ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MAJ:
- Polska - maja ojczyzna
Dzieci:
- wiedzą, że ich kraj nazywa się Polska,
- rozpoznają flagę i godło Polski,
- oglądają film edukacyjny „Symbole narodowe”
- słuchają uważnie wiersza Cz. Janczarskiego pt.: „Barwy Ojczyste”, potrafią odpowiedzieć na pytania dotyczące znaczenia kolorów na fladze Polski,
- słuchają w skupieniu hymnu, widzą, jaką postawę należy przyjąć podczas jego słuchania,
- poznają legendę o powstaniu państwa polskiego,
- bawią się przy piosence „Jestem Polakiem”
- Książka moim przyjacielem
Dzieci:
- utrwalają nazwy figur geometrycznych i tworzą z nich kompozycje,
- układają szeregi według podanej cechy,
- uważnie słuchają czytanych utworów literackich o tematyce dziecięcej,
- potrafią dyskutować na ważne tematy poruszone w utworze literackim, ocenić postawę bohaterów,
- doskonalą sprawność językową poprzez ćwiczenia aparatu artykulacyjnego, ćwiczenia oddechowe oraz gry i zabawy słowne,
- poznają budowę książki oraz etapy jej powstawania,
- utrwalają zasady korzystania z książek,
- potrafią nazwać różne rodzaje książek (np. atlas, poradnik, książka kucharska i.t.p.)
- projektują zakładkę do książki,
- doskonała sprawność motoryczną podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych.
- Projekt ekologiczny - poszanowanie roślin i zwierząt
Dzieci:
- słuchają utworów literackich związanych z tematem,
- wyjaśniają znaczenie roślin dla ludzi i zwierząt,
- wiedzą, że nie wolno niszczyć roślin,
- poznają wielozmysłowo wybrane rośliny z przedszkolnego ogrodu,
- potrafią zbadać, czy roślina żyje,
- badają, jak długo żyją zerwane i włożone do wody rośliny i oceniają sens zrywania ich,
- akceptują zasady ochrony przyrody,
- wskazują glebę, jako miejsce wzrastania roślin,
- przedstawiają cykl rozwojowy wybranych roślin w powiązaniu z porą roku,
- poznają słowa i melodię piosenki pt.: „Każdy kwiat, to mały świat”,
- wykonują pracę plastyczną pt.: „Majowa łąka”
- Kocham moją mamę.
Dzieci:
- uważnie słuchają fragmentów książki J. Papuzińskiej pt.: Moja mama czarodziejka”
- potrafią odpowiedzieć na pytania dotyczące usłyszanych treści,
- opisują swoją mamę doskonaląc poprawne użycie przymiotników w zdaniu,
- wykonują laurkę dla mamy,
- segregują przedmioty według podanej cechy,
- przeliczają elementy zbiorów w zakresie dostosowanym do ich możliwości,
- poznają słowa i melodię piosenki dla mamy,
- doskonalą pamięć ruchową zapamiętując układ ruchowy do muzyki,
- doskonalą sprawność ruchową, prawidłową postawę ciała oraz koordynację ręka - oko podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw w ogrodzie przedszkolnym