CO BĘDZIEMY ROBIĆ?

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄCE LUTY:

  

Powietrze.

Dziecko:

  • potrafi udowodnić istnienie powietrza
  • wskazuje role powietrza dla organizmów żywych
  • identyfikuje powietrze jako składnik niezbędny do oddychania
  • akceptuje konieczność wietrzenia pomieszczeń i częstego przebywania na świeżym powietrzu
  • ocenia zachowanie ciał w powietrzu i wskazuje przedmioty, zwierzęta oraz części roślin poruszające się w powietrzu
  • konstruuje zabawki poruszające się w powietrzu
  • bada czystość powietrza
  • wskazuje źródła zanieczyszczenia powietrza
  • sugeruje, że ludzie i ich działalność to czynniki odpowiedzialne za stan czystości powietrza
  • poszukuje sposobów na zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza
  • rozróżnia rodzaje energii: cieplną, świetlną, elektryczną, mechaniczną
  • definiuje pojęcia ”odnawialne” i „nieodnawialne” źródła energii
  • opisuje zastosowanie prądu elektrycznego w życiu człowieka
  • wskazuje dymy jako skutki uboczne powstawania energii
  • wie co to jest smog, jak powstaje i jak wpływa na zdrowie ludzi
  • podkreśla znaczenie bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych
  • wskazuje źródło tzw. prądu małego (bateria) i jego zastosowanie
  • włącza i wyłącza radio, telewizor, magnetofon
  • wymienia baterie w latarce i zabawkach
  • bawi się zabawkami napędzanymi mechanicznie i baterią
  • akceptuje konieczność oszczędzania różnych rodzajów energii
  • poszukuje sposobów na oszczędzanie energii
  • dba o właściwe oświetlenie miejsca pracy i zabawy
  • wyłącza zbędne oświetlenie

  

Zwierzęta domowe.

Dziecko:

  • bierze udział w tworzeniu kącika tematycznego, PO
  • wzbogaca wiedzę o zwierzętach domowych, PO
  • zna zwyczaje zwierząt domowych, PO
  • wie, jak należy opiekować się zwierzętami domowymi, PO, EO
  • utrwala sposoby odżywiania się tych zwierząt, PO
  • rozumie, że należy dbać o środowisko przyrodnicze, PO, SO
  • utrwala zasady bezpiecznej zabawy, PO, SO
  • uważnie słucha poleceń n-la, PO
  • wypowiada się pełnymi zdaniami, PO
  • wykonuje pracę plastyczno-techniczną, PO
  • chętnie uczestniczy w zabawach z innymi dziećmi, FO, EO
  • rozwija koordynację słuchowo-ruchową, PO, FO
  • uczy się prostej piosenki o złotej rybce, PO
  • respektuje prawa innych dzieci do odpoczynku, SO
  • wykonuje ćwiczenia wzmacniające aparat mowy i ćwiczenia oddechowe, FO
  • uważnie słucha tekstu literackiego PO
  • odpowiada pełnym zdaniem na pytania dotyczące tekstu PO
  • wypowiada się na temat zwierząt domowych (posiadanych, lub takich jakie chciałby mieć) PO
  • dzieli na sylaby nazwy zwierząt domowych PO
  • tworzy zdrobnienia od nazw zwierząt PO
  • zna prawa zwierząt PO, SO
  • określa wielkość elementów używając pojęć: mały, duży, mniejszy większy
  • układa elementy w ciągu rosnącym i malejącym (ilość elementów dopasowana do wieku i możliwości dziecka) PO
  • rysuje kota wg instrukcji rysunkowej PO, FO
  • naśladuje sposoby poruszania się zwierząt FO
  • wykonuje ćwiczenia zgodnie z poleceniem nauczyciela PO