CO BĘDZIEMY ROBIĆ?

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄCE MAJ/CZERWIEC:

 

1. Moi rodzice

  • Oglądamy spektakl teatralny pt.: „Legendy Wielkopolskie” w ODK Dąbrówka
  • Bierzemy udział w Przedszkolnej Lidze Piłkarskiej
  • Uczestniczymy w Festynie Rodzinnym i prezentujemy program artystyczny
  • Rozpoznajemy i nazywamy literę „ł” – małą, wielką, drukowaną i pisaną
  • Wykonujemy kartę pracy związaną z tematem
  • Wykonujemy laurkę dla rodziców
  • Wypowiadamy się na temat swoich rodziców: gdzie pracują, jak mają na imię, jak wyglądają
  • Wymieniamy członków „bliższej” i „dalszej” rodziny
  • Przeliczamy w zakresie własnych umiejętności

 

 2. Projekt „Biedronka”

  • Bierzemy udział w Spartakiadzie sportowej
  • Świętujemy Dzień Dziecka
  • Rozpoznajemy i nazywamy literę „ż” – małą, wielką, drukowaną i pisaną
  • Słuchamy wiersza W. Chotomskiej pt.: „Jak biedronka zgubiła kropki?”
  • Bawimy się w zabawę paluszkową o biedronce
  • Poznajemy różne gatunki biedronek i porównujemy je ze sobą
  • Wiemy jaką role biedronka spełnia w przyrodzie
  • Tworzymy siatkę wiedzy oraz kącik tematyczny
  • Wykonujemy biedronki różnymi technikami plastycznymi
  • Szukamy biedronek w trawie przy pomocy lupy
  • Poznajemy budowę biedronki
  • Oglądamy filmy przyrodnicze o biedronkach
  • Ćwiczymy przeliczanie elementów na podstawie kropek biedronki
  • Rozwiązujemy quiz o biedronce
  • Wiemy czym odżywia się biedronka
  • Poznajemy środowiska życia i wygląd biedronki
  • Rozwijamy zainteresowania przyrodnicze
  • Poznajemy cykl rozwojowy biedronki
  • Śpiewamy piosenkę o biedronce
  • Wiemy jak brzmi „biedronka” w j. niemieckim
  • Słuchamy ciekawostek o biedronce
  • Rozwiązujemy karty pracy związane z tematem
  • Klasyfikujemy biedronki ze względu na daną cechę
  • Określamy położenie przestrzenne biedronki względem kwiatka
  • Wypożyczamy z biblioteki książki o biedronkach

 

3. Tydzień bez zabawek

  • Konstruujemy zabawki wg własnego pomysłu
  • Poznajemy różne rodzaje materiałów
  • Poznajemy pojęcie recykling
  • Wiemy jak powstaje papier
  • Rozwijamy pomysłowość i twórcze myślenie
  • Wykonujemy prace przestrzenne
  • Bierzemy udział w nocowaniu w przedszkolu bez rodziców