CO BĘDZIEMY ROBIĆ ?

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ:

 

  1. Witaj Święty Mikołaju

Dzieci:

  • potrafią podążać według wskazówek napisanych w liście od Świętego Mikołaja,
  • wiedzą, na czym polega praca listonosza,
  • piszą list do Świętego Mikołaja (w formie obrazkowej),
  • słuchają piosenek o tematyce świątecznej,
  • potrafią tworzyć zbiory z gwiazdek wg wskazanej cechy,
  • rozumieją, co oznacza pojęcie obcy,
  • dokonują analizy i syntezy wyrazowej,
  • wykonują zadania w zakresie integracji sensorycznej,
  • uważnie słuchają wiersza J. Hermana pt.: “Obcy”,
  • doskonalą prawidłowe oddychanie - ćwiczenia połączone z wypowiadaniem głosek i śpiewaniem,
  • doskonalą sprawność ruchową podczas zabaw i ćwiczeń gimnastycznych

 

  1. Bombka - projekt edukacyjny (3 tygodnie)

Dzieci:

  • poznają obraz graficzny liter: E i K, utrwalają go wykonując karty grafomotoryczne,
  • rozpoznają i nazywają cyfry 6 i 7,
  • wykonują ćwiczenia i karty pracy do poznanych cyfr,
  • poznają symbole matematyczne: <, >, = i  wykonują zadania utrwalające poznane symbole,
  • przeliczają elementy zbioru i określają ich liczebność,
  • poznają różne rodzaje ozdób na choinkę,
  • potrafią nazwać materiały, z których są wykonane,
  • dzielą ozdoby choinkowe na zbiory wg wybranej cechy,
  • tworzą własną bombkę z wybranych materiałów,
  • znają tradycje i zwyczaje związane ze Świętami Bożego Narodzenia, a w szczególności te związane z ubieraniem choinki,
  • wspólnie w sali świętują uroczystą Wigilię,
  • kulturalnie zachowują się przy stole świątecznym,
  • wykonują kartkę świąteczną wg instrukcji nauczyciela,
  • samodzielnie ozdabiają choinkę w sali,
  • uważnie słuchają opowiadania A. Galickiej pt.: “Komu potrzebne jest Boże Narodzenie?” oraz innych związanych z tematem,
  • układają historyjkę obrazkową pt.: “Stłuczona bombka” i opowiadają jej treść dostrzegając związki przyczynowo - skutkowe,
  • wykonują karty pracy dotyczące bombki,
  • obserwują zimowe krajobrazy podczas spacerów,
  • ilustrują ruchem treść utworu muzycznego pt.: “Zarozumiała bombka”,
  • relaksują się podczas śpiewania kolęd,
  • rozwiązują zagadki słowno-obrazkowe,
  • wykonują zadania z poznanymi literami i cyframi w zeszytach,
  • poznają słowa i melodie kołysanki pt.: “Za kominem świerszczyk spał”,
  • uczestniczą w wycieczce poza przedszkolem i obserwują ozdoby znajdujące się na witrynach sklepowych.