CO BĘDZIEMY ROBIĆ?

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD:

 

 

1. LAS SZUMI JESIENNIE, JUŻ ROBI SIĘ SENNIE

 

 

  1. Dziecko:
  • Zna leśne zwierzęta i potrafi je nazwać
  • Zna zwyczaje zwierząt leśnych (wiewiórka, lis, jeż)
  • Poznaje drzewa rosnące w lasach
  • Wie jak wyglądają grzyby jadalne i trujące
  • Rozpoznaje i nazywa barwy podstawowe
  • Uczy się piosenki „Kolorowe listki”, interpretuje ruchem tekst
  • Ćwiczy koncentrację
  • Słucha utworów literackich
  • Bierze udział w zabawach muzyczno – ruchowych
  • Wykonuje prace plastyczne
  • Ćwiczy motorykę ręki
  • Zgodnie bawi się z dziećmi
  • Mówi rytmicznie tekst wiersza
  • Liczy w zakresie 3
  • Zapoznaje się ze słownictwem w jęz. angielskim, utrwala poznane piosenki i zabawy

2. HULA, PSOCI, HAŁASUJE, TO JESIENNY WIATR FIGLUJE

 

  1. Dziecko:
  • Obserwuje zjawiska pogodowe
  • Słucha i rozpoznaje odgłosy wiatru
  • Bada zjawiska przyrodnicze
  • Naśladuje zjawiska przyrody
  • Wie, jakie są barwy narodowe
  • Wie, jak wygląda polska flaga
  • Wykonuje pracę plastyczną
  • Ćwiczy prawidłową wymowę
  • Ilustruje ruchem muzykę
  • Rozróżnia kierunki: do przodu, do tyłu, na bok
  • Doskonali orientację w schemacie ciała
  • Utrwala poznane piosenki i zabawy w jęz. angielskim 

3. PARASOLE CZAS WYCIĄGAĆ, JESIEŃ W PEŁNI, DESZCZ NADCIĄGA

Dziecko:

  • Potrafi określić aktualną pogodę
  • Wie, jakie znaki graficzne odnoszą się do pogody
  • Wie, jak należy się ubrać stosownie do pogody
  • Słucha odgłosów zjawisk przyrody
  • Potrafi powtórzyć podany rytm
  • Doskonali zmysł równowagi
  • Uważnie słucha utworów literackich
  • Uczy się słów i melodii piosenki „ Na spacerek”
  • Doskonali sprawność manualną
  • Odpowiednio reaguje na sygnały dźwiękowe
  • Ćwiczy wymowę

4. MINI PROJEKT „MIŚ”