ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD:
- MAŁA I DUŻA OJCZYZNA
- poznanie pojęć: patriotyzm, ojczyzna, troska, poszerzanie słownika czynnego,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie wrażliwości, empatii, umiejętności nazywania uczuć i emocji
- poznanie kształtu litery d, D, oraz litery m, M,
- zachęcanie do nauki czytania,
- doskonalenie słuchu fonematycznego,
- dokonywania analizy sylabowej i głoskowej, rozwijanie sprawności manualnej,
- wprowadzenie do rozumienia żartów słownych,
- rozwijanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
- rozpoznawanie i pisanie cyfry 4,
- ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 4,
- rozwijanie umiejętności przeliczania,
- doskonalenie układania rytmów,
- doskonalenie umiejętności wchodzenia w role
- utrwalenie kształtu i nazw figur geometrycznych,
- rozwijanie umiejętności muzycznych,
- rozwijanie pamięci słuchowej i słuchu muzycznego,
- rozwijanie umiejętności uważnej obserwacji zachowania kolegów i koleżanek
- rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych symboli narodowych,
- rozwijanie sprawności manualnej, wrażliwości sensorycznej, różnicowania faktur dotykiem, doskonalenie współpracy,
- rozwijanie umiejętności rozumienia sygnałów werbalnych i symboli
- DESZCZOWA POGODA
- przypomnienie wiadomości o zmianach zachodzących w przyrodzie późną jesienią,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami,
- rozwijanie umiejętności nazywania emocji, ćwiczenie wyobraźni,
- rozwijanie empatii, doskonalenie umiejętności opisywania emocji
- poznanie kształtu litery i, I doskonalenie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego,
- przygotowanie do umiejętności czytania i pisania,
- doskonalenie umiejętności wygrywania i przegrywania podczas zabawy, rozwijanie współpracy
- rozumienie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 4,
- poznanie niektórych właściwości wody, rozwijanie ciekawości badawczej,
- utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania eksperymentów, rozwijanie współpracy
- utrwalenie wiedzy o tym, skąd biorą się kałuże,
- rozwijanie słownika czynnego i słuchu fonematycznego,
- doskonalenie słuchu muzycznego, rozwijanie współpracy,
- utrwalenie zasad gry w gry planszowe
- utrwalenie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu fonemowego,
- doskonalenie umiejętności pracy w parach,
- utrwalenie zasad bezpieczeństwa
- PROJEKT EDUKACYJNY „SKĄD SIĘ BIORĄ PRODUKTY EKOLOGICZNE?”
- zrozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne,
- kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych,
- propagowanie zdrowego stylu życia,
- zwiększanie wiedzy i świadomości przedszkolaków o nawykach higieniczno-zdrowotnych
- uważne słuchanie opowiadania i tworzenie wypowiedzi słownych na podstawie usłyszanego tekstu
- poszerzanie wiedzy na temat gospodarstwa ekologicznego
- poznanie symbolu żywności ekologicznej -
- wykonywanie pracy według instrukcji
- ćwiczenia motoryki palców i dłoni
- przeliczanie elementy w zakresie 12,
- kształtowanie umiejętności matematycznych - rozdzielanie po równo
- W ŚWIECIE WYOBRAŹNI
- wprowadzenie pojęcia „wyobraźnia”,
- doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli i uczuć słowami,
- rozwijanie wrażliwości zapachowej,
- nauka relaksacji, kształtowanie empatii
- rozwijanie świadomości fonologicznej i słuchu fonematycznego,
- doskonalenie sprawności rąk - ćwiczenia grafomotoryczne,
- wprowadzenie do pisania i czytania,
- rozwijanie współpracy i umiejętności czekania na swoją kolej
- rozpoznawanie i pisanie cyfry 5, ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 5,
- rozwijanie wyobraźni, doskonalenie umiejętności stawiania hipotez i wyciągania wniosków
- poznanie różnych sposobów ekspresji muzycznej,
- rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego,
- doskonalenie współpracy w grupie
- rozpoznawanie żartów językowych, rozwijanie wrażliwości sensorycznej,
- poszerzanie słownictwa, doskonalenie współpracy,
- ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas gier zespołowych