ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ/CZERWIEC

 

 


1. DZIEŃ MAMY

Dzieci:

  • rozwijają aktywność ruchową, muzyczną i artystyczną,
  • kształtują umiejętność współpracy w grupie,
  • wyklaskują rytm utworów muzycznych,
  • utrwalają datę dnia matki, poznają znaczenie daty,
  • poznają słowa piosenki pt.: “Moja rodzina”,
  • samodzielnie wykonują prezent dla mamy,
  • rozwijają umiejętność układania życzeń,
  • wzbogacają słownictwo związane z tematem,
  • doskonalą orientację na kartce papieru podczas dyktanda graficznego,
  • poznają i utrwalają obraz graficzny litery G
  • doskonalą sprawność ruchową podczas zabaw na powietrzu oraz ćwiczeń gimnastycznych w sali.


2. DZIECI Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA

Dzieci:

  • uczestniczą w imprezie z okazji Dnia Dziecka,
  • poszerzają wiadomości na temat kontynentów oraz żyjących tam dzieci,
  • poznają zabawy dzieci z różnych stron świata,
  • rozwiązują zagadki słowne, sami potrafią ułożyć treść zagadki,
  • uczestniczą w wycieczce do lodziarni,
  • kształtują umiejętności podejmowania działań i zgodnej współpracy z innymi,
  • szanują innych ludzi różniących się wyglądem, mówiących różnymi językami,
  • znają swoje prawa i obowiązki,
  • doskonalą pamięć ruchową zapamiętując kolejność ruchów w układzie tanecznym,
  • poznają i utrwalają obraz graficzny litery Z,


3. TYDZIEŃ BEZ ZABAWEK – RECYKLING

Dzieci:

  • potrafią stworzyć interesujące przedmioty wykorzystując kartony, taśmy, rolki itp.,
  • znają pojęcie recyklingu,
  • wiedzą jak można ponownie wykorzystać wybrane odpady,
  • znają materiał, z którego wykonane są poszczególne rodzaje odpadów,
  • rozwijają własne zainteresowania oraz kreatywność tworząc coś z niczego,
  • przeliczają elementy i tworzą zbiory,
  • uczestniczą w Turnieju Piłki Nożnej,
  • doskonalą umiejętność pisania poznanych liter,
  • doskonalą analizę głoskową wyrazów,
  • wykonują ćwiczenia równoważne.

 

4. ŁĄKA

Dzieci:

  • rozwiązują zagadki o zwierzętach żyjących na łące,
  • naśladują ruchem i wydają odgłosy mieszkańców łąki,
  • uczestniczą w zawodach sportowych tzw. spartakiadzie,
  • uważnie słuchają wiersza I. Salach “Łąka”,
  • uważnie słuchają opowiadania dotyczącego łąki oraz jej mieszkańców,
  • potrafią prawidłowo dopasować figury geometryczne,
  • ilustrują ruchem treść opowieści ruchowej,
  • wiedzą jak należy się zachować w stosunku do roślin i zwierząt,
  • kształtują znajomość stosunków przestrzennych,
  • posługują się liczebnikami głównymi i porządkowymi,
  • poznają obraz graficzny litery f,
  • potrafią zapisać poznane litery ze słuchu.


5. DZIEŃ TATY

Dzieci:

  • uczestniczą w obchodach Dnia Rodziny oraz w Pożegnaniu Przedszkola,
  • przełamują nieśmiałość przed występami publicznymi,
  • samodzielnie tworzą prezent z okazji Dnia Ojca,
  • wykonują ilustracje na temat pracy swojego taty,
  • potrafią opisać wygląd swojego taty - doskonalenie poprawnego użycia przymiotników,
  • doskonalą słowa poznanych piosenek i wierszy doskonaląc pamięć,
  • rozwijają poczucie rytmu podczas zabaw muzyczno - ruchowych,
  • potrafią powiedzieć czym zajmuje się ich tata,
  • poznają obraz graficzny litery h,
  • relaksują się przy muzyce klasycznej.

 

6. BEZPIECZNE WAKACJE

Dzieci:

  • wiedzą jak zachować bezpieczeństwo podczas wakacji w różnych sytuacjach i miejscach,
  • znają zagrożenia jakie niesie za sobą korzystanie z kąpielisk, oddalanie się od dorosłych, 
  • znają numery alarmowe wybranych służb ratowniczych,
  • rozumieją konieczność wzmożonej opieki osób dorosłych nad dziećmi podczas letniego wypoczynku,
  • prawidłowo reagują na umówione komunikaty słowne,
  • potrafią zareagować podczas sytuacji zagrożenia np. ataku psa, wypadku czy zaczepiania przez nieznajomego,
  • opowiadają o swoich planach na wakacje układając zdania poprawne pod względem gramatycznym,
  • wiedzą co należy spakować na różnego typu wyjazdy,
  • doskonalą orientację w przestrzeni, utrwalają kierunki prawa - lewa,
  • wykonują ćwiczenia przeciwko płaskostopiu.