CO BĘDZIEMY ROBIĆ?

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ:

  

Święta tuż tuż

Dziecko:

  • Słucha wierszy, opowiadań i wyciąga z nich wnioski (IV),
  • Obserwuje środowisko przyrodnicze i zmiany zachodzące zimą oraz nazywa je (IV),
  • Buduje dłuższe wypowiedzi na temat świąt Bożego Narodzenia (IV),
  • Chętnie uczestniczy w zabawach muzyczno – ruchowych (I, IV),
  • Ćwiczy koordynację ruchową (I),
  • Rozwiązuje słowne i obrazkowe zagadki związane ze świętami Bożego Narodzenia (IV),
  • Śpiewa piosenki o tematyce zimowej i świątecznej (III, IV),
  • Wykonuje prace plastyczne w temacie zajęć wykorzystując różne techniki (IV),
  • Recytuje z pamięci wiersz (IV),
  • Rysuje według wzoru (IV),
  • Rozwija sprawność ruchową (I),
  • Poznaje słownictwo w języku angielskim powiązane z zimą i świętami (IV),
  • Przelicza elementy w granicach możliwościach wiekowych (IV),
  • Słucha kolęd i pastorałek (IV),
  • Wyraża chęć opieki nad zwierzętami zimą (II),
  • Potrafi określić swoje emocje i uczucia (II),
  • Oczekuje świąt Bożego Narodzenia (II),
  • Zna tradycje, zwyczaje panujące podczas Świąt Bożego Narodzenia (III),
  • Odpowiada na pytania do prowadzonych zajęć (III, IV),
  • Układa krótkie rymowanki (IV),
  • Porównuje wielkości i ciężar elementów (IV).

(…) oznacza obszar rozwoju dziecka zawarty w podstawie programowej