CO BĘDZIEMY ROBIĆ?

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD:

 

 

1. Projekt "Liść"

Dzieci:

  • wiedzą, że liście mogą mieć różne kształty i kolory;
  • poznają liście pod różnymi postaciami (roślina, zabawka, maskotka, strój itp.);
  • poznają różne rodzaje liści (drzewa);
  • wiedzą jak zbudowany jest liść;
  • uczestniczą w zajęciach ruchowych;
  • przestrzegają zasad i reguł obowiązujących w zabawie itp.;
  • wiedzą jaką rolę pełnią liście;
  • poznają liście pod różną postacią (na drzewie, wysuszony);
  • wykonują ciasto/ciastka w kształcie liści;
  • poznają przysłowia i zwroty o liściach i jesieni;
  • zakładają sklep – kwiaciarnię;
  • wykonują liście z masy solnej – praca plastyczna; *
  • badają liście pod mikroskopem (kamerą);
  • ćwiczą mięśnie narządu mowy na zgłoskach: szsz, wrr, szu;
  • poznają różne gatunki, kształty, rodzaje liści podczas wycieczki do parku;
  • wykonują pojazd, zwierzę z liści – praca plastyczna;
  • szkicują, kolorują oraz malują na papierze;
  • kształtują pozytywne postawy podczas zabaw;
  • przeprowadzają ankietę wśród pracowników przedszkola na temat ulubionego drzewa;
  • przeliczają liście oraz tworzą zbiory; *
  • rozpoznają gatunki liści poprzez zmysł dotyku;
  • rozmawiają z ekspertami na temat uprawy roślin;
  • wykonują eksperymenty z liśćmi; wiedzą jak zachować się w różnych sytuacjach;
  • uczestniczą w zabawach zręcznościowych;
  • uczestniczą w zabawach muzyczno-ruchowych (np. do piosenki „Jesienna orkiestra”, „Listki”);
  • uczestniczą w wycieczce do Ogrodu Ekologicznego Gładysiakowie w Wirach – warsztaty o jesieni;
  • uczestniczą w warsztatach przyrodniczych na Wydziale Biologii;
  • goszczą rodziców w ramach akcji Cała Polska Czyta Dzieciom;
  • tworzą historyjkę obrazkową o liściach;
  • wysłuchują dźwięków wydawanych przez liście;
  • dowiadują się dlaczego nie wszystkie drzewa tracą liście;
  • sporządzają album z liści;
  • odbijają liście na papierze;
  • poznają nazwy drzew po angielsku;
  • słuchają piosenki o liściach w języku angielskim;
  • oglądanie filmu edukacyjnego o liściach;
  • oglądają literaturę dotyczącą tematu – wycieczka do biblioteki.

*zadania dostosowane do wieku i możliwości dzieci