ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK:

 

 

„Złota Polska jesień”

29.09-10.10

Dziecko:

- rozwija pamięć wzrokową,

- opisuje zmiany w przyrodzie,

- usprawnia i wzmacnia funkcję rąk,

- porównuje zmiany zachodzące w przyrodzie,

- zmienia barwy liści,

- utrwala pojęcie „para”,

- przeliczanie w zakresie 10,

- tworzy zbiory – klasyfikuje przedmioty,

- rozwija zainteresowanie najbliższym otoczeniem przyrodniczym,

- rozwija różne formy ekspresji - wdrażanie do właściwego zachowania się podczas zabawy i wykonywania poleceń

- wykonuje ćwiczenia ortofoniczne naśladując dźwięki natury,

- ruchem ilustruje treść wiersza,

- uczy się wiersza na pamięć,

- sprawnie wykonuje ćwiczenia,

- stosuje się do zasad bezpieczeństwa,

- przygotowuje się do festynu jesiennego poprzez ćwiczenie układu i słów piosenki,

- odszukuje różnice i podobieństwa na obrazku,

- rozwija umiejętności plastyczne,

- próbuje wybrzmiewać głoski w nagłosie i wygłosie,

- używa zwrotów i układa przedmioty nad, pod, w, obok,

- śpiewa piosenki o tematyce jesiennej,

- w skupieniu słucha utworów literackich – odpowiada na pytania dotyczące tekstu,

- bierze udział w warsztatach z magikiem,

- świętuje wspólnie „Dzień Chłopaka”.

„Jesień w sadzie i w lesie”

13.10-24.10

Dziecko:

- kształtuje umiejętności rozpoznawania owoców i warzyw za pomocą różnych zmysłów,

- kształtuje umiejętności analizy i syntezy wyrazów,

- spożywa owoce i warzywa,

- zwraca uwagę na wzajemne bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych,

- rozwija zwinność i szybkości,

- używa poprawnych form przymiotników,

- rozwija procesy poznawcze takich jak: myślenie, pamięć, uwaga, mowa w toku słuchania,

- zna wartość zdrowotną warzyw i owoców,

- próbuje soku z wyciśniętych warzyw i owoców,

- ćwiczy koordynację wzrokowo-ruchową,

- posługuje się pojęciami: duże – większe, małe – mniejsze,

- segreguje owoce i warzywa z podziałem na mniejsze, większe,

- utrwala znajomość drzew liściastych: klon, dąb i kasztanowiec oraz ich owoców,

- utrwala nazwy kolorów (jasny i ciemny),

- poznaje bogactwo jakie daje las,

- rozwija analizę słuchową poprzez podział wyrazów na sylaby,

- rozwija uzdolnienia dekoracyjne dziecka,

- utrwala nazwy drzew liściastych i iglastych,

- kształtuje umiejętności porównywania elementów zbioru,

- rozwija umiejętności przeliczania elementów oraz zastosowania w praktyce zwrotów ( mniej o , więcej o )

– poznaje wiadomości na temat zagrożenia związanego z grzybami,

- zna podział grzybów,

- doskonali reakcję na bodźce słuchowe,

- rozwija percepcję słuchową,

- poszerza doświadczenia plastyczne,

- bierze udział w świętowaniu Dnia Edukacji Narodowej,

- interpretuje ruchem piosenkę przed całą społeczności a przedszkolną,

- współdziała w grupie,

- zostawia porządek w miejscu pracy,

- kształtuje umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby oraz wybrzmiewania głosek w nagłosie i wygłosie.