CO BĘDZIEMY ROBIĆ ?

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK/LISTOPAD:

 

 

 

 Projekt "Makaron": 

  • Wprowadzenie w temat projektu; gromadzenie materiałów przyniesionych przez dzieci (makarony, mąki, maszyna do robienia makaronu, wałki),
  • poznanie historii pochodzenia makaronu (in. pasty włoskiej),
  • oglądanie, gdzie Włochy leżą na mapie, poznanie ich flagi oraz stolicy,
  • stworzenie siatki pytań dot. makaronu,
  • wspólne wykonywanie makaronu,
  • oglądanie filmu edukacyjnego: „Jak powstaje makaron”,
  • poznawanie różnego rodzaju makaronów i nazywanie ich,
  • poznawanie typowych potraw z makaronem,
  • wyjście do restauracji, w której serwuje się dania z makaronem,
  • wykonywanie prac plastycznych z wykorzystaniem makaronu,
  • szkicowanie wybranego makaronu,
  • poznanie litery „m” jak makaron,
  • przeliczanie makaronu, tworzenie zbiorów z makaronu ze względu na charakterystyczną cechę,
  • zabawy sensoryczne przy użyciu makaronu,
  • goszczenie ekspertów, którzy potrafią samodzielnie wykonać różne rodzaje makaronu,
  • uzupełnianie kart pracy oraz wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych,
  • poznanie w języku niemieckim takich nazw jak: makaron, mąka, wałek,
  • oglądanie bajki o makaronie z serii Tajemnicza Kuchnia,
  • słuchanie piosenki pt.: „Makaron włoskie makarony”,
  • oglądanie makaronu przez lupę, kamerkę internetową,
  • zabawy ogólnorozwojowe dla dzieci,
  • zagadki słowno – obrazkowe dotyczące makaronu,
  • przeprowadzenie ankiety wśród przechodniów na temat ich ulubionego gatunku i producenta makaronu,
  • wizyta w sklepie, w celu sprawdzenia rodzajów makaronów w asortymencie,
  • odbijanie makaronu w masie solnej oraz plastelinie,
  • wykonywanie ozdób z makaronu,
  • barwienie makaronu przy użyciu farby oraz barwników,
  • wykonywanie eksperymentów z makaronem,
  • oglądanie różnych rodzajów makaronu, nazywanie ich kolorów i kształtów,
  • zabawa manualna w łowienie rybek makaronowych,
  • warsztaty z ekspertem z samodzielnego tworzenia makaronu,
  • układanie sekwencji makaronowych,
  • zabawy do piosenki Spaghetti Bolognese w j. niemieckim,
  • poznanie różnych nazw makaronów, wyjaśnienie, że pochodzą one z j. włoskiego,
  • badanie czym różni się „surowy” makaron od ugotowanego,
  • przeprowadzenie ankiety wśród pracowników przedszkola o ulubiony rodzaj makaronu,
  • stworzenie książki kucharskiej z przepisami na potrawy z makaronem,
  • segregowanie rodzajów makaronów za pomocą szczypiec.