ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC:

 

 

BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY

3.03- 7.03

Dziecko:

- tworzy kącik tematyczny w sali przynosząc ulubioną książkę,

- odgaduje zagadki różnego typu związane z bajkami,

- słucha z uwagą wybranych baśni, bajek i legend,

- udziela odpowiedzi na pytania związane z ich treścią; rozumie, że magiczny świat baśni to nie rzeczywistość,

- rozumie, że legendy mogą zawierać ziarnko prawdy,

- poznaje procesy powstawania książki, potrafi określić ich kolejność, nazwać zawody związane z procesem powstawania książki,

- współtworzy własną bajkę – uczestniczy w wymyśleniu jej treści, tworzeniu ilustracji oraz jest chętne do podzielenia się efektem z innymi dziećmi i rodzicami,

- wie, jaką rolę mogą pełnić baśnie, bajki i legendy – wie, że mogą uczyć; przenosić w inny świat, rozwijać wyobraźnię oraz być sposobem na spędzanie wolnego czasu,

- wie, co to morał – potrafi go określić w wybranej literaturze,

- układa historyjkę obrazkową zgodnie z chronologią i opowiada ją,

- rozróżnia dobro od zła i potrafi wskazać dobrego bohatera i złego.

 

 

KAPRYŚNY MARZEC

10.03 – 14.03

Dziecko:

- wie, co oznacza powiedzenie „W marcu jak w garncu”,

- wie jakie zmiany zachodzą w przyrodzie,

- opisuje to co widzi na obrazku, rozwija słownictwo,

- słucha w skupieniu utworu literackiego oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu,

- obserwuje w skupieniu proces badawczy, roztapianie się lodu, wyciąga wnioski,

- rozwija poczucie rytmu podczas zabaw ruchowych,

- wykonuje pracę plastyczną, rozwija wyobraźnię i motorykę małą,

- określa zjawiska charakterystyczne dla marcowej pogody,

- prowadzi grupowy kalendarz pogody,

- odtwarza ruchem treści opowiadania,

- interesuje się różnymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w przyrodzie na wiosnę,

 

WIOSNO, WIOSENKO

17.03 – 28.03

Dziecko:

- dopasowuje obrazki do odpowiedniej pory roku, potrafi wymienić ich nazwy,

- zna zwyczaje związane z pożegnaniem zimy i nadejściem wiosny (marzanna, gaik),

- rozpoznaje zwiastuny wiosny,

- rozwija twórczość muzyczną, plastyczną, teatralną,

- wie, jak nazywają się i wyglądają poszczególne ptaki wracające na wiosnę,

- rozwiązuje zagadki słowne i obrazkowe,

- obserwuje zmiany w otaczającym środowisku podczas spaceru po parku,

- zachowuje omówione zasady bezpieczeństwa podczas wycieczki,

- wykonuje pracę plastyczną związaną z tematem,

- doskonali umiejętności matematyczne,

- dostrzega różnice i podobieństwa w obserwowanych przedmiotach, klasyfikuje je,

- rozpoznaje i nazywa wiosenne kwiaty,

- wie, czym jest gatunek chroniony,

- odpowiada na pytania dotyczące utworów literackich,

- wie, jak należy dbać o przyrodę,

- obserwuje wzrost roślin w kąciku przyrody,

- dostrzega związki przyczynowo – skutkowe układając historyjki obrazkowe (dostosowane do wieku)

- uczestniczy w uroczystości Miasteczka Oświatowego – „Powitanie Wiosny”

- śpiewa piosenki o tematyce wiosennej.