CO BĘDZIEMY ROBIĆ?

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC:

 

  1. Teatr

Dziecko:

  • rozwija ogólną wiedzę o teatrze
  • rozbudza w sobie potrzebę kontaktu ze sztuką (teatrem)
  • kształtuje umiejętności językowe: ćwiczenia poprawnej wymowy, ćwiczenia dykcji, wzbogacanie słownictwa czynnego i biernego,
  • kształtuje umiejętność koncentracji uwagi, spostrzegawczości i pamięci
  • doskonali umiejętność wyrażania uczuć, emocji za pomocą gestów, mimiki i ruchu
  • zaspokaja potrzebę aktywności twórczej
  • rozwija uzdolnienia plastyczne podczas wykonywania prac związanych z tematem,
  • uczy się słów i melodii piosenki pt.:”Magiczne miejsce”, podejmuje próby śpiewania,
  • rozwija umiejętności współpracy w zespole,
  • poznaje różne rodzaje sztuki teatralnej (gra aktorska, kukiełki, pacynki, teatr cieni, pantomima).
  • poznaje i utrwala obraz graficzny cyfry 3

 

  1. Sport to zdrowie

Dziecko:

  • uświadamia sobie, jak ważna jest dla zdrowia aktywność fizyczna,
  • potrafi nazwać niektóre sporty olimpijskie i dopasować do nich potrzebny sprzęt,
  • doskonali wyodrębnianie głoski w nagłosie, próbuje wyodrębniać głoskę w wygłosie wyrazów,
  • poznaje i utrwala obraz graficzny cyfry 4,
  • doskonali posługiwanie się nożyczkami podczas wykonywania pracy plastycznej związanej z tematem,
  • poznaje nowe układy ruchowe przy muzyce dziecięcej,
  • zwiedza Stadion Lecha i bierze udział w warsztatch na stadionie,
  • doskonali sprawność ruchową podczas ćwiczeń fizycznych

 

  1. Witamy wiosnę

Dziecko:

  • zna zwyczaje związane z powitaniem wiosny,
  • śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru o tematyce wiosennej i potrafi interpretować ruchem ich treść,
  • aktywnie uczestnicy w zabawach ruchowych doskonaląc dużą motorykę,
  • rozpoznaje dźwięki z zagadek słuchowych,
  • wykonuje prace plastyczną różnymi technikami,
  • przestrzega ustalonych zasad podczas wyjść poza teren przedszkola,
  • segreguje przedmioty, przelicza elementy powstałych zbiorów i potrafi porównać ich ilość,
  • uważnie słucha utworów literackich i potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące ich treści,
  • gra na instrumencie perkusyjnym.
  • doskonali obraz graficzny cyfr 3 i 4

 

  1. Woda

Dziecko:

  • wymienia różne rodzaje zbiorników wodnych,
  • opisuje znany mu zbiornik wodny, jako miejsce życia roślin i zwierząt,
  • rozróżnia mieszkańców środowiska wodnego od mieszkańców innych środowisk,
  • wskazuje źródła zanieczyszczeń zbiorników wodnych,
  • przedstawia skutki tych zanieczyszczeń dla organizmów żywych,
  • wyjaśnia obieg wody w przyrodzie,
  • rozumie, jak ważną rolę odgrywa woda w życiu roślin i zwierząt,
  • wylicza sposoby zastosowania wody w gospodarstwie domowym,
  • określa właściwości wody: wrażenia dotykowe, smak, zapach, barwa, kształt, odgłosy,
  • obserwuje i analizują warunki zmiany postaci wody,
  • poszukuje sposobów oszczędzania wody,
  • buduje model filtru wodnego i oczyszcza wodę,
  • wykrywa zależności związane z pływaniem i tonięciem ciał,
  • dokręca kapiące krany i reguluje siłę strumienia podczas wykonywania różnych czynności np. mycia rąk,
  • wyraża niezadowolenie z powodu zanieczyszczania wód przez ludzi np. mycie samochodów nad jeziorem itp.