CO BĘDZIEMY ROBIĆ?

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ:

 

Nasze przedszkole

Dziecko:

  • uważnie słucha opowiadania pt.: „Pierwszy dzień w przedszkolu” i odpowiada na pytania dotyczące treści utworu,
  • rozpoznaje przyporządkowany mu znaczek w szatni oraz oznaczenia kącików; potrafi przyporządkować zabawki i inne przedmioty do odpowiednich kącików,
  • doskonali orientację w przestrzeni i prawidłowe użycie przyimków: nad, pod, w, obok
  • poznaje zasady korzystania z kącików przedszkolnych, tworzy kodeks grupowy,
  • poznaje obowiązki dyżurnego,
  • poznaje słowa i melodię piosenki pt.: „Przedszkole drugi dom”,
  • doskonali wyodrębnianie głoski w nagłosie wyrazów, próbuje wyodrębnić wygłos
  • doskonali sprawność fizyczną podczas ćwiczeń gimnastycznych,
  • wykonuje pracę plastyczną pt.: „Moje przedszkole”
  • utrwala słowa i melodię piosenki „Hello, how are you?”

Wspomnienia z wakacji

Dziecko:

  • uważnie słucha utworu pt.: „Bajka o słońcu”, wypowiada się na temat jego treści; wie, jakich zasad należy przestrzegać podczas przebywania na słońcu,
  • doskonali reakcję na umówiony sygnał oraz utrwala nazwy kolorów podczas zabaw orientacyjno - porzadkowych,
  • doskonali pamięć świeżą oraz umiejętność budowania dłuższych wypowiedzi podczas opowiadania wakacyjnych wspomnień,
  • segreguje pamiątki wakacyjne według jednej cechy, potrafi powiedzieć skąd mogą pochodzić,
  • poznaje mapę fizyczną Polski oraz niektóre oznaczenia na niej umieszczone, potrafi oszacować odległość używając słów: bliżej, dalej,
  • utrwala nazwy środków transportu, dzieli ich nazwy na sylaby,
  • wykonuje pracę plastyczną pt.: „Odbicie w tafli wody” używając farb plakatowych i kredek olejnych
  • utrwala zwroty grzecznościowe: „What’s your name?”, „My name is….”, „How are you?” „I’m ok, fine, good, not so good….”

Jesteśmy bezpieczni

Dziecko:

  • potrafi słownie opisać miejsce swojego zamieszkania, dokonać porównania różnych domów, budynków,
  • utrwala znajomość adresu zamieszkania oraz zasad bezpieczeństwa na temat tego, komu można podawać swój adres,
  • rozpoznaje i klasyfikuje wybrane znaki drogowe, potrafi nazwać ich kształt,
  • utrwala zasady przechodzenia przez ulicę,
  • wie, które pojazdy są uprzywilejowane, utrwala numery alarmowe
  • uważnie słucha opowiadania „O wilku i siedmiu koźlątkach” i na jej podstawie odpowiada jak należy zachować się w stosunku do nieznajomych pukających do drzwi,
  • rozwija percepcję słuchową podczas zabaw dźwiękiem i słowem,
  • wykonuje pracę plastyczną zgodną z tematem,
  • doskonali sprawność ruchową podczas ćwiczeń gimnastycznych
  • utrwala nazwy środków lokomocji w języku angielskim

Ja i moje ciało

Dziecko:

  • potrafi nazwać części ciała, poznaje niektóre narządy wewnętrzne i ich funkcje,
  • potrafi nazwać zmysły i połączyć z organami za nie odpowiedzialnymi,
  • rozwija zmysły podczas zabaw sensorycznych,
  • poznaje słowa i melodię piosenki „Pięć zmysłów mam”
  • doskonali rysowanie postaci ludzkiej z uwzględnieniem wszystkich części ciała,
  • uważnie słucha wiersza pt „Części ciała”, ilustruje ruchem jego treść,
  • potrafi nazwać podstawowe smaki,
  • potrafi nazwać emocje i powiedzieć w jakich sytuacjach mogą być odczuwane,
  • doskonali sprawność ruchową podczas zabaw i ćwiczeń gimnastycznych,
  • nazywa części ciała w języku angielskim, bawi się przy piosence „Head, shoulders, knees and toes”