ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC:
- DUŻO WIEM I POTRAFIĘ (02-06.06)
- zapoznanie z prawami i obowiązkami dzieci,
- doskonalenie umiejętności współpracy,
- udział w przygotowaniach do festynu rodzinnego
- odczuwanie przynależności do grupy, integracja grupy
- wdrażanie do zgodnej współpracy
- rozwijanie umiejętności językowych; kształcenie percepcji słuchowej;
- kształcenie zainteresowania czytaniem;
- rozwijanie spostrzegawczości; wzbudzenie ciekawości świata,
- rozwijanie umiejętności plastycznych, przestrzeganie wspólnie ustalonych zasad,
- doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
- identyfikowanie poznanych liter,
- doskonalenie umiejętności przeliczania;
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej;
- doskonalenie sprawności manualnej;
- rozwijanie kreatywności;
- rozwijanie sprawności fizycznej
- Udział w Spartakiadzie i Turnieju Piłki Nożnej - rozwijanie zainteresowania sportem i aktywnością fizyczą, rozbudzanie postaw prozdrowotnych
- nawiązywanie relacji rówieśniczych w zabawie
- kształtowanie umiejętności odczytywania prostych zdań pod obrazkiem;
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej;
- rozwijanie myślenia matematycznego
- rozwijanie umiejętności wielozmysłowego poznawania otaczającego świata
- prezentowanie swoich umiejętności na tle grupy
- rozwijanie pamięci wzrokowej;
- rozwijanie umiejętności układania i rozwiązywania prostych zadań matematycznych
- DO WIDZENIA PRZEDSZKOLE (9-20.06)
- Udział w wycieczce przedszkolnej do Deli Parku - okazywanie radości ze wspólnej zabawy
- Rozbudzanie ciekawości poznawczych, integracja grupy
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego;
- rozwijanie umiejętności językowych;
- prezentowanie swoich umiejętności na tle grupy
- ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem literackim
- Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych
- Wcielanie się w różne role, rozwijanie kreatywności i wyobraźni
- doskonalenie umiejętności odczytywania prostych zdań pod obrazkiem;
- kształtowanie orientacji z wykorzystaniem figur płaskich;
- doskonalenie sprawności manualnej
- rozwijanie umiejętności językowych;
- rozwijanie logicznego myślenia; doskonalenie sprawności grafomotorycznej;
- doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje bezpieczeństwo;
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania działań matematycznych;
- doskonalenie umiejętności prezentowania zdolności aktorskich przed publicznością;
- Rozwój pewności siebie, przełamywanie strachu przed wystąpieniami przed publicznością
- Wyrażanie emocji i przeżywanie ich na scenie
- Rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez gest, mimikę itp.
- Kształtowanie słuchu muzycznego, poczucia rytmu w trakcie zabaw z piosenką;
- Rozwijanie wrażliwości emocjonalnej
- doskonalenie umiejętności organizacji i pracy w grupie
- Kształtowanie umiejętności interpersolanych, relacji międzyludzkich
- Rozwijanie umiejętności pamięciowych, zapamiętywanie scenariusza, dialogów, tekstów utworów muzycznych, kolejności występowania,
- TYDZIEŃ BEZ ZABAWEK (23-30.06)
- Rozbudzanie kreatywności i wyobraźni
- Udział w zabawach bez instrukcji, w oparciu o własne pomysły
- Stwarzanie przestrzeni do tworzenia własnych światów i scenariuszy zabaw
- Tworzenie zabawek z materiałów recyklingowych
- Rozwijanie zdolności do samodzielnego myślenia
- Kształtowanie umiejętności planowania
- Zabawy sensoryczne rozbudzające zmysły dzieci
- Doskonalenie komunikacji z rówieśnikami, rozwijanie współdziałania
- Uwrażliwianie dzieci na temat recyklingu i dbałości o środowisko
- Zwiększanie samoświadomości poprzez ocenę własnych działań i efektów
- Rozwijanie umiejętności manualnych
- kształcenie percepcji słuchowej;
- kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania kolorów podstawowych i pochodnych;
- ształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według trzech cech
- budzenie ciekawości poznawczej dziecka w trakcie zabawy z mieszaniem farb
- wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami;
- poszerzanie doznań sensorycznych; rozwijanie sprawności grafomotorycznej i manualnej
- ształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw z piosenką
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC:
Poznajemy zwierzęta egzotyczne
Dziecko:
- wie jakie zwierzęta nazywamy egzotycznymi PO
- poznaje wybrane zwierzęta egzotyczne PO
- rozpoznaje zwierzęta przedstawione na rysunkach i zdjęciach PO
- naśladuje sposób poruszania się zwierząt FO
- rozpoznaje i naśladuje odgłosy zwierząt PO
- zapamiętuje słowa i melodię piosenki PO
- naśladuje gesty nauczyciela – ilustruje ruchem piosenkę PO
- wykonuje masażyk na plecach kolegi – dostosowuje siłę nacisku FO
- kulturalnie zachowuje się podczas uroczystości SO
- prezentuje przygotowany program artystyczny PO, SO
- słucha uważnie wiersza, PO
- wysłuchuje głoski w nagłosie i wygłosie, dzieli wyraz na sylaby i głoski (w zależności od umiejętności dzieci) PO
- reaguje na polecenia nauczyciela, PO
- buduje dłuższe wypowiedzi, PO
- wyszukuje różnice i podobieństwa między obrazkami, PO
- przelicza elementy w sobie znanym zakresie, PO
- klasyfikuje elementy wg. danej cechy, PO
- reaguje na zmiany tempa, PO
- porusza się przy muzyce i do muzyki, PO, FO
Tydzień bez zabawki
Dziecko:
- konstruuje zabawki wg własnego pomysłu PO, FO
- poznaje różne rodzaje materiałów PO
- rozwija pomysłowość i twórcze myślenie SO, PO
- zgodnie bawi się i współpracuje z innymi, zachowuje zasady bezpieczeństwa SO, EO
- porządkuje miejsce pracy i zabawy SO
- oszczędnie gospodaruje dostępnym materiałem PO
- rozwija sprawność palców i dłoni FO
- rozwija kreatywność SO
- szuka alternatywnych form zabawy SO, PO
- wykonuje prace przestrzenne FO
- wie jak bezpiecznie zachowywac się podczas wakacji PO
- wskazuje miejsca, w których spędza się wakacje i nazywa aktywności, które można tam podjąć PO
- wie jak ubrać się w zależnosci od pogody PO
- wymieia cechy chatakterystyczne dla lata PO
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC:
Temat: Moje prawa i obowiązki – Dzień Dziecka (2.06. – 6.06.)
Dziecko:
- rozumie czym są prawa i obowiązki w codziennym życiu,
- zna swoje prawa i obowiązki, potrafi je nazwać,
- rozumie swoje znaczenie w społeczeństwie,
- buduje wypowiedzi złożone zachowując ciąg logiczny,
- potrafi układać historyjki obrazkowe,
- odpowiada na pytania stawiane przez nauczyciela,
- dba o swój wygląd i zachowanie w grupie,
- wykonuje prace plastyczne ze starannością,
- bierze czynny udział w zabawach ruchowych.
Temat: Lato tuż, tuż – zmiany w przyrodzie (9.06 – 13.06.)
Dziecko:
- widzi zachodzące zmiany w przyrodzie,
- potrafi ubrać się w sposób adekwatny do warunków pogodowych,
- potrafi wymienić cechy szczególne wszystkich pór roku,
- nazywa i smakuje owoce sezonowe, zna zasady zdrowego żywienia,
- tworzy zbiory matematyczne, przelicza elementy,
- wykonuje prace plastyczne dbając o estetykę pracy,
- bierze udział w zabawach sensorycznych.
Temat: Bezpieczne wakacje (16.06. – 20.06.)
Dziecko:
- potrafi wymienić miejsca, w których można spędzać wakacje,
- utrwala zasady bezpiecznej zabawy nad wodą, na placu zabawa, w górach,
- opowiada używając zdań złożonych o swoich planach wakacyjnych,
- zadaje pytania zachowując poprawność konstrukcji zdania,
- wykonuj pracę plastyczną związaną z tematem zajęć,
- zapamiętuje słowa piosenek zaproponowanych przez nauczyciela,
- poznaje znaki ostrzegawcze zamieszane na szlakach górskich oraz na plażach,
- wie jak zachować się w trakcie burzy.
Temat: Podsumowanie roku szkolnego w grupie Chochliki
Dziecko:
- tworzy planszę ze wspomnieniami z roku szkolnego (wycieczki, wyjazdy, goście w przedszkolu, projekty),
- czuje się częścią społeczności przedszkolnej,
- wie jakie zmiany w grupie nastąpią po przerwie wakacyjnej,
- ćwiczy motorykę dużą podczas zabawach ruchowych,
- segreguje rzeczy w swojej szafce, dba o porządek w sali,
- opowiada o swoich ulubionych przeżyciach w przedszkolu,
- dba o relacje rówieśnicze, rozumie znaczenie przyjaźni,
- stawia sobie cele na następny rok szkolny.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ:
„Pszczoły” - projekt edukacyjny
Dzieci:
- wzbogacają wiedzę na temat życia pszczół i ich roli w przyrodzie,
- potrafią nazwać podstawowe części ciała pszczoły (głowa, odwłok, skrzydła)
- poznają jakie znaczenie ma życie pszczół dla życia ludzi,
- rozwijają empatię i troskę o owady oraz środowisko przyrodnicze,
- poznają zasady bezpieczeństwa w kontakcie z pszczołą oraz innymi owadami,
- poznają różne rodzaje miodu, wiedzą jak powstaje i jak smakuje oraz do czego może być wykorzystany,
- poznają inne produkty wytwarzane przez pszczoły,
- spotykają się z ekspertami - dowiadują się jak wygląda pasieka, jak należy zajmować się pszczołami i jak wygląda ul od wewnątrz,
- uważnie słuchają literatury (opowiadań, wierszy) związanych z tematem i odpowiadającą pytania dotyczące wysłuchanej treści,
- rozwiązują zagadki słowne, obrazkowe i słuchowe,
- rozwijają słownik czynny i bierny oraz rozwijają mowę,
- doskonalą orientację w przestrzeni oraz w schemacie ciała,
- przeliczają w zakresie dostosowanym do wieku i możliwości,
- segregują elementy tworząc zbiory i określają ich liczebność,
- rozwijają wyobraźnię i kreatywność podczas prac plastycznych i zabaw konstrukcyjnych,
- doskonalą sprawność motoryczną dłoni,
- śpiewają piosenki o pszczołach, doskonalą poczucie rytmu podczas zabaw muzycznych,
- rozwijają dużą motorykę podczas zabaw ruchowych w sali i w ogrodzie przedszkolnym.
Podkategorie
Strona 15 z 17