ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK:

 

 

Jesień (2 tygodnie)

Dzieci:

- poznają literę „a”: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

- poznają obraz graficzny litery A, a,

- układają zdania, dzielą wyrazy na sylaby i głoski,

- utrwalają nazwy kolorów,

- uczestniczą w uroczystości „Dnia Chłopaka”,

- potrafią dobrać w pary według określonego kryterium,

- potrafią dokonać prostej klasyfikacji dzieląc ubrania na letnie i zimowe,

- wykonują ćwiczenia oddechowe,

- poznają cyfrę „1” oraz jej obraz graficzny,

- potrafią określić swoje odczucia dobierając odpowiednia symbolikę,

- słuchają uważnie wiersza i odpowiadają na pytania dotyczące jego treści,

- utrwalają pojęcia związane z jesienią,

- rozwijają spostrzegawczość, uwagę, pamięć i koncentrację,

- przeliczają w dostępnym zakresie,

- zapoznają się z zapachami związanymi z jesienią,

- spacerują po ścieżce sensorycznej z darów jesieni,

- naśladują szum wiatru, opady deszczu,

- nazywają dary jesieni,

- uczestniczą w warsztatach w pieczeniu chleba w piekarni „Czarny chleb”,

- przestrzegają zasad poruszania się komunikacją miejską,

- określają charakterystyczne cechy pory roku „Jesieni”,

- wykonują prace plastyczne zgodne z tematem kompleksowym,

- poznają piosenki o tematyce jesiennej.                        

 

Owocowa-warzywna historia         

(2 tygodnie)

Dzieci:

- rozpoznają i nazywają podstawowe owoce,

- doskonalą zmysł smaku i zapachu,

- tworzą zbiory i przeliczają elementy w zbiorach,

- doskonalą motorykę dłoni podczas lepienia z plasteliny,

- dokonują prób wyklaskiwania sylabizując prostych nazw owoców poprzez powtarzanie po n-lu,

- uczestniczą w zabawach na powietrzu,

- poznają literę „e”: małą i wielką, drukowaną i pisaną,

- poznają obraz graficzny litery E, e,

- poznają cyfrę „2” oraz jej obraz graficzny,

- kształtują pozytywne postawy,

- poznają nowe smaki tworząc sałatkę owocową, sok,

- uczą się słów piosenki na temat owoców,

- znają nazwy niektórych owoców po angielsku,

- rozpoznają i nazywają podstawowe warzywa,

- rozpoznają warzywa za pomocą zmysłów węchu, smaku i dotyku,

- wysłuchują bajek, opowiadań i wierszy o warzywach,

- wykonują ćwiczenia gimnastyczne, biorą udział w zabawach ruchowych,

- przeliczają sylwety warzyw,

- uczestniczą w uroczystości Dnia Edukacji Narodowej,

- rysują pośladzie wybrane warzywo, owoc,

- wykonują prace plastyczne związane z tematyką zajęć,

- znają korzyści wynikające z jedzenia warzyw,

- śpiewają piosenki zgodne z tematem.

                                 

Jestem bezpieczny na drodze   

Dzieci:

- wiedzą jak bezpiecznie przejść przez ulicę,

- rozpoznają podstawowe kolory, układają je na sygnalizacji świetlnej,

- rozpoznają kształt koła; wiedzą czym jest okrąg oraz koło,

- biorą udział w zabawach ruchowych przy muzyce,

- zachowują zasady bezpieczeństwa podczas spacerów w parku,

- rozumieją potrzebę zakładania kamizelek odblaskowych podczas poruszania się na skrzyżowaniu,

- rozwijają motorykę małą i dużą podczas wykonywania prac plastycznych,

- poznają pojazdy uprzywilejowane oraz numery alarmowe,

- promują bezpieczny styl życia,

- wiedzą, że zabawy w pobliżu jezdni są niebezpieczne,

- rozpoznają najczęściej spotykane znaki drogowe,

- wiedzą, jak należy zachowywać się w sytuacji zagrożenia,

- poznają środki transportu,

- segregują środki transportu ze względu na sposób przemieszczania się,

- potrafią odgadnąć sygnały i dźwięki z otoczenia, ćwiczą pamięć słuchową.