ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC:

 

 

Nasze emocje

Dziecko:

  • Rozpoznaje i nazywa emocje
  • Wyraża emocje ruchem, gestem, ciałem
  • Uważnie słucha utworów literackich (wierszy i opowiadań) dotyczących tematu
  • Rozwija umiejętność wyrażania i rozładowania emocji w sposób akceptowalny społecznie
  • Poznaje sposoby rozładowywania napięcia, złości, smutku
  • Rozwija wrażliwość emocjonalną i empatię
  • Wzmacnia poczucie własnej wartości
  • Reaguje na zmiany w muzyce
  • Współpracuje w parze
  • Współpracuje w grupie
  • Buduje pozytywne relacje w grupie rówieśniczej
  • Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, gimnastycznych, rytmiczno – muzycznych
  • Reaguje na umowne znaki i polecenia nauczyciela
  • Przestrzega ustalonych zasad
  • Wykonuje prace plastyczną dotyczącą tematu

 

Muzyka jest wszędzie

Dziecko:

  • Rozmawia o muzyce
  • Dowiaduje się różnych rodzajach muzyki, sposobach jej odtwarzania dawniej i dziś
  • Poznaje różne instrumenty, dostrzega różnice między nimi
  • Nazywa wybrane instrumenty
  • Kształtuje poczucie rytmu
  • Gra na instrumentach
  • Tworzy improwizacje instrumentalne
  • Rozpoznaje wysokie i niskie dźwięki
  • Rozpoznaje dźwięki wydawane przez wybrane przedmioty, instrumenty
  • Rozpoznaje dźwięki przyjemne i uciążliwe dla ucha
  • Rozumie konieczność unikania hałasu
  • Śpiewa piosenki
  • Bierze udział w zabawach muzyczno – ruchowych
  • Świętuje Dzień Kobiet, bierze udział w wycieczce do kina
  • Przestrzega zasad ruchu drogowego
  • Bierze udział w koncercie, kulturalnie się zachowuje
  • Rozwija sprawności manualne, wykonuje prace plastyczną dotyczącą tematu
  • Klasyfikuje przedmioty wg podanych kryteriów
  • Przelicza elementy w znanym zakresie
  • Ustala liczebność zbiorów

Wiosna

Dziecko:

 

  • Poszukuje oznak nadchodzącej wiosny
  • Rozpoznaje i nazywa zjawiska pogodowe
  • Tworzy kalendarz pogodowy
  • Zna nazwy ptaków powracających na wiosnę do Polski
  • Rozpoznaje wybrane wiosenne kwiaty
  • Poznaje środowisko przyrodnicze podczas spacerów, wycieczek, pobytu w ogrodzie
  • Zakłada hodowlę roślin, dba o nie, obserwuje ich wzrost
  • Słucha piosenek, wierszy, opowiadań o wiośnie
  • Śpiewa piosenki o wiośnie
  • Poznaje przysłowia związane z marcem
  • Bierze udział w obchodach Powitania Wiosny 21.03 (Miasteczko Oświatowe)
  • Integruje się podczas wspólnych zabaw
  • Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych

 

Wielkanoc

Dziecko:

  • Poznaje tradycje  i symbole Świąt Wielkanocnych
  • Poznaje tradycje świąteczne z rejonu Kaszub i Pomorza (Projekt)
  • Potrafi wymienić wielkanocne potrawy
  • Bierze udział w warsztatach wielkanocnych z rodzicami
  • Aktywnie uczestniczy we wspólnych zabawach muzyczno –ruchowych
  • Klasyfikuje, porównuje i przelicza elementy
  • Śpiewa piosenki o tematyce wielkanocnej
  • Wykonuje prace plastyczne związane z tematem

 

 

Zadania dostosowane do wieku i możliwości rozwojowych dzieci.