CO BĘDZIEMY ROBIĆ ?
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ:
- Witaj Święty Mikołaju
Dzieci:
- potrafią podążać według wskazówek napisanych w liście od Świętego Mikołaja,
- wiedzą, na czym polega praca listonosza,
- piszą list do Świętego Mikołaja (w formie obrazkowej),
- słuchają piosenek o tematyce świątecznej,
- potrafią tworzyć zbiory z gwiazdek wg wskazanej cechy,
- rozumieją, co oznacza pojęcie obcy,
- dokonują analizy i syntezy wyrazowej,
- wykonują zadania w zakresie integracji sensorycznej,
- uważnie słuchają wiersza J. Hermana pt.: “Obcy”,
- doskonalą prawidłowe oddychanie - ćwiczenia połączone z wypowiadaniem głosek i śpiewaniem,
- doskonalą sprawność ruchową podczas zabaw i ćwiczeń gimnastycznych
- Bombka - projekt edukacyjny (3 tygodnie)
Dzieci:
- poznają obraz graficzny liter: E i K, utrwalają go wykonując karty grafomotoryczne,
- rozpoznają i nazywają cyfry 6 i 7,
- wykonują ćwiczenia i karty pracy do poznanych cyfr,
- poznają symbole matematyczne: <, >, = i wykonują zadania utrwalające poznane symbole,
- przeliczają elementy zbioru i określają ich liczebność,
- poznają różne rodzaje ozdób na choinkę,
- potrafią nazwać materiały, z których są wykonane,
- dzielą ozdoby choinkowe na zbiory wg wybranej cechy,
- tworzą własną bombkę z wybranych materiałów,
- znają tradycje i zwyczaje związane ze Świętami Bożego Narodzenia, a w szczególności te związane z ubieraniem choinki,
- wspólnie w sali świętują uroczystą Wigilię,
- kulturalnie zachowują się przy stole świątecznym,
- wykonują kartkę świąteczną wg instrukcji nauczyciela,
- samodzielnie ozdabiają choinkę w sali,
- uważnie słuchają opowiadania A. Galickiej pt.: “Komu potrzebne jest Boże Narodzenie?” oraz innych związanych z tematem,
- układają historyjkę obrazkową pt.: “Stłuczona bombka” i opowiadają jej treść dostrzegając związki przyczynowo - skutkowe,
- wykonują karty pracy dotyczące bombki,
- obserwują zimowe krajobrazy podczas spacerów,
- ilustrują ruchem treść utworu muzycznego pt.: “Zarozumiała bombka”,
- relaksują się podczas śpiewania kolęd,
- rozwiązują zagadki słowno-obrazkowe,
- wykonują zadania z poznanymi literami i cyframi w zeszytach,
- poznają słowa i melodie kołysanki pt.: “Za kominem świerszczyk spał”,
- uczestniczą w wycieczce poza przedszkolem i obserwują ozdoby znajdujące się na witrynach sklepowych.