ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ
1. MAJOWA ŁĄKA
Dziecko:
- słucha uważnie opowiadania PO
- buduje dłuższe wypowiedzi SO
- wykonuje polecenia nauczyciela SO
- dokonuje analizy sylabowej (dz. młodsze) i głoskowej wyrazów, wyróżnia głoski w nagłosie i wygłosie (dzieci starsze w zależności od umiejętności) PO
- poznaje i utrwala obraz graficzny litery Ą, ą PO
- kreśli literę Ą, ą w powietrzu, na kartce papieru, w kaszy mannej FO
- wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne FO
- poznaje zwierzęta żyjące na łące PO
- poznaje kwiaty rosnące na łące PO
- wie, jak zachować się wobec roślin oraz zwierząt SO
- rozwija troskę o środowisko przyrodnicze SO
- utrwala nazwy miesięcy PO
- rozwija logiczne myślenie poprzez rozwiązywanie zagadek PO
- układa historyjkę obrazkową PO
- rysuje po śladzie FO
- wykonuje prostą pracę prace plastyczno-techniczną PO
- rozwija zdolności manualne podczas wykonywania prac plastycznych FO
- wykonuje karty pracy (zadania dostosowane do wieku dziecka) PO
- porusza się do rytmu PO FO
- rozwija ogólną sprawność ruchową FO
- współpracuje i rywalizuje z rówieśnikami SO
- próbuje radzić sobie z przegraną, cieszy się z wygranej EO
- wykonuje polecenia zgodnie z instrukcją nauczyciela FO, SO
- rozpoznaje odgłosy wydawane przez mieszkańców łąki PO
- wyjaśnia co oznacza słowo „łąka” PO
- wykonuje ćwiczenia z wykorzystaniem maty do kodowania PO
- rozwija spostrzegawczość wzrokowo ruchową FO PO
- bawi się z innymi dziećmi SO
- przestrzega zasad bezpiecznej zabawy w sali oraz w ogrodzie przedszkolnym SO
2. Sport
- uważnie słucha opowiadania PO
- poznaje różne rodzaje ćwiczeń fizycznych FO
- proponuje wybrane ćwiczenia fizyczne FO
- poznaje różne dyscypliny sportowe FO
- wie, na czym polegają wybrane dyscypliny sportowe PO
- poznaje przyrządy i akcesoria potrzebne do danej dyscypliny sportowej PO
- wie, jak powinien odżywiać się sportowiec PO
- bierze udział w tworzeniu przykładowego jadłospisu sportowca PO
- odróżnia produkty żywnościowe zdrowe od tych szkodliwych dla zdrowia PO
- rozwija ogólną sprawność ruchową FO
- wykonuje ćwiczenia na miarę swoich możliwości FO
- rozwija małą i dużą motorykę FO
- ćwiczy orientację przestrzenną PO
- wykonuje ćwiczenia naprzemienne FO
- wykonuje ćwiczenia bieżne, skoczne, siłowe FO
- poznaje korzyści zdrowotne z uprawiania sportów PO
- bierze udział w Turnieju Piłki Nożnej FO SO
- integruje się ze społecznością lokalną SO
- poznaje zasady rywalizacji sportowej SO EO PO
- współdziała w grupie lub zespole podczas różnorodnej aktywności ruchowej SO FO
- dba o bezpieczeństwo swoje i innych podczas ćwiczeń SO
- wie, że uprawianie sportu daje radość, wpływa na sprawność, samopoczucie PO SO
- wie, że wykonywanie ćwiczeń fizycznych wymaga samodyscypliny oraz systematyczności EO SO
- poznaje i utrwala obraz graficzny litey Ę, ę
- kreśli literę Ę, ę w powietrzu, na kartce papieru ,w kaszy mannej FO
- wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne FO
- starannie wykonuje karty pracy (zadania dostosowane do wieku dziecka) PO
- wykonuje prostą pracę plastyczną FO
- rozwija zdolności manualne FO
- przestrzega zasad bezpiecznej zabawy w sali oraz w ogrodzie przedszkolnym SO
- wykonuje ćwiczenia usprawniające aparat mowy PO
- kontroluje natężenie głosu PO
- wykonuje ćwiczenia ruchowe z wykorzystaniem przyrządu FO
- utrwala nazwy dni tygodnia i miesięcy PO
- posługuje się pojęciami następstw czasu PO
- rozwiązuje zagadki słowne i obrazkowe PO
- doskonali umiejętność kreślenia cyfr PO, FO
- eksperymentuje z tworzeniem liczb PO
- wie jak bezpiecznie ćwiczyć i trenować PO
- doskonali umiejętność dodawania i odejmowania w sobie znanym zakresie PO