ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC:

 

 

„W marcu jak w garncu”

03 – 07.03

 

Dziecko:

  • Zna i wymienia wybrane zjawiska pogodowe
  • Potrafi określić, jaka jest pogoda za oknem
  • Rozumie następstwo czasowe: dzień/noc, dni tygodnia, miesiące, pory roku
  • Rozumie znaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu”
  • Słucha z uwagą wiersza „Kapryśna pogoda” A.Dziechciarczyk
  • Potrafi udzielić odpowiedzi na zadane pytania
  • Prowadzi z grupą kalendarz pogody
  • Nazywa zjawiska pogodowe w języku angielskim
  • Wykona pracę plastyczną adekwatną do tematu tygodnia
  • Poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
  • Wie, jak należy się ubierać w zależności od pogody
  • Współdziała w zabawie muzyczno-ruchowej „Pada deszczyk, wieje wiatr”
  • Słucha z uwagą piosenki „Marcowa kasza”, potrafi opowiedzieć, o czym mówi piosenka; próbuje śpiewać jej refren

 

Od ziarenka do bochenka

10 – 14.03

 

Dziecko:

  • Wie, jak powstaje mąka i chleb
  • Nazywa wypieki przedstawione na ilustracji, potrafi dzielić ich nazwy na sylaby
  • Nazywa poszczególne wypieki w języku angielskim
  • Wie, kim jest młynarz, piekarz, cukiernik
  • Poznaje wygląd i strukturę różnych rodzajów mąk
  • Tworzy pracę plastyczną z wykorzystaniem ziaren, kasz
  • Współdziała w wykonaniu ciasta do wypieku bułeczek/ciasteczek
  • Wie, że podczas gotowania i pieczenia należy dbać o higienę rąk i miejsca pracy
  • Stosuje się do zasad higieny i bezpieczeństwa podczas wizyty w kuchni przedszkolnej
  • Poznaje zasadę działania pieca, w którym wypiekane będą bułeczki/ciasteczka

 

 

„Wiosno, wiosenko, gdzie jesteś powiedz nam”

17 – 21.03

– projekt Miasteczka Oświatowego

wg osobnego scenariusza

 

W teatrze

24 – 28.03

 

Dziecko:

 

  • Wymienia niektóre zawody i rekwizyty związane z teatrem
  • Współpracuje w małej grupie i odgrywa krótkie scenki dramowe za pomocą gestów, mimiki, ruchu i słowa
  • Naśladuje koleżankę/ kolegę w zabawie „Kukiełka”
  • Rozwiązuje proste zagadki dotyczące teatru i postaci z bajek
  • Inicjuje własne, swobodne i kreatywne zabawy teatralne
  • Śpiewa piosenkę „Magiczne miejsce”
  • Wykonuje kukiełkę, według własnego pomysłu, z rolki po papierze toaletowym
  • Wie, jak należy zachowywać się w teatrze