ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ:
Mikołajki
02.12 – 06.12
Dziecko:
- Poznaje historię Świętego Mikołaja, uważnie słucha i wypowiada się na określony temat
- Wykonuje zadania z kalendarza adwentowego
- Słucha z uwagą listu od Świętego Mikołaja – wykonuje poszczególne zadania
- Dzieli wyrazy na sylaby z wyklaskiwaniem – ćwiczy analizę i syntezę słuchową
- Przelicza sylwety świątecznych skarpet w języku polskim i angielskim
- Tworzy pracę plastyczną zgodną z tematem - prawidłową posługuje się przyborami do zajęć
- Integruje się podczas wspólnych zabaw ruchowych - potrafi współdziałać w zespole
- Potrafi bezpiecznie uczestniczyć w zabawach gimnastycznych
- uczestniczy w zajęciach rytmicznych, śpiewa poznane piosenki
- Bierze udział w wycieczce mikołajkowej do Szreniawy zgodnie z ustalonymi zasadami
- bezpieczeństwa
Nadchodzi zima
9.12 – 13.12
- wie, jaka zbliża się pora roku; potrafi wymienić pory roku z zachowaniem ich kolejności
- nazywa charakterystyczne zjawiska pogodowe: mgła, śnieg, śnieżyca, mróz
- wie, jak zwierzęta przygotowują się do zimy
- potrafi wskazać właściwy dla danej pory roku ubiór
- potrafi tworzyć zbiory na podstawie jednej cechy, określa który zbiór jest największy, najmniejszy lub taki sam/równy
- łączy w pary elementy zimowego stroju
- potrafi kontynuować proste sekwencje obrazkowe
- wie, jak należy dbać o zdrowie
- współdziała w zabawach ruchowych
Świąteczne zwyczaje.
16.12 – 20.12
Dziecko:
- Rozpoznaje i nazywa ozdoby choinkowe (bombki, lampki, łańcuchy), potrafi opisać ich wygląd
- Poznaje zwyczaje i tradycje świąt Bożego Narodzenia - dzieli się wrażeniami
- Uważnie słucha opowiadań świątecznych
- Doskonali spostrzegawczość wyszukując i wskazując różnice występujące na obrazkach
- Rozwija umiejętność rytmicznego poruszania się
- Bierze udział w przedszkolnym kolędowaniu - śpiewa kolędy
- Potrafi właściwie zachować się podczas wspólnego wigilijnego posiłku
- Układa historyjkę obrazkową według zachowując ciąg przyczynowo – skutkowy
- Przelicza bombki, tworzy zbiory
- Wykonuje zadania z kalendarza adwentowego
- Wykonuje prace plastyczną o tematyce świątecznej
- Powtarza słowa w języku angielskim: Christmas tree, jingle bells, Santa Claus
- Wie, skąd bierze się choinka w naszym domu
- Potrafi złożyć życzenia świąteczne