CO BĘDZIEMY ROBIĆ?

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC:

 

Kolorowe laboratorium

Dzieci:

  • Dostrzegają i rozwiązują problemy w czasie zabaw badawczych,
  • Samodzielnie wykonują doświadczenia badawcze,
  • Rozwijają zainteresowania badawcze na drodze eksperymentów,
  • Uczestniczą w warsztatach dotyczących eksperymentów,
  • Rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe,
  • Wykonują pracę plastyczną dotyczącą tematu,
  • Oglądają zgromadzone materiały (książki, pipety, naczynia do eksperymentów) i tworzą kącik małego badacza,
  • Uczestniczą w zabawach muzyczno-ruchowych,
  • Formułują wnioski z przeprowadzonych doświadczeń,
  • Utrwalają nazwy kolorów i tworzą paletę barw,
  • Przeliczają materiały w dostępnym zakresie.

 

Człowiek

Dzieci:                                                                  

  • Wskazują części ciała u człowieka,
  • Dostrzegają indywidualne cechy swojej budowy fizycznej i wyglądu zewnętrznego,
  • Tworzą swój autoportret, uwzględniając indywidualne cechy,
  • Znają funkcjonowanie i potrzeby swojego organizmu,
  • Wypowiadają się pełnym zdaniem na określony temat,
  • Tworzą gazetkę wykorzystując swoje zdjęcia i przyniesione materiały,
  • Potrafią współdziałać w zespole,
  • Oglądają film edukacyjny z cyklu „Było sobie życie”,
  • Kształtują postawy empatyczne i otwartość na drugiego człowieka,
  • Potrafią powtórzyć prosty wierszyk i zilustrować go odpowiednim ruchem,
  • Wykonuje pracę plastyczną starannie i estetycznie,
  • Rozwiązują zagadki słowne i obrazkowe,
  • Wiedzą jak wygląda człowiek smutny, wesoły, zły i przestraszony,
  • Wykonują ćwiczenia rozwijające orientację w schemacie własnego ciała,
  • Nazywają części ciała w języku angielskim,
  • Wykonują kartę pracy dotyczącą tematu.

 

 

Wiosna, wiosenka…

Dzieci:                                                                  

  • Segregują przedmioty wg podanej cechy, porównują liczbę elementów w zbiorach,
  • Uważnie słuchają utworów literackich związanych z nadchodzącą porą roku, potrafią odpowiedzieć na pytania dotyczące wysłuchanych treści,
  • Obserwują zmieniającą się przyrodę podczas spaceru do parku, pobytu w ogrodzie przedszkolnym,
  • Opowiadają o tym, co zaobserwowali budując zdania poprawne pod względem gramatycznym,
  • Potrafią nazwać pierwsze oznaki wiosny oraz kwiaty wiosenne,
  • Tworzą pracę plastyczną przedstawiającą wiosenny krajobraz,*
  • Rozwijają motorykę dłoni podczas zabaw manipulacyjnych,
  • Integrują się podczas wspólnych zabaw ruchowych, zabaw przy muzyce,
  • Uczestniczą w obchodach pierwszego „Dnia Wiosny” w ramach Miasteczka Oświatowego,
  • Poznają nazwy pór roku po angielsku.

 

 

Do sklepu wyruszamy

Dzieci:

 

  • Rozpoznają produkty za pomocą zmysłów (smaku, węchu, dotyku),
  • Poznają różne rodzaje sklepów,
  • Grupują produkty wg określonej cechy,
  • Poznają gazetki promocyjne z różnych sklepów,
  • Tworzą kolaż z wykorzystaniem gazetek promocyjnych,
  • Rozwijają spostrzegawczość wzrokową,
  • Uczestniczą w wycieczce do sklepu spożywczego w celu zrobienia zakupów,
  • Poznają pracę różnego typu sprzedawców,
  • Przeliczają produkty spożywcze,
  • Poznają nazwy artykułów spożywczych w języku angielskim,
  • Wykonują pracę plastyczną zgodną z tematem.

 

 

*zadania dostosowane do wieku i możliwości dzieci