ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC:
Nasze emocje
Dziecko:
- Rozpoznaje i nazywa emocje
- Wyraża emocje ruchem, gestem, ciałem
- Uważnie słucha utworów literackich (wierszy i opowiadań) dotyczących tematu
- Rozwija umiejętność wyrażania i rozładowania emocji w sposób akceptowalny społecznie
- Poznaje sposoby rozładowywania napięcia, złości, smutku
- Rozwija wrażliwość emocjonalną i empatię
- Wzmacnia poczucie własnej wartości
- Reaguje na zmiany w muzyce
- Współpracuje w parze
- Współpracuje w grupie
- Buduje pozytywne relacje w grupie rówieśniczej
- Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, gimnastycznych, rytmiczno – muzycznych
- Reaguje na umowne znaki i polecenia nauczyciela
- Przestrzega ustalonych zasad
- Wykonuje prace plastyczną dotyczącą tematu
Muzyka jest wszędzie
Dziecko:
- Rozmawia o muzyce
- Dowiaduje się różnych rodzajach muzyki, sposobach jej odtwarzania dawniej i dziś
- Poznaje różne instrumenty, dostrzega różnice między nimi
- Nazywa wybrane instrumenty
- Kształtuje poczucie rytmu
- Gra na instrumentach
- Tworzy improwizacje instrumentalne
- Rozpoznaje wysokie i niskie dźwięki
- Rozpoznaje dźwięki wydawane przez wybrane przedmioty, instrumenty
- Rozpoznaje dźwięki przyjemne i uciążliwe dla ucha
- Rozumie konieczność unikania hałasu
- Śpiewa piosenki
- Bierze udział w zabawach muzyczno – ruchowych
- Świętuje Dzień Kobiet, bierze udział w wycieczce do kina
- Przestrzega zasad ruchu drogowego
- Bierze udział w koncercie, kulturalnie się zachowuje
- Rozwija sprawności manualne, wykonuje prace plastyczną dotyczącą tematu
- Klasyfikuje przedmioty wg podanych kryteriów
- Przelicza elementy w znanym zakresie
- Ustala liczebność zbiorów
Wiosna
Dziecko:
- Poszukuje oznak nadchodzącej wiosny
- Rozpoznaje i nazywa zjawiska pogodowe
- Tworzy kalendarz pogodowy
- Zna nazwy ptaków powracających na wiosnę do Polski
- Rozpoznaje wybrane wiosenne kwiaty
- Poznaje środowisko przyrodnicze podczas spacerów, wycieczek, pobytu w ogrodzie
- Zakłada hodowlę roślin, dba o nie, obserwuje ich wzrost
- Słucha piosenek, wierszy, opowiadań o wiośnie
- Śpiewa piosenki o wiośnie
- Poznaje przysłowia związane z marcem
- Bierze udział w obchodach Powitania Wiosny 21.03 (Miasteczko Oświatowe)
- Integruje się podczas wspólnych zabaw
- Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych
Wielkanoc
Dziecko:
- Poznaje tradycje i symbole Świąt Wielkanocnych
- Poznaje tradycje świąteczne z rejonu Kaszub i Pomorza (Projekt)
- Potrafi wymienić wielkanocne potrawy
- Bierze udział w warsztatach wielkanocnych z rodzicami
- Aktywnie uczestniczy we wspólnych zabawach muzyczno –ruchowych
- Klasyfikuje, porównuje i przelicza elementy
- Śpiewa piosenki o tematyce wielkanocnej
- Wykonuje prace plastyczne związane z tematem
Zadania dostosowane do wieku i możliwości rozwojowych dzieci.