ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:

 

 

Ekologia

31.03 – 04.04

Dziecko:

  • Poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
  • Dba o sprawność całego ciała
  • Uważnie słucha czytanki podczas lekcji w bibliotece
  • Zna zasady bezpieczeństwa podczas zabaw i spacerów
  • Rozumie znaczenie słowa „ekologia”
  • Wie, jak może dbać o środowisko
  • Rozumie znaczenie segregacji odpadów
  • Zna zasady segregowania śmieci
  • Słucha utworów o tematyce ekologicznej
  • tworzy zbiory na podstawie jednej cechy i przelicza elementy zbiorów
  • stosuje określenia najmniej/najwięcej
  • układa elementy od najmniejszego do największego i odwrotnie
  • dostrzega brakujące lub zamienione elementy
  • wykona pracę plastyczną uświadamiającą znaczenie dbania o naszą planetę

 

Dbam o zdrowie

07.04 – 11.04

Dziecko:

  • potrafi określić czym jest zdrowie, a czym choroba
  • nazywa i wskazuje części ciała w języku polskim i angielskim
  • zna zasady zdrowego odżywiania
  • aktywnie uczestniczy w wycieczce do Muzeum Łowiectwa w Uzarzewie
  • zna i zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas wycieczki
  • wie, że nie może samodzielnie zażywać lekarstw
  • wie, jak dbać o zdrowie
  • wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
  • wie, jakie znaczenie dla zdrowia ma ruch
  • zna naturalne źródła witamin
  • zna nazwy przedmiotów wykorzystywanych przez lekarzy oraz wie, do czego służą: stetoskop, termometr, szpatułka laryngologiczna, ciśnieniomierz
  • dba o higienę – zna etapy mycia rąk
  • wie, jak należy dbać o higienę jamy ustnej
  • potrafi segregować obrazki ze względu na ich znaczenie dla zdrowia
  • wykona pracę plastyczną dbając o jej estetykę

 

Wielkanocne zwyczaje

14.04 – 18.04

Dziecko:

  • poznaje staropolskie zwyczaje wielkanocne
  • rozumie znaczenie słów Śmigus – Dyngus
  • nazywa symbole związane ze Świętami Wielkanocnymi
  • nazywa i rozróżnia: pisanki, kraszanki, oklejanki, drapanki
  • tworzy zbiory na podstawie wybranych cech, przelicza elementy zbiorów, określa ich wielkość lub równoliczność
  • potrafi kontynuować rozpoczęty rytm (spostrzeganie wzrokowe) ułożony za pomocą sylwet
  • wykona pracę plastyczną o tematyce świątecznej
  • słucha i powtarza słowa piosenki „Święta Wielkanocne”
  • wie, jak należy się ubrać i zachowywać podczas uroczystego wspólnego posiłku świątecznego
  • aktywnie bierze udział w grze, której celem jest odszukanie zajączkowej niespodzianki

 

Poznajemy Toruń

21.04 – 25.04

 

Zajęcia realizowane w ramach projektu „Wielkopolska – Kujawy i Pomorze”

 

Barwy narodowe

28.04 – 30.04

Dziecko:

  • Wie, jakiej jest narodowości
  • Zna, wymienia i opisuje symbole narodowe: flagę, godło, hymn
  • Wykona pracę plastyczną – Godło Polski
  • Wie, jak zachowywać się podczas śpiewania hymnu
  • Poznaje mapę Polski oraz umiejscowienie na niej: Warszawy, Poznania, Wisły, Bałtyku i Tatr
  • Buduje wypowiedzi poprawne gramatycznie opisując, za co można kochać Polskę