpierw, na początku, później, na końcu;
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, słuchania ze zrozumieniem,
  • kształtowanie słuchu fonematycznego i sprawności manualnej,
  • utrwalanie pojęć „duży” i „mały”,
  • kształtowanie umiejętności odwzorowywania,
  • doskonalenie umiejętności matematycznych i myślenia logicznego;doskonalenie umiejętności przeliczania,
  • kształtowanie sprawności językowej; kształtowanie percepcji słuchowej;
  • wdrażanie do nawiązywania serdecznych i przyjcielskich relacji z rówieśnikami;
  • kształtowanie sprawności fizycznej – doskonalenie szybkości i skoczności,
  • kształtowanie prawidłowych postaw we współzawodnictwie
  • kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej,
  • utrwalanie tradycji bożonarodzeniowych tworzenia ozdób
  • udział w wycieczce do Muzeum Rolnictwa w Szreniawie oraz w warsztatach bożonarodzeniowych
  • przestrzeganie zasad obowiązujących w trakcie wycieczki
  • doskonalenie sprawności manualnej;
  • budzenie zainteresowania środowiskiem społecznym;
  • wdrażanie do uważnego korzystania ze wspólnych zabawek

 

 PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT

  • poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, doskonalenie
  • umiejętności wypowiadania się i logicznego myślenia,
  • zachęcanie do aktywnego włączania się w przygotowania do świąt
  • poznanie zwyczajów związanych z Wigilią,
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich i wypowiadania się na ich temat,
  • wdrażanie do niesienia pomocy osobom potrzebującym
  • poznanie charakterystycznych potraw dla wieczerzy wigilijnej,
  • doskonalenie umiejętności klasyfikacji i liczenia,
  • rozwijanie logicznego myślenia, ćwiczenie umiejętności odwzorowywania, utrwalanie wyglądu cyfry 6,
  • budzenie zainteresowania tradycjami bożonarodzeniowymi i chęci ich kultywowania
  • poznanie piosenek o świątecznej tematyce, rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej
  • poznanie wyglądu różnych ozdób choinkowych, rozwijanie sprawności manualnej,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych, zachęcanie do starannego wykonywania prac plastycznych
  • kształtowanie sprawności fizycznej – doskonalenie skoczności, rozwijanie zmysłu równowagi;
  • poszerzanie wiedzy na temat polskich zwyczajów związanych z Bożym Narodzeniem;
  • rozwijanie ekspresji plastycznej; czerpanie radości z przygotowań do świąt
  • kształtowanie sprawności językowej – tworzenie logicznej wypowiedzi;
  • tworzenie ciepłej, świątecznej atmosfery;
  • czerpanie radości z obdarowywania innych,
  • ukazywanie wartości własnoręcznie przygotowanego upominku
  • kształcenie myślenia logicznego podczas planowania;
  • rozwijanie umiejętności manualnych i grafomotorycznych;
  • rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych i sprawności manualnej;

 

HEJ KOLĘDA, KOLĘDA

  • rozwijanie myślenia logicznego w rozmowie na temat wiersza Kupimy choinkę;
  • rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej;
  • czerpanie radości z przygotowań do świąt;
  • kształtowanie sprawności fizycznej – doskonalenie skoczności, rozwijanie zmysłu równowagi
  • kształtowanie umiejętności wokalnych podczas nauki piosenek świątecznych
  • rozwijanie myślenia logicznego – różnicowanie pojęć najwyższy, najniższy, średni, tyle samo, mniej, więcej;
  • kształcenie koncentracji uwagi; doskonalenie percepcji słuchowej;
  • kształtowanie koncentracji uwagi podczas słuchania tekstu Ciasto ucieka;
  • rozwijanie umiejętności ilustrowania utworu za pomocą ruchu;
  • rozwijanie logicznego myślenia podczas planowania,
  • porównywania liczebności;
  • poznanie pojęcia „życzliwość”, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i logicznego myślenia,
  • zachęcanie do życzliwości wobec siebie nie tylko od święta
  • Kształtowa nie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich,
  • rozwijanie wyobraźni plastycznej,
  • zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach
  • utrwalenie nazw figur geometrycznych, poszerzanie słownictwa z języka angielskiego,
  • wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego,
  • doskonalenie umiejętności liczenia i odwzorowywania,
  • dostrzeganie naprzemienności w tworzeniu rytmu,
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w trakcie zabaw kierowanych i swobodnych,
  • uczenie współpracy w małej grupie
  • ukazanie piękna utworów muzycznych opowiadających o świętach Bożego Narodzenia
  • utrwalanie wiadomości na temat świąt Bożego Narodzenia, ćwiczenie pamięci,
  • dostarczanie wrażeń sensorycznych, rozwijanie motoryki małej i wyobraźni przestrzennej,