ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY:

 

 ZA CO KOCHAMY BABCIĘ I DZIADKA? (03-14.02)

  • poznanie znaczenia słowa „szacunek” w odniesieniu do osób starszych,
  • rozwijanie umiejętności współpracy i dzielenia się zadaniami w zespole oraz wyznaczania ról
  • kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej w trakcie wypowiedzi innych
  • poznanie kolejności działań podczas wykonywania upominków dla bliskich
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat swojej rodziny, spędzania czasu z babciem i dziadkiem
  • zdobywanie doświadczeń plastycznych
  • udział w zabawach teatralnych i próbach do przedstawienia dla dziadków
  • zapamiętywania, koncentrowania uwagi na określonej działalności, kulturze mówienia i zachowania się. 
  • uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych
  • rozwijanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką klasyczną
  • umuzykalniania dzieci poprzez naukę piosenek do przedstawienia na Dzień Babci i Dziadka
  • wzmocnienie więzi emocjonalnej z rodziną dziecka,
  • kształtowanie uczucia przywiązania do najbliższych z rodziny,
  • okazywanie szacunku Babci i Dziadkowi,
  • radosne, wspólne przeżywanie święta,
  • zdobywanie umiejętności recytowania wierszy indywidualnie i w grupie,
  • nauka i odtwarzanie układów tanecznych
  • zapamiętywanie kolejności występowania poszczególnych osób
  • doskonalenie umiejętności składania życzeń bliskim
  • poznanie graficznego obrazu liter „d” i „b”
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, słuchania ze zrozumieniem,
  • doskonalenie słuchu fonematycznego, sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • poznanie obrazu graficznego cyfry „7”, utrwalanie nazw członków rodziny,
  • doskonalenie umiejętności liczenia i odwzorowywania, kształtowanie pojęcia liczby 7 (w aspekcie kardynalnym, porządkowym, graficznym),
  • rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do aktywnego udziału w zabawach muzycznych i językowych
  • zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami

 

POZNAŃ MOJE MIASTO (17-28.02)

PROJEKT EDUKACYJNY „WIELKOPOLSKA - POZNAŃ MOJE MIASTO”

  • poznanie hitorii Poznania i Wielkopolski
  • wskazuje położenie miasta Poznania na mapie Polski
  • rozwijanie poczucia więzi z miastem
  • poznanie tradycji i zwyczajów związanych z naszym miastem
  • poznanie gwary poznańskiej
  • poznanie najważniejszych: wydarzeń, zabytków, postaci, legend.
  • doskonalenie umiejętności zdobywania wiedzy
  • poznanie obrazu graficznego liter „p” i „m”
  • poznaje cyfrę „8” oraz jej obraz graficzny
  • wykonuje prace plastyczną zgodnie z tematem
  • bierze udział w zabawach edukacyjnych, ruchowych i tanecznych
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania herbu i logo miasta
  • zapoznanie z wybranymi zabytkami i miejscami Wielkopolski i Poznania
  • zapoznanie z legendami związane ze swoim regionem
  • poznanie i nauka wybranych tańców i przyśpiewek ludowcy z regionu Wielkopolski
  • nauka piosenek o Poznaniu
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania stroju wielkopolskiego
  • wzbogacanie wiedzy o znanych postaciach związanych z Poznaniem
  • potrafią wykorzystać wiedzę w praktycznym działaniu „Konkurs wiedzy o Poznaniu”