ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK:
Jesień (2 tygodnie)
Dzieci:
- poznają literę „a”: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
- poznają obraz graficzny litery A, a,
- układają zdania, dzielą wyrazy na sylaby i głoski,
- utrwalają nazwy kolorów,
- uczestniczą w uroczystości „Dnia Chłopaka”,
- potrafią dobrać w pary według określonego kryterium,
- potrafią dokonać prostej klasyfikacji dzieląc ubrania na letnie i zimowe,
- wykonują ćwiczenia oddechowe,
- poznają cyfrę „1” oraz jej obraz graficzny,
- potrafią określić swoje odczucia dobierając odpowiednia symbolikę,
- słuchają uważnie wiersza i odpowiadają na pytania dotyczące jego treści,
- utrwalają pojęcia związane z jesienią,
- rozwijają spostrzegawczość, uwagę, pamięć i koncentrację,
- przeliczają w dostępnym zakresie,
- zapoznają się z zapachami związanymi z jesienią,
- spacerują po ścieżce sensorycznej z darów jesieni,
- naśladują szum wiatru, opady deszczu,
- nazywają dary jesieni,
- uczestniczą w warsztatach w pieczeniu chleba w piekarni „Czarny chleb”,
- przestrzegają zasad poruszania się komunikacją miejską,
- określają charakterystyczne cechy pory roku „Jesieni”,
- wykonują prace plastyczne zgodne z tematem kompleksowym,
- poznają piosenki o tematyce jesiennej.
Owocowa-warzywna historia
(2 tygodnie)
Dzieci:
- rozpoznają i nazywają podstawowe owoce,
- doskonalą zmysł smaku i zapachu,
- tworzą zbiory i przeliczają elementy w zbiorach,
- doskonalą motorykę dłoni podczas lepienia z plasteliny,
- dokonują prób wyklaskiwania sylabizując prostych nazw owoców poprzez powtarzanie po n-lu,
- uczestniczą w zabawach na powietrzu,
- poznają literę „e”: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
- poznają obraz graficzny litery E, e,
- poznają cyfrę „2” oraz jej obraz graficzny,
- kształtują pozytywne postawy,
- poznają nowe smaki tworząc sałatkę owocową, sok,
- uczą się słów piosenki na temat owoców,
- znają nazwy niektórych owoców po angielsku,
- rozpoznają i nazywają podstawowe warzywa,
- rozpoznają warzywa za pomocą zmysłów węchu, smaku i dotyku,
- wysłuchują bajek, opowiadań i wierszy o warzywach,
- wykonują ćwiczenia gimnastyczne, biorą udział w zabawach ruchowych,
- przeliczają sylwety warzyw,
- uczestniczą w uroczystości Dnia Edukacji Narodowej,
- rysują pośladzie wybrane warzywo, owoc,
- wykonują prace plastyczne związane z tematyką zajęć,
- znają korzyści wynikające z jedzenia warzyw,
- śpiewają piosenki zgodne z tematem.
Jestem bezpieczny na drodze
Dzieci:
- wiedzą jak bezpiecznie przejść przez ulicę,
- rozpoznają podstawowe kolory, układają je na sygnalizacji świetlnej,
- rozpoznają kształt koła; wiedzą czym jest okrąg oraz koło,
- biorą udział w zabawach ruchowych przy muzyce,
- zachowują zasady bezpieczeństwa podczas spacerów w parku,
- rozumieją potrzebę zakładania kamizelek odblaskowych podczas poruszania się na skrzyżowaniu,
- rozwijają motorykę małą i dużą podczas wykonywania prac plastycznych,
- poznają pojazdy uprzywilejowane oraz numery alarmowe,
- promują bezpieczny styl życia,
- wiedzą, że zabawy w pobliżu jezdni są niebezpieczne,
- rozpoznają najczęściej spotykane znaki drogowe,
- wiedzą, jak należy zachowywać się w sytuacji zagrożenia,
- poznają środki transportu,
- segregują środki transportu ze względu na sposób przemieszczania się,
- potrafią odgadnąć sygnały i dźwięki z otoczenia, ćwiczą pamięć słuchową.