ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2021

 

 

Tydzień I

Owoce w nich zdrowe są moce.

Dziecko:

  • wie, jakie korzyści dla zdrowia przynosi jedzenie owoców,
  • potrafi nazwać owoce polskie i egzotyczne,
  • potrafi nazwać przetwory i potrawy zrobione z owoców,
  • dzieli nazwy owoców na sylaby,
  • wybrzmiewa głoski w nagłosie i wygłosie,
  • rozwiązuje zagadki słowne, których rozwiązaniem są nazwy owoców,
  • segreguje owoce ze względu na kolor, wielkość i rodzaj; przeliczają elementy w powstałych zbiorach oraz porównują ich ilość,
  • doskonali małą motorykę podczas lepienia owoców z masy solnej,
  • wykleja wybrany owoc,
  • układa prawidłowo rytm,
  • doskonali poczucie rytmu podczas zabaw muzycznych,
  • wykonuje starannie kartę pracy,
  • słuchaj wiersza w skupieniu,
  • kształtuje prawidłową postawę ciała podczas zajęć i zabaw ruchowych.

 

Tydzień II

Zdrowe przysmaki – warzywa.

Dziecko:

  • rozpoznaje warzywa za pomocą smaku i dotyku,
  • wie, jak ważne dla zdrowia jest spożywanie warzyw,
  • potrafi nazwać warzywa, podzielić ich nazwy na sylaby,
  • uważnie słucha inscenizacji do wiersza “Na straganie”, powtarzają refren za nauczycielem,
  • doskonali prawidłowy sposób oddychania,
  • doskonali orientację w schemacie własnego ciała,
  • odróżnia owoce od warzyw PO
  • kończy, rozpoczęty przez nauczyciela rytm,
  • doskonali posługiwanie się nożyczkami podczas wykonywania pracy plastycznej,
  • doskonalą równowagę oraz rozwijają dużą motorykę podczas zabaw w sali i na świeżym powietrzu.
  • przygotowuje się do występu na przedszkolnej uroczystości,
  • porusza się w rytm muzyki,
  • odtwarza ruch nauczyciela,
  • właściwie zachowuje się podczas występu,
  • występuje przed publicznością.

 

Tydzień III i IV

Nadeszła jesień.

Dziecko:

  • opisuje zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią (w parku, lesie i sadzie)
  • porównuje z innymi porami roku,
  • słucha uważnie opowiadania,
  • rozwijają logiczne myślenie poprzez rozwiązywanie zagadek oraz udzielanie odpowiedzi na stawiane pytania,
  • dzieli wyrazy na sylaby,
  • dokonuje analizy sylabowej i głoskowej wyrazów, wyróżnia głoski w nagłosie i wygłosie,
  • wypowiada się pełnymi zdaniami,
  • uważnie słucha i reaguje na polecenia n-la,
  • rozwiązuje zagadki logiczne,
  • wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne,
  • układa i opisuje historyjkę obrazkową,
  • wykonuje prostą pracę plastyczną,
  • rozwija koordynację słuchowo-ruchową,
  • reaguje na zmianę tempa,
  • rozwija ogólną sprawność ruchową,
  • reaguje na dźwięk instrumentu,
  • zapamiętuje tekst i melodię refrenu, podejmuje próby śpiewu,
  • doskonali umiejętność dodawania i odejmowania,