ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:
Ekologia
31.03 – 04.04
Dziecko:
- Poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
- Dba o sprawność całego ciała
- Uważnie słucha czytanki podczas lekcji w bibliotece
- Zna zasady bezpieczeństwa podczas zabaw i spacerów
- Rozumie znaczenie słowa „ekologia”
- Wie, jak może dbać o środowisko
- Rozumie znaczenie segregacji odpadów
- Zna zasady segregowania śmieci
- Słucha utworów o tematyce ekologicznej
- tworzy zbiory na podstawie jednej cechy i przelicza elementy zbiorów
- stosuje określenia najmniej/najwięcej
- układa elementy od najmniejszego do największego i odwrotnie
- dostrzega brakujące lub zamienione elementy
- wykona pracę plastyczną uświadamiającą znaczenie dbania o naszą planetę
Dbam o zdrowie
07.04 – 11.04
Dziecko:
- potrafi określić czym jest zdrowie, a czym choroba
- nazywa i wskazuje części ciała w języku polskim i angielskim
- zna zasady zdrowego odżywiania
- aktywnie uczestniczy w wycieczce do Muzeum Łowiectwa w Uzarzewie
- zna i zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas wycieczki
- wie, że nie może samodzielnie zażywać lekarstw
- wie, jak dbać o zdrowie
- wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
- wie, jakie znaczenie dla zdrowia ma ruch
- zna naturalne źródła witamin
- zna nazwy przedmiotów wykorzystywanych przez lekarzy oraz wie, do czego służą: stetoskop, termometr, szpatułka laryngologiczna, ciśnieniomierz
- dba o higienę – zna etapy mycia rąk
- wie, jak należy dbać o higienę jamy ustnej
- potrafi segregować obrazki ze względu na ich znaczenie dla zdrowia
- wykona pracę plastyczną dbając o jej estetykę
Wielkanocne zwyczaje
14.04 – 18.04
Dziecko:
- poznaje staropolskie zwyczaje wielkanocne
- rozumie znaczenie słów Śmigus – Dyngus
- nazywa symbole związane ze Świętami Wielkanocnymi
- nazywa i rozróżnia: pisanki, kraszanki, oklejanki, drapanki
- tworzy zbiory na podstawie wybranych cech, przelicza elementy zbiorów, określa ich wielkość lub równoliczność
- potrafi kontynuować rozpoczęty rytm (spostrzeganie wzrokowe) ułożony za pomocą sylwet
- wykona pracę plastyczną o tematyce świątecznej
- słucha i powtarza słowa piosenki „Święta Wielkanocne”
- wie, jak należy się ubrać i zachowywać podczas uroczystego wspólnego posiłku świątecznego
- aktywnie bierze udział w grze, której celem jest odszukanie zajączkowej niespodzianki
Poznajemy Toruń
21.04 – 25.04
Zajęcia realizowane w ramach projektu „Wielkopolska – Kujawy i Pomorze”
Barwy narodowe
28.04 – 30.04
Dziecko:
- Wie, jakiej jest narodowości
- Zna, wymienia i opisuje symbole narodowe: flagę, godło, hymn
- Wykona pracę plastyczną – Godło Polski
- Wie, jak zachowywać się podczas śpiewania hymnu
- Poznaje mapę Polski oraz umiejscowienie na niej: Warszawy, Poznania, Wisły, Bałtyku i Tatr
- Buduje wypowiedzi poprawne gramatycznie opisując, za co można kochać Polskę