ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC:

 

 

 

  1. DUŻO WIEM I POTRAFIĘ (02-06.06)
  • zapoznanie z prawami i obowiązkami dzieci,
  • doskonalenie umiejętności współpracy,
  • udział w przygotowaniach do festynu rodzinnego
  • odczuwanie przynależności do grupy, integracja grupy
  • wdrażanie do zgodnej współpracy
  • rozwijanie umiejętności językowych; kształcenie percepcji słuchowej;
  • kształcenie zainteresowania czytaniem;
  • rozwijanie spostrzegawczości; wzbudzenie ciekawości świata,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych, przestrzeganie wspólnie ustalonych zasad,
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • identyfikowanie poznanych liter,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania;
  • rozwijanie wiedzy przyrodniczej;
  • doskonalenie sprawności manualnej;
  • rozwijanie kreatywności;
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • Udział w Spartakiadzie i Turnieju Piłki Nożnej - rozwijanie zainteresowania sportem i aktywnością fizyczą, rozbudzanie postaw prozdrowotnych
  • nawiązywanie relacji rówieśniczych w zabawie
  • kształtowanie umiejętności odczytywania prostych zdań pod obrazkiem;
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznej;
  • rozwijanie myślenia matematycznego
  • rozwijanie umiejętności wielozmysłowego poznawania otaczającego świata
  • prezentowanie swoich umiejętności na tle grupy
  • rozwijanie pamięci wzrokowej;
  • rozwijanie umiejętności układania i rozwiązywania prostych zadań matematycznych

 

 

  1. DO WIDZENIA PRZEDSZKOLE (9-20.06)
  • Udział w wycieczce przedszkolnej do Deli Parku - okazywanie radości ze wspólnej zabawy
  • Rozbudzanie ciekawości poznawczych, integracja grupy
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego;
  • rozwijanie umiejętności językowych;
  • prezentowanie swoich umiejętności na tle grupy
  • ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • Kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem literackim
  • Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych
  • Wcielanie się w różne role, rozwijanie kreatywności i wyobraźni
  • doskonalenie umiejętności odczytywania prostych zdań pod obrazkiem;
  • kształtowanie orientacji z wykorzystaniem figur płaskich;
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności językowych;
  • rozwijanie logicznego myślenia; doskonalenie sprawności grafomotorycznej;
  • doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje bezpieczeństwo;
  • kształtowanie umiejętności rozwiązywania działań matematycznych;
  • doskonalenie umiejętności prezentowania zdolności aktorskich przed publicznością;
  • Rozwój pewności siebie, przełamywanie strachu przed wystąpieniami przed publicznością
  • Wyrażanie emocji i przeżywanie ich na scenie
  • Rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez gest, mimikę itp.
  • Kształtowanie słuchu muzycznego, poczucia rytmu w trakcie zabaw z piosenką;
  • Rozwijanie wrażliwości emocjonalnej
  • doskonalenie umiejętności organizacji i pracy w grupie
  • Kształtowanie umiejętności interpersolanych, relacji międzyludzkich
  • Rozwijanie umiejętności pamięciowych, zapamiętywanie scenariusza, dialogów, tekstów utworów muzycznych, kolejności występowania,

 

 

  1. TYDZIEŃ BEZ ZABAWEK (23-30.06)

 

  • Rozbudzanie kreatywności i wyobraźni
  • Udział w zabawach bez instrukcji, w oparciu o własne pomysły
  • Stwarzanie przestrzeni do tworzenia własnych światów i scenariuszy zabaw
  • Tworzenie zabawek z materiałów recyklingowych
  • Rozwijanie zdolności do samodzielnego myślenia
  • Kształtowanie umiejętności planowania
  • Zabawy sensoryczne rozbudzające zmysły dzieci
  • Doskonalenie komunikacji z rówieśnikami, rozwijanie współdziałania
  • Uwrażliwianie dzieci na temat recyklingu i dbałości o środowisko
  • Zwiększanie samoświadomości poprzez ocenę własnych działań i efektów
  • Rozwijanie umiejętności manualnych
  • kształcenie percepcji słuchowej;
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania kolorów podstawowych i pochodnych;
  • ształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według trzech cech
  • budzenie ciekawości poznawczej dziecka w trakcie zabawy z mieszaniem farb
  • wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami;
  • poszerzanie doznań sensorycznych; rozwijanie sprawności grafomotorycznej i manualnej
  • ształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw z piosenką