ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ:
- POZNAJMY SIĘ!
- nawiązywanie relacji rówieśniczych
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- formułowanie zasad obowiązujących w przedszkolu
- wdrażanie do reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu,
- poznanie sposobów witania się z różnymi osobami,
- doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała,
- doskonalenie przeliczania, klasyfikacji,
- utrwalenie nazw i kształtu niektórych figur geometrycznych,
- manipulowania przedmiotami, tworzenia rymów,
- rozwijanie sprawności małej motoryki,
- ćwiczenie umiejętności uprzejmego zwracania się do innych,
- rozwijanie słuchu muzycznego, pamięci słuchowej, ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki,
- rozwijanie umiejętności pomocy innym
- poznanie sposobu wykonania cieczy nienewtonowskiej,
- rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku),
- rozwijanie samodzielności dzieci, doskonalenie współpracy
- Dokonalenie analizy i syntezy sylabowej wyrazów,
- Wyodrębnianie głoski w nagłosie wyrazów
- Wykonywanie pracy plastycznej wg instrukcji
- JESTEŚMY PODOBNI, JESTEŚMY RÓŻNI
- poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie uważności,
- doskonalenie orientacji w schemacie ciała,
- rozwijanie współpracy,
- wdrażanie do kulturalnego zachowania się
- poznanie słów oznaczających przeciwieństwa,
- rozwijanie umiejętności analizy sylabowej i uważnego słuchania,
- integracja grupy, rozwijanie dbałości o innych
- układanie planu dnia,
- rozwijanie umiejętności przeliczania,
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej,
- Rozwijanie sprawności językowej i słuchu fonemowego, współpracy,
- Wdrażanie do samodzielności, integracja grupy
- wzbogacanie wiadomości na temat cech wspólnych dzieci w grupie,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- rozwijanie słuchu muzycznego, motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie, współdziałanie
- poszerzanie wiedzy na temat dzieci w grupie, poznanie znaczenia słowa „przyjaciel”,
- kształtowanie umiejętności określania cech poszczególnych osób,
- wypowiadania się na temat cech wspólnych,
- wzmacnianie wiary we własne możliwości, przeliczanie elementów w zakresie 10 i więcej,
- dodawanie z wykorzystaniem liczmanów
- BEZPIECZNI NA DRODZE
- rozszerzanie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze,
- rozwijanie sprawności ruchowej oraz umiejętności logicznego myślenia,
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania,
- wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie
- poznanie sposobów bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię,
- rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- rozwijanie sprawności manualnej, umiejętności językowych, przeliczania, określania głoski w nagłosie i wygłosie,
- wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnych zabaw, rozwijanie współdziałania, empatii
- poznanie niektórych znaków drogowych,
- rozwijanie umiejętności klasyfikacji,
- kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności podawania nazw figur geometrycznych,
- kształtowanie umiejętności współpracy, dbałości o komfort innych dzieci w grupie
- poznanie różnych dźwięków z otoczenia, utrwalenie nazw i kształtu niektórych figur geometrycznych,
- kształcenie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej,
- nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne,
- rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych dzieci
- utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy,
- rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych znaków drogowych,
- kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów, zachęcanie do poznawania nowych faktur,
- rozumienie żartów słownych,
- wdrażanie do odpowiedzialności za siebie i innych
- JESIEŃ W SADZIE
- poznanie niektórych owoców dojrzewających jesienią,
- poznawanie trybu życia jeży,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- wdrażanie do poszanowania zwierząt i roślin
- poszerzenie wiedzy o owocach dojrzewających jesienią, poznawanie litery o, O,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
- rozwijanie odpowiedzialności za siebie i innych, dbałość o bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych
- poznawanie nazw niektórych drzew owocowych, poznanie cyfry 1,
- rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności przeliczania,
- sensoryczne poznawanie liści,
- rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w grupie
- poznanie treści nowej piosenki i sposobu wykonania ciasta,
- kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej,
- rozwijanie orientacji w schemacie ciała,
- wdrażanie do zgodnego współdziałania
- podczas różnych aktywności
- poznanie niektórych sposobów robienia przetworów, rozwijanie sprawności manualnej,
- kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku), stosowania się do instrukcji słownej i obrazkowej, wzmacnianie
- poczucia własnej wartości, współdziałanie