ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD:

 

  1. MAŁA I DUŻA OJCZYZNA
  • poznanie pojęć: patriotyzm, ojczyzna, troska, poszerzanie słownika czynnego,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie wrażliwości, empatii, umiejętności nazywania uczuć i emocji
  • poznanie kształtu litery d, D, oraz litery m, M,
  • zachęcanie do nauki czytania,
  • doskonalenie słuchu fonematycznego,
  • dokonywania analizy sylabowej i głoskowej, rozwijanie sprawności manualnej,
  • wprowadzenie do rozumienia żartów słownych,
  • rozwijanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
  • rozpoznawanie i pisanie cyfry 4,
  • ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 4,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania,
  • doskonalenie układania rytmów,
  • doskonalenie umiejętności wchodzenia w role
  • utrwalenie kształtu i nazw figur geometrycznych,
  • rozwijanie umiejętności muzycznych,
  • rozwijanie pamięci słuchowej i słuchu muzycznego,
  • rozwijanie umiejętności uważnej obserwacji zachowania kolegów i koleżanek
  • rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych symboli narodowych,
  • rozwijanie sprawności manualnej, wrażliwości sensorycznej, różnicowania faktur dotykiem, doskonalenie współpracy,
  • rozwijanie umiejętności rozumienia sygnałów werbalnych i symboli

 

  1. DESZCZOWA POGODA
  • przypomnienie wiadomości o zmianach zachodzących w przyrodzie późną jesienią,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami,
  • rozwijanie umiejętności nazywania emocji, ćwiczenie wyobraźni,
  • rozwijanie empatii, doskonalenie umiejętności opisywania emocji
  • poznanie kształtu litery i, I doskonalenie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego,
  • przygotowanie do umiejętności czytania i pisania,
  • doskonalenie umiejętności wygrywania i przegrywania podczas zabawy, rozwijanie współpracy
  • rozumienie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 4,
  • poznanie niektórych właściwości wody, rozwijanie ciekawości badawczej,
  • utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania eksperymentów, rozwijanie współpracy
  • utrwalenie wiedzy o tym, skąd biorą się kałuże,
  • rozwijanie słownika czynnego i słuchu fonematycznego,
  • doskonalenie słuchu muzycznego, rozwijanie współpracy,
  • utrwalenie zasad gry w gry planszowe
  • utrwalenie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie,
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu fonemowego,
  • doskonalenie umiejętności pracy w parach,
  • utrwalenie zasad bezpieczeństwa

 

  1. PROJEKT EDUKACYJNY „SKĄD SIĘ BIORĄ PRODUKTY EKOLOGICZNE?”
  • zrozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne,
  • kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych,
  • propagowanie zdrowego stylu życia,
  • zwiększanie wiedzy i świadomości przedszkolaków o  nawykach higieniczno-zdrowotnych
  • uważne słuchanie opowiadania i tworzenie wypowiedzi słownych na podstawie usłyszanego tekstu
  • poszerzanie wiedzy na temat gospodarstwa ekologicznego
  • poznanie symbolu żywności ekologicznej -
  • wykonywanie pracy według instrukcji
  • ćwiczenia motoryki palców i dłoni
  • przeliczanie elementy w zakresie 12,
  • kształtowanie umiejętności matematycznych - rozdzielanie po równo

 

  1. W ŚWIECIE WYOBRAŹNI
  • wprowadzenie pojęcia „wyobraźnia”,
  • doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli i uczuć słowami,
  • rozwijanie wrażliwości zapachowej,
  • nauka relaksacji, kształtowanie empatii
  • rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego,
  • doskonalenie sprawności rąk - ćwiczenia grafomotoryczne,
  • wprowadzenie do pisania i czytania,
  • rozwijanie współpracy i umiejętności czekania na swoją kolej
  • rozpoznawanie i pisanie cyfry 5, ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 5,
  • rozwijanie wyobraźni, doskonalenie umiejętności stawiania hipotez i wyciągania wniosków
  • poznanie różnych sposobów ekspresji muzycznej,
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego,
  • doskonalenie współpracy w grupie
  • rozpoznawanie żartów językowych, rozwijanie wrażliwości sensorycznej,
  • poszerzanie słownictwa, doskonalenie współpracy,
  • ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas gier zespołowych