CO BĘDZIEMY ROBIĆ ?

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC:

 

    1. W laboratorium
    • Bierzemy udział w warsztatach Mobilnego Laboratorium dotyczących eksperymentów
    • Samodzielnie wykonujemy doświadczenia badawcze
    • Bawimy się cieczą nienewtonowską
    • Wykonujemy eksperymenty z wodą
    • Samodzielnie tworzymy masy sensoryczne
    • Bawimy się do piosenki „Das bin ich” w j. niemieckim
    • Świętujemy Dzień Kobiet

      

    1. Marcowa pogoda
    • Kulturalnie zachowujemy się podczas koncertu edukacyjnego
    • Poznajemy i utrwalamy literę „c”
    • Obsrwujemy zmieniającą się marcową pogodę
    • Słuchamy wiersza pt.: „Marcowa pogoda”
    • Poznajemy przysłowie „W marcu jak w garncu”
    • Śpiewamy i tańczymy do piosenki „Wołanie wiosny”
    • Klasyfikujemy przedmioty ze względu na jedną lub kilka cech
    • Wykonujemy pracę plastyczną związaną z tematem
    • Przeliczamy elementy, wykonujemy działania
    • Dostrzegamy cechy wspólne i różniące dane przedmioty
    • Odróżniamy zdania prawdziwe od fałszywych

     

    1. Nadeszła wiosna
    • Poznajemy i utrwalamy literę „z”
    • Rozpoznajemy i nazywamy wiosenne kwiaty
    • Wykonujemy pracę plastyczną związaną z tematem
    • Słuchamy opowiadania „Dziwna nieznajoma”
    • Wiemy kiedy jest pierwszy dzień wiosny
    • Bawimy się w zabawę „Warm/kalt” w j. niemieckim
    • Znamy zwyczaje związane z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny
    • Poznajemy pojęcia: ekologia, ochrona środowiska, recykling
    • Wykonujemy ekologiczną Marzannę, strój ekologiczny, latawiec
    • Tworzymy wiosenny kącik w sali
    • Szukamy oznak wiosny w parku, ogrodzie
    • Bierzemy udział w Powitaniu wiosny w Przedszkolu nr 35

     

    1. Zwierzęta sprzed milionów lat
    • Poznajemy i utrwalamy literę „y”
    • Bawimy się z wykorzystaniem rymowanki
    • Słuchamy opowiadania „Opowieść o komarze w muzeum”
    • Oglądamy zdjęcia dinozaurów i poznajemy ich nazwy
    • Wykonujemy pracę plastyczną związaną z tematem
    • Układamy puzzle z dinozaurami
    • Bwimy się w zabawę rozwijająca spostrzegawczość „Znajdź dinozaura”
    • Dopasowujemy dinozaury do ich cieni
    • Szukamy „kości” dinozaura w piasku kinetycznym i układamy ich szkielety
    • Odróżniamy stronę lewą od prawej
    • Śpiewamy piosenkę „Teddybär” w j. niemieckim
    • Słuchamy wiersza „Węglowa rodzinka”
    • Oglądamy zdjęcia kopalni i górników w niej pracujących
    • Określamy do czego potrzebne są sól i węgiel, porównujemy ich wygląd
    • Wiemy jakie produkty powstają podczas chemicznej obróbki węgla kamiennego
    • Wykonujemy pracę plastyczną związaną z tematem – rysujemy węglem drzewnym
    • Śpiewamy piosenkę „Grzeczny dinozaur”
    • Przeliczamy w zakresie 10