ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ:

 

 

Mikołajki

02.12 – 06.12

Dziecko:

  • Poznaje historię Świętego Mikołaja, uważnie słucha i wypowiada się na określony temat
  • Wykonuje zadania z kalendarza adwentowego
  • Słucha z uwagą listu od Świętego Mikołaja – wykonuje poszczególne zadania
  • Dzieli wyrazy na sylaby z wyklaskiwaniem – ćwiczy analizę i syntezę słuchową
  • Przelicza sylwety świątecznych skarpet w języku polskim i angielskim
  • Tworzy pracę plastyczną zgodną z tematem - prawidłową posługuje się przyborami do zajęć
  • Integruje się podczas wspólnych zabaw ruchowych - potrafi współdziałać w zespole
  • Potrafi bezpiecznie uczestniczyć w zabawach gimnastycznych
  • uczestniczy w zajęciach rytmicznych, śpiewa poznane piosenki
  • Bierze udział w wycieczce mikołajkowej do Szreniawy zgodnie z ustalonymi zasadami
  • bezpieczeństwa

 

Nadchodzi zima

9.12 – 13.12

  • wie, jaka zbliża się pora roku; potrafi wymienić pory roku z zachowaniem ich kolejności
  • nazywa charakterystyczne zjawiska pogodowe: mgła, śnieg, śnieżyca, mróz
  • wie, jak zwierzęta przygotowują się do zimy
  • potrafi wskazać właściwy dla danej pory roku ubiór
  • potrafi tworzyć zbiory na podstawie jednej cechy, określa który zbiór jest największy, najmniejszy lub taki sam/równy
  • łączy w pary elementy zimowego stroju
  • potrafi kontynuować proste sekwencje obrazkowe
  • wie, jak należy dbać o zdrowie
  • współdziała w zabawach ruchowych

 

 

Świąteczne zwyczaje.

16.12 – 20.12

Dziecko:

  • Rozpoznaje i nazywa ozdoby choinkowe (bombki, lampki, łańcuchy), potrafi opisać ich wygląd
  • Poznaje zwyczaje i tradycje świąt Bożego Narodzenia - dzieli się wrażeniami
  • Uważnie słucha opowiadań świątecznych
  • Doskonali spostrzegawczość wyszukując i wskazując różnice występujące na obrazkach
  • Rozwija umiejętność rytmicznego poruszania się
  • Bierze udział w przedszkolnym kolędowaniu - śpiewa kolędy
  • Potrafi właściwie zachować się podczas wspólnego wigilijnego posiłku
  • Układa historyjkę obrazkową według zachowując ciąg przyczynowo – skutkowy
  • Przelicza bombki, tworzy zbiory
  • Wykonuje zadania z kalendarza adwentowego
  • Wykonuje prace plastyczną o tematyce świątecznej
  • Powtarza słowa w języku angielskim: Christmas tree, jingle bells, Santa Claus
  • Wie, skąd bierze się choinka w naszym domu
  • Potrafi złożyć życzenia świąteczne