ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY:
ZA CO KOCHAMY BABCIĘ I DZIADKA? (03-14.02)
- poznanie znaczenia słowa „szacunek” w odniesieniu do osób starszych,
- rozwijanie umiejętności współpracy i dzielenia się zadaniami w zespole oraz wyznaczania ról
- kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej w trakcie wypowiedzi innych
- poznanie kolejności działań podczas wykonywania upominków dla bliskich
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat swojej rodziny, spędzania czasu z babciem i dziadkiem
- zdobywanie doświadczeń plastycznych
- udział w zabawach teatralnych i próbach do przedstawienia dla dziadków
- zapamiętywania, koncentrowania uwagi na określonej działalności, kulturze mówienia i zachowania się.
- uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych
- rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką klasyczną
- umuzykalniania dzieci poprzez naukę piosenek do przedstawienia na Dzień Babci i Dziadka
- wzmocnienie więzi emocjonalnej z rodziną dziecka,
- kształtowanie uczucia przywiązania do najbliższych z rodziny,
- okazywanie szacunku Babci i Dziadkowi,
- radosne, wspólne przeżywanie święta,
- zdobywanie umiejętności recytowania wierszy indywidualnie i w grupie,
- nauka i odtwarzanie układów tanecznych
- zapamiętywanie kolejności występowania poszczególnych osób
- doskonalenie umiejętności składania życzeń bliskim
- poznanie graficznego obrazu liter „d” i „b”
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, słuchania ze zrozumieniem,
- doskonalenie słuchu fonematycznego, sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- poznanie obrazu graficznego cyfry „7”, utrwalanie nazw członków rodziny,
- doskonalenie umiejętności liczenia i odwzorowywania, kształtowanie pojęcia liczby 7 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym),
- rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach muzycznych i językowych
- zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami
POZNAŃ MOJE MIASTO (17-28.02)
PROJEKT EDUKACYJNY „WIELKOPOLSKA - POZNAŃ MOJE MIASTO”
- poznanie hitorii Poznania i Wielkopolski
- wskazuje położenie miasta Poznania na mapie Polski
- rozwijanie poczucia więzi z miastem
- poznanie tradycji i zwyczajów związanych z naszym miastem
- poznanie gwary poznańskiej
- poznanie najważniejszych: wydarzeń, zabytków, postaci, legend.
- doskonalenie umiejętności zdobywania wiedzy
- poznanie obrazu graficznego liter „p” i „m”
- poznaje cyfrę „8” oraz jej obraz graficzny
- wykonuje prace plastyczną zgodnie z tematem
- bierze udział w zabawach edukacyjnych, ruchowych i tanecznych
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania herbu i logo miasta
- zapoznanie z wybranymi zabytkami i miejscami Wielkopolski i Poznania
- zapoznanie z legendami związane ze swoim regionem
- poznanie i nauka wybranych tańców i przyśpiewek ludowcy z regionu Wielkopolski
- nauka piosenek o Poznaniu
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania stroju wielkopolskiego
- wzbogacanie wiedzy o znanych postaciach związanych z Poznaniem
- potrafią wykorzystać wiedzę w praktycznym działaniu „Konkurs wiedzy o Poznaniu”