ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ/ MAJ
POLSKA – MOJA OJCZYZNA 25.04 – 06.05.2022
- kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych dzieciom w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji
- kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej
- budowanie systemu wartości
- rozbudzanie umiejętności społecznych, potrzebnych w relacjach z dziećmi i dorosłymi
- stwarzanie warunków do wspólnych zabaw
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie przyrodniczym
- rozbudzanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały
dla innych
- wprowadzanie dzieci w świat wartości estetycznych, wypowiadanych poprzez muzykę, poezję, działania plastyczne wspieranie aktywności, ciekawości dzieci, samodzielności
Dzieci:
- definiują słowa: ojczyzna, obywatel, patriotyzm
- znają główne rzeki i regiony Polski
- wiedzą, jakie miasto jest stolicą Polski oraz jaką ma legendę
- poznają polskie symbole narodowe, rozpoznają hymn Polski
- poznają święta narodowe: Dzień Niepodległości oraz Konstytucję 3 Maja
- uczestniczą w obchodach Dnia Flagi wraz z innymi sąsiadującymi placówkami
- wskazują Polskę na mapie Europy
- poznają niektóre elementy historii Polski
- wiedzą czym jest: szacunek, tolerancja, tradycja
- śpiewają piosenkę patriotyczną „Namaluję Polskę”
- odpowiadają na pytania dotyczące wiersza St. Kraszewskiego pt. „Polskie krajobrazy”
- wiedzą w jakim mieście mieszkają
- wskazują na mapie kierunki: wschód, zachód, północ, południe
- świętują uchwalenie Konstytucji wraz ze społecznością lokalną.
Uroczyste świętowanie jubileuszu 40 – lecia Przedszkola nr 163 28.04.2022
- Utrwalanie wierszyków i piosenek przygotowanych na uroczystość
- Dumne reprezentowanie grupy podczas uroczystości
- Wzbudzanie zainteresowania historią przedszkola
- Kształtowanie pewności siebie poprzez prezentowanie nabytych umiejętności przed społecznością przedszkolną oraz przybyłymi gośćmi
- Kształtowanie zasad saovir vivre podczas ważnych uroczystości
- Wzmacnianie więzi ze społecznością przedszkolną podczas wspólnego świętowania
KIM ZOSTANĘ? 09.05 – 13.05.2022
- Poznajemy różnorodności zawodów oraz drogi prowadzące do ich wyuczenia
- Zgłębiamy wiedzę na temat pracy służb ratunkowych: policjantów, strażaków oraz służb medycznych
- Znamy numery alarmowe; wiemy kiedy z nich korzystać
- Poznajemy pracę piekarza i cukiernika – kształtujemy własne umiejętności podczas wyrabiania ciasta i wspólnego pieczenia chleba
- Poszerzamy wiedzę o pracy aktora – wcielamy się w różne postaci; tworzymy kącik teatralny; bawimy się w teatrzyk kukiełkowy; doskonalimy dykcję poprzez zabawy logopedyczne
- Słuchamy wiersza J. Tuwima „Wszyscy dla wszystkich” i omawiamy jego treść
- Dzielimy się swoimi marzeniami dotyczącymi własnej przyszłości, tego kim chcielibyśmy zostać – prezentujemy własną wiedzę na temat wymarzonego zawodu
- Tworzymy pracę plastyczną prezentując na niej wymarzony/ulubiony zawód
WIOSENNA ŁĄKA 16.05 – 20.05.2022
- Poznajemy małych mieszkańców łąk – różnorodność owadów, ptaków i małych zwierząt zamieszkujących łąki
- Doskonalimy umiejętność przeliczania elementów, dodawania i odejmowania za pomocą liczmanów
- Oglądamy bajkę pt. „Pszczółka Maja” – nazywamy owady pojawiające się w bajce oraz omawiamy rolę, jaką pełnią w ekosystemie
- Tworzymy pracę plastyczną z wykorzystaniem techniki Origami oraz malowania pastelami
- Rozpoznajemy i nazywamy wybrane owady; wiemy, dlaczego są pożyteczne i potrzebne
- Nazywamy wybrane kwiaty łąk; znamy ich budowę
- Uczestniczymy w zabawach ruchowych naśladując wybrane owady i zwierzęta
MOJA RODZINA 23.05 – 27.05.2022
- Prezentujemy zdjęcia członków rodziny
- Nazywamy poszczególnych członków rodziny, stosujemy określenia mama/tata, córka/syn, brat/siostra, ciocia/wujek, babcia/dziadek, kuzyn/kuzynka
- Przygotowujemy się do występu z okazji Dnia Matki – utrwalamy wierszyki, życzenia i piosenki
- Słuchamy fragmentów opowiadania J. Papuzińskiej „Nasza mama czarodziejka” – odpowiadanie na pytania dotyczące treści utworu; rozmowa na temat „niezwykłości” wszystkich mam; budowanie postawy otwartości poprzez wypowiedzi na temat własnych rodziców – za co ich tak bardzo kochamy
- Malujemy portret mamy – potrafimy rozplanować pracę na kartce papieru z uwzględnieniem cech portretu
- Przygotowujemy własnoręcznie wykonane upominki dla rodziców
- Wspólne świętowanie Dnia Rodziny; wzmacnianie więzi; dzielenie się wrażeniami/emocjami