CO BĘDZIEMY ROBIĆ?

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD:

 

Polska - moja Ojczyzna

Dziecko:

  • potrafi zdefiniować słowo Ojczyzna, obywatel, patriotyzm
  • zna stolicę Polski, główne rzeki, większe miasta i niektóre regiony Polski
  • doskonali orientację na kartce papieru,
  • wie, czym jest szacunek, tolerancja, tradycja, niepodległość,
  • utrwala polskie symbole narodowe,
  • uważnie słucha utworów literackich związanych z tematem,
  • słucha utworów muzyki poważnej znanych polskich kompozytorów,
  • utrwala słowa i melodię „Mazurka Dąbrowskiego”
  • wykonuje flagę Polski,
  • doskonali sprawność ruchową podczas ćwiczeń gimnastycznych.

Jesienna szaruga

Dziecko:

  • określa cechy charakterystyczne dla jesiennej pogody posługując się obrazkami z symbolami pogody,
  • segreguje krople deszcze ze wzg,
  • doskonali pojęcia związane z orientacją w przestrzeni - ćwiczenia na świeżym powietrzu,
  • słucha utworów literackich związanych z tematem, odpowiada na pytania dotyczące ich treści,
  • rozwiązuje zagadki słowne, obrazkowe i słuchowe związane z tematem,
  • wykonuje pracę plastyczną pt „Jesienny krajobraz”
  • utrwala słowa i melodię piosenki „Wietrzyk Psotnik”,
  • interpretuje ruchem słowa poznanej piosenki,
  • wykonuje ćwiczenia przeciwko płaskostopiu oraz doskonali koordynację wzrokowo - ruchową podczas ćwiczeń fizycznych i zabaw ruchowych,
  • poznaje angielskie zwroty związane z pogodą,

Sklep - projekt edukacyjny

Dziecko:

  • potrafi dzielić się z innymi posiadaną wiedzą w zakresie tematu „Sklep”
  • potrafi formułować pytania, na które chciałby znaleźć odpowiedź;
  • dokładnie obserwuje wygląd odwiedzanych sklepów; ich wyposażenie, pracowników; szyldy
  • poznaje zawody związane ze sklepem
  • współtworzy z innymi dziećmi kącik sklepowy w przedszkolu – potrafi organizować własny warsztat pracy wykorzystując do tego zgromadzone materiały plastyczne
  • wie, że za towary trzeba płacić; zna różne formy płatności; wie czym jest karta płatnicza, bankomat
  • poznaje różne rodzaje sklepów, w tym sklepy internetowe
  • uczestniczy w zabawach związanych ze sklepem – sprzedażą, tworzeniem i gromadzeniem produktów na sprzedaż, dostawą towaru, tworzeniem kasy, pieniędzy
  • potrafi sformułować pytanie i wypowiedzieć je przed ekspertem
  • potrafi wykonać pracę ankietera w przedszkolu – potrafi zebrać informacje dotyczące liczby osób robiących zakupy w wybranych sklepach, posługuje się symbolami
  • potrafi warzyć przedmioty, stosować określenia „lżejszy/cięższy;
  • wie, że w sklepie należy używać zwrotów grzecznościowych
  • potrafi dzielić się wiedzą i umiejętnościami zdobytymi w czasie trwania projektu z rodzicami oraz kolegami/koleżankami z innych grup.