CO BĘDZIEMY ROBIĆ?

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC:

 

Wiosna na łące

Dzieci:

  • poznają nazwy niektórych kwiatów i owadów mieszkających na łące,
  • wiedzą, że łąka jest domem dla wielu gatunków zwierząt i nie należy jej niszczyć,
  • słuchają opowiadania „Wiercipiętek poznaje owady”, odpowiadają na pytania dotyczące jego treści,
  • segregują kwiaty wg wielkości, koloru i kształtu; przeliczają elementy w powstałych zbiorach,
  • bawią się przy piosence „Na zielonej łące”,
  • wykonują kwiatki z nakrętek,
  • poznają słownictwo związane z łąką w języku angielskim,
  • biorą udział w spartakiadzie sportowej.

 

Bajeczki, książeczki…..

Dzieci:

  • wiedzą jak powstaje książka,
  • bawią się w kąciku czytelniczym, oglądają znajdujące się tam książki,
  • uważnie słuchają wybranych bajek i fragmentów książeczek, potrafią odgadnąć z jakiej bajki pochodzi czytany fragment,
  • słuchają wybranej bajki w języku angielskim
  • doskonalą orientację w przestrzeni,
  • bawią się przy muzyce bajkowej,
  • wykonują ilustrację do swojej ulubionej bajki,
  • doskonalą motorykę dużą podczas zabaw ruchowych.

 

Wakacyjne przygody

Dzieci:

  • potrafią nazwać miejsca, w których ludzie najchętniej wypoczywają (morze, góry, las….),
  • nazywają środki lokomocji, którymi można podróżować, dzielą ich nazwy na sylaby,
  • opowiadają swoją wymyśloną przygodę wakacyjną,
  • doskonalą koordynację wzrokowo - ruchową układając obrazek pocięty na części,
  • poznają słowa i melodię piosenki pt.: „Lato na dywanie”, bawią się wesoło przy piosence,
  • wykonują pracę plastyczną pt.: „Moja przygoda”,
  • poznają słownictwo w języku angielskim związane z wakacjami i bawią się przy piosence „Baby shark”,
  • doskonalą sprawność ruchową podczas zabawy metodą opowieści ruchowej.

 

Grzeczni i bezpieczni, także na wakacjach

Dzieci:

  • wiedzą, jak zachować się w sytuacji zagrożenia,
  • wiedzą, że nie należy rozmawiać z obcymi, dotykać nieznanych roślin i zwierząt,
  • uważnie słuchają opowiadania pt.: „Przygoda z małpką”, rozmawiają na temat treści opowiadania,
  • doskonalą pojęcia: wewnątrz, na zewnątrz,
  • doskonalą słowa i melodię piosenki „Lato na dywanie”, inscenizują ruchem treść piosenki,
  • wykonują pracę plastyczną pt „Lato”,
  • doskonalą słownictwo angielskie związane z wakacjami,
  • doskonalą sprawność ruchową podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym.