ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK:
„Złota Polska jesień”
29.09-10.10
Dziecko:
- rozwija pamięć wzrokową,
- opisuje zmiany w przyrodzie,
- usprawnia i wzmacnia funkcję rąk,
- porównuje zmiany zachodzące w przyrodzie,
- zmienia barwy liści,
- utrwala pojęcie „para”,
- przeliczanie w zakresie 10,
- tworzy zbiory – klasyfikuje przedmioty,
- rozwija zainteresowanie najbliższym otoczeniem przyrodniczym,
- rozwija różne formy ekspresji - wdrażanie do właściwego zachowania się podczas zabawy i wykonywania poleceń
- wykonuje ćwiczenia ortofoniczne naśladując dźwięki natury,
- ruchem ilustruje treść wiersza,
- uczy się wiersza na pamięć,
- sprawnie wykonuje ćwiczenia,
- stosuje się do zasad bezpieczeństwa,
- przygotowuje się do festynu jesiennego poprzez ćwiczenie układu i słów piosenki,
- odszukuje różnice i podobieństwa na obrazku,
- rozwija umiejętności plastyczne,
- próbuje wybrzmiewać głoski w nagłosie i wygłosie,
- używa zwrotów i układa przedmioty nad, pod, w, obok,
- śpiewa piosenki o tematyce jesiennej,
- w skupieniu słucha utworów literackich – odpowiada na pytania dotyczące tekstu,
- bierze udział w warsztatach z magikiem,
- świętuje wspólnie „Dzień Chłopaka”.
„Jesień w sadzie i w lesie”
13.10-24.10
Dziecko:
- kształtuje umiejętności rozpoznawania owoców i warzyw za pomocą różnych zmysłów,
- kształtuje umiejętności analizy i syntezy wyrazów,
- spożywa owoce i warzywa,
- zwraca uwagę na wzajemne bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych,
- rozwija zwinność i szybkości,
- używa poprawnych form przymiotników,
- rozwija procesy poznawcze takich jak: myślenie, pamięć, uwaga, mowa w toku słuchania,
- zna wartość zdrowotną warzyw i owoców,
- próbuje soku z wyciśniętych warzyw i owoców,
- ćwiczy koordynację wzrokowo-ruchową,
- posługuje się pojęciami: duże – większe, małe – mniejsze,
- segreguje owoce i warzywa z podziałem na mniejsze, większe,
- utrwala znajomość drzew liściastych: klon, dąb i kasztanowiec oraz ich owoców,
- utrwala nazwy kolorów (jasny i ciemny),
- poznaje bogactwo jakie daje las,
- rozwija analizę słuchową poprzez podział wyrazów na sylaby,
- rozwija uzdolnienia dekoracyjne dziecka,
- utrwala nazwy drzew liściastych i iglastych,
- kształtuje umiejętności porównywania elementów zbioru,
- rozwija umiejętności przeliczania elementów oraz zastosowania w praktyce zwrotów ( mniej o , więcej o )
– poznaje wiadomości na temat zagrożenia związanego z grzybami,
- zna podział grzybów,
- doskonali reakcję na bodźce słuchowe,
- rozwija percepcję słuchową,
- poszerza doświadczenia plastyczne,
- bierze udział w świętowaniu Dnia Edukacji Narodowej,
- interpretuje ruchem piosenkę przed całą społeczności a przedszkolną,
- współdziała w grupie,
- zostawia porządek w miejscu pracy,
- kształtuje umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby oraz wybrzmiewania głosek w nagłosie i wygłosie.