ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ:

 

 

  1. POZNAJMY SIĘ!
  • nawiązywanie relacji rówieśniczych
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • formułowanie zasad obowiązujących w przedszkolu
  • wdrażanie do reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu,
  • poznanie sposobów witania się z różnymi osobami,
  • doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała,
  • doskonalenie przeliczania, klasyfikacji,
  • utrwalenie nazw i kształtu niektórych figur geometrycznych,
  • manipulowania przedmiotami, tworzenia rymów,
  • rozwijanie sprawności małej motoryki,
  • ćwiczenie umiejętności uprzejmego zwracania się do innych,
  • rozwijanie słuchu muzycznego, pamięci słuchowej, ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki,
  • rozwijanie umiejętności pomocy innym
  • poznanie sposobu wykonania cieczy nienewtonowskiej,
  • rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku),
  • rozwijanie samodzielności dzieci, doskonalenie współpracy
  • Dokonalenie analizy i syntezy sylabowej wyrazów,
  • Wyodrębnianie głoski w nagłosie wyrazów
  • Wykonywanie pracy plastycznej wg instrukcji

 

 

 

  1. JESTEŚMY PODOBNI, JESTEŚMY RÓŻNI
  • poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie uważności,
  • doskonalenie orientacji w schemacie ciała,
  • rozwijanie współpracy,
  • wdrażanie do kulturalnego zachowania się
  • poznanie słów oznaczających przeciwieństwa,
  • rozwijanie umiejętności analizy sylabowej i uważnego słuchania,
  • integracja grupy, rozwijanie dbałości o innych
  • układanie planu dnia,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania,
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej,
  • Rozwijanie sprawności językowej i słuchu fonemowego, współpracy,
  • Wdrażanie do samodzielności, integracja grupy
  • wzbogacanie wiadomości na temat cech wspólnych dzieci w grupie,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • rozwijanie słuchu muzycznego, motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie, współdziałanie
  • poszerzanie wiedzy na temat dzieci w grupie, poznanie znaczenia słowa „przyjaciel”,
  • kształtowanie umiejętności określania cech poszczególnych osób,
  • wypowiadania się na temat cech wspólnych,
  • wzmacnianie wiary we własne możliwości, przeliczanie elementów w zakresie 10 i więcej,
  • dodawanie z wykorzystaniem liczmanów

 

  1. BEZPIECZNI NA DRODZE
  • rozszerzanie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze,
  • rozwijanie sprawności ruchowej oraz umiejętności logicznego myślenia,
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania,
  • wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie
  • poznanie sposobów bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • rozwijanie sprawności manualnej, umiejętności językowych, przeliczania, określania głoski w nagłosie i wygłosie,
  • wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnych zabaw, rozwijanie współdziałania, empatii
  • poznanie niektórych znaków drogowych,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacji,
  • kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności podawania nazw figur geometrycznych,
  • kształtowanie umiejętności współpracy, dbałości o komfort innych dzieci w grupie
  • poznanie różnych dźwięków z otoczenia, utrwalenie nazw i kształtu niektórych figur geometrycznych,
  • kształcenie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej,
  • nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne,
  • rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych dzieci
  • utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy,
  • rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych znaków drogowych,
  • kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów, zachęcanie do poznawania nowych faktur,
  • rozumienie żartów słownych,
  • wdrażanie do odpowiedzialności za siebie i innych

 

 

  1. JESIEŃ W SADZIE
  • poznanie niektórych owoców dojrzewających jesienią,
  • poznawanie trybu życia jeży,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin
  • poszerzenie wiedzy o owocach dojrzewających jesienią, poznawanie litery o, O,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
  • rozwijanie odpowiedzialności za siebie i innych, dbałość o bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych
  • poznawanie nazw niektórych drzew owocowych, poznanie cyfry 1,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności przeliczania,
  • sensoryczne poznawanie liści,
  • rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w grupie
  • poznanie treści nowej piosenki i sposobu wykonania ciasta,
  • kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej,
  • rozwijanie orientacji w schemacie ciała,
  • wdrażanie do zgodnego współdziałania
  • podczas różnych aktywności
  • poznanie niektórych sposobów robienia przetworów, rozwijanie sprawności manualnej,
  • kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku), stosowania się do instrukcji słownej i obrazkowej, wzmacnianie
  • poczucia własnej wartości, współdziałanie