ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ:
MIKOŁAJKI
2.12. – 6.12.24 r.
Dziecko:
- Poznaje legendę związaną z datą 06.12.
- Wykonuje zadania zostawione przez Elfa
- Bierze udział w wycieczce zgodnie z ustalonymi zasadami bezpieczeństwa
- Układa historyjkę obrazkową, ćwiczą myślenie przyczynowo – skutkowe
- Poznaje pracę listonosza i zwyczaj pisania kartek świątecznych z życzeniami
- Pisze list do Świętego Mikołaja – potrafią zwerbalizować swoje marzenia
- Potrafi podążać wg wskazówek napisanych w liście od Świętego Mikołaja - rozumieją
proste polecenia
- Potrafi uważnie słuchać czytanego tekstu – ćwiczą umiejętność koncentracji
- Tworzy pracę plastyczną zgodną z tematem - prawidłową posługuje się przyborami do zajęć
- Integruje się podczas wspólnych zabaw ruchowych - potrafi współdziałać w zespole
- Potrafi bezpiecznie uczestniczyć w zabawach gimnastycznych w sali i w ogrodzie
- Śpiewa piosenki o tematyce świątecznej - ilustruje ruchem treść utworu.
PRZYGOTOWANIE DO ŚWIĄT
9.12. – 27.12.
Dziecko:
- Rozpoznaje i nazywa ozdoby choinkowe (bombki, lampki, łańcuchy),
- Potrafi opisać ich wygląd,
- Poznaje zwyczaje i tradycje świąt Bożego Narodzenia - dzieli się wrażeniami
- Uważnie słucha opowiadań świątecznych (np. „Opowieść Wigilijna”)
- Kształtuje umiejętność wypowiedzi pod względem gramatycznym, wzbogacają słownictwo
- Doskonali spostrzegawczość wyszukując i wskazując różnice występujące na obrazkach
- Rozwija umiejętność rytmicznego poruszania się
- Śpiewa kolędy – przeżywa czas oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia
- Poznaje kolędy i pastorałki, bierze udział w kolędowaniu i wigilii
- Układa historyjkę obrazkową według kolejności zdarzeń
- Klasyfikuje ozdoby według podanych kryteriów
- Przelicza bombki, tworzą zbiory
- Wykonuje zadania od Elfa Psotnika
- Wykonuje prace plastyczną dotyczącą tematu
- Poznaje znaczenie potraw wigilijnych
- Wie, skąd bierze się choinka w naszym domu
- Potrafi złożyć życzenia świąteczne
- Poznaje legendę dotyczącą świąt Bożego Narodzenia