ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ:
Pierwsze dni w przedszkolu
Dziecko:
- Adaptuje się do nowych warunków
- poznaje nowych kolegów/koleżanki
- utrwala imiona kolegów/koleżanek z grupy
- zapoznaje się z wyglądem i wyposażeniem sali
- zapoznaje się z kącikami zainteresowań oraz sposobem korzystania z nich
- rozpoznaje swój znaczek, wskazuje miejsce, gdzie można go zobaczyć
- samodzielne wykonuje czynności samoobsługowe
- dba o wspólne sprzęty i zabawki, uważnie obchodzi się z nimi, korzysta z nich zgodnie z przeznaczeniem, dzieli się zabawkami, odkłada w wyznaczone miejsce po skończonej zabawie
- szanuje swoją własność i własność innych
- uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych
- wykonuje pracę plastyczną zgodnie z podaną instrukcją
- bierze udział w tworzeniu kontraktu grupowego
Tydzień III
- obchodzimy Międzynarodowy Dzień Przedszkolaka
( projekt wewnątrzprzedszkolny)
Tydzień IV
W poszukiwaniu jesieni
Dziecko:
- dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
- rozpoznaje kolory: żółty, czerwony, zielony (dz. młodsze)
- wymienia wszystkie kolory jesieni (dz. starsze)
- poszukuje pierwszych oznak jesieni podczas pobytu w przedszkolnym ogrodzie oraz w parku
- obserwuje środowisko przyrodnicze
- uważnie słucha wiersza
- tworzy samodzielną wypowiedź
- wykonuje pracę plastyczną (zadanie dostosowane do wieku dziecka)
- poznaje pojęcie zbioru przedmiotów, klasyfikuje jego elementy według jednej cechy (dz. młodsze), według kilku cech (dz. starsze)