ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD:

 

  1. Moja mała i duża ojczyzna
  • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez zabawy rytmiczne, ruchowe i wspólny śpiew;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • wzbogacanie zasobu słów o nowe wyrazy;
  • wzbogacenie wiedzy na temat własnego kraju, miejscowości i najbliższego otoczenia;
  • kształtowanie postawy miłości do swojego kraju
  • utrwalenie wiedzy na temat ważnych miejsc, zabytków, budynków, (w kraju i w miejscowości, w której mieszkają dzieci)
  • rozpoznawanie znaków graficznych
  • rozwijanie kompetencji czytelniczych, globalne czytanie wyrazów, doskonalenie słuchu fonematycznego;
  • rozwijanie umiejętności pracy z mapą;
  • doskonalenie pracy zespołowej, rozwijanie wrażliwości i umiejętności współpracy;
  • kształtowanie poczucia wspólnoty poprzez udział we wspólnym śpiewaniu hymnu;
  • ych cyfr; doskonalenie przeliczania, udział w zabawach z kodowaniem;
  • ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 3
  • kształtowanie umiejętności szeregowania od najmniejszego do największego;
  • rozwijanie umiejętności rozumienia sygnałów werbalnych i symboli
  • zapoznanie z symbolami narodowymi  oraz wyglądem herbu miejscowości, z której pochodzą dzieci;
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej;

 

  1. JESIENNA POGODA
  • przypomnienie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią,
  • wspieranie umiejętności definiowania i opisywania zjawisk atmosferycznych,
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
  • wykorzystywanie przedmiotów codziennego użytku do zabaw muzycznych;
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami,
  • rozwijanie umiejętności określania emocji, ćwiczenie wyobraźni, rozwijanie empatii,
  • zabawy z samogłoskami, doskonalenie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego,
  • przygotowanie do umiejętności czytania i pisania,
  • ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas gier zespołowych,
  • rozwijanie umiejętności współpracy;
  • rozpoznawanie cyfr, rozumienie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 4,
  • poznanie niektórych właściwości wody, rozwijanie ciekawości badawczej,
  • utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania eksperymentów,
  • utrwalenie wiedzy o tym, skąd biorą się kałuże, rozwijanie słownika czynnego
  • stwarzanie okazji do twórczej ekspresji plastycznej
  • poznanie konstrukcji latających wykorzystujących prądy powietrzne;
  • inspirowanie do samodzielnych działań i eksperymentowania z wiatrem;
  •  rozwijanie sprawności manualnej;
  • wzbogacenie wiedzy dzieci na temat zjawiska wiatru;
  • zapoznanie z nazwami wiatru oraz pozytywnymi i negatywnymi skutkami jego działalności;
  • doskonalenie myślenia oraz nabywanie orientacji w kierunkach na płaszczyźnie; rozwijanie orientacji w przestrzeni;
  • wzmacnianie sprawności fizycznej oraz siły mięśni;
  • rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego i logicznego wnioskowania;
  • doskonalenie słuchu muzycznego, rozwijanie umiejętności współpracy, utrwalenie zasad gry w gry planszowe
  • utrwalenie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie, rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności pracy w parach, utrwalenie zasad bezpieczeństwa

 

 

  1. PODRÓŻ DO ŚWIATA BAJEK I WYOBRAŹNI
  • wprowadzenie pojęcia „wyobraźnia”, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich myśli
  • i uczuć słowami, rozwijanie wrażliwości zapachowej, nauka relaksacji, kształtowanie empatii
  • rozpoznawanie cyfry 5, ćwiczenie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 5,
  • doskonalenie umiejętności aktywnego słuchania i wypowiadania się na temat utworu;
  • rozwijanie umiejętności współpracy i integracji w grupie;
  • kształtowanie u dzieci poczucia szacunku do zabawek własnych i należących do innych;
  • wzmacnianie odwagi i poczucia sprawczości;
  • rozwijanie wyobraźni i twórczego myślenia;
  • doskonalenie umiejętności budowania dłuższych form wypowiedzi;
  • rozbudzanie zainteresowania bajkami i literaturą;
  • rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia;
  • rozbudzanie kreatywności i ekspresji twórczej, różne sposoby ekspresji muzycznej
  • rozbudzanie kreatywności i ekspresji twórczej;
  • utrwalanie orientacji w przestrzeni;
  • kształtowanie poczucia estetyki;
  • kształtowanie umiejętności logicznego myślenia;
  • doskonalenie kompetencji matematycznych;
  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych form wypowiedzi;
  • rozpoznawanie żartów językowych
  • rozwijanie sprawności fizycznej dzieci poprzez ćwiczenia ogólnorozwojowe inspirowane postaciami z bajek;
  • kształtowanie umiejętności współpracy, naśladowania oraz uczestnictwa w zabawach z elementem dramy i wyobraźni;
  • doskonalenie koncentracji i refleksu;
  • wprowadzenie elementów relaksacji i wyciszenia po aktywności.