CO BĘDZIEMY ROBIĆ?

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC:

 

  1. Eksperymenty

Dziecko:

  • doskonali myślenie przyczynowo - skutkowe,
  • doskonali umiejętność wnioskowania i przewidywania następstw,
  • układa historyjkę obrazkową i potrafi ją opowiedzieć,
  • klasyfikuje przedmioty według podanej cechy i przelicza obiekty w powstałych zbiorach,
  • bierze udział w mobilnym laboratorium,
  • wykonuje doświadczenia z wodą, powietrzem, barwą, magnesem i inne, obserwuje ich efekt,
  • wdraża się do bezpiecznego posługiwania się różnymi przedmiotami,
  • doskonali sprawność ruchową podczas zabaw i ćwiczeń,
  • poznaje angielskie nazwy kształtów,
  • śpiewa piosenkę pt.: „Take a shape”.

 

  1. Wiosenne ogródki naszej sali

Dziecko:

  • uważnie słucha opowiadania pt: „O żółtym tulipanie” i potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące jego treści,
  • potrafi nazwać przedmioty potrzebne do założenia ogródka, dzieli ich nazwy na sylaby, próbuje wyodrębnić głoskę w nagłosie,
  • układa sylwety od największej do najmniejszej,
  • poznaje podstawowe części roślin i potrafi je nazwać,
  • poznaje kolejne etapy sadzenia roślin i uczestniczy w zakładaniu ogródka,
  • wykonuje pracę plastyczną zgodną z tematem,
  • poznaje słowa i melodię piosenki „Jestem sobie ogrodniczka”,
  • utrwala nazwy kształtów w języku angielskim,
  • słucha opowiadania pt: „The shape of my heart” utrwalającej poznane słownictwo.

 

  1. Wiosna

Dziecko:

  • wie, na czym polega cykliczność pór roku,
  • definiuje, czym jest przyroda,
  • definiuje, czym jest ekologia,
  • zna zwyczaje powiązane z obchodami Pierwszego Dnia Wiosny,
  • zna wybrane utwory muzyczne oraz literackie powiązane z tematyką przyrodniczą,
  • uczestniczy w proponowanych działaniach twórczych,
  • zna działania sprzyjające ochronie przyrody,
  • stosuje rozwiązania sprzyjające ochronie środowiska,
  • wie, jakie są skutki dla naszej planety wskutek degradacji przyrody przez człowieka.
  • wykonuje ekologiczny instrument muzyczny,
  • poznaje angielskie słownictwo związane z wiosną oraz słowa i melodię piosenki „Spring is here”

 

  1. Teatr - projekt edukacyjny

Dziecko:

  • rozwija ogólną wiedzę o teatrze
  • rozbudza w sobie potrzebę kontaktu ze sztuką (teatrem)
  • kształtuje umiejętności językowe: ćwiczenia poprawnej wymowy, ćwiczenia dykcji, wzbogacanie słownictwa czynnego i biernego,
  • kształtuje umiejętność koncentracji uwagi, spostrzegawczości i pamięci
  • doskonali umiejętność wyrażania uczuć, emocji za pomocą gestów, mimiki i ruchu
  • zaspokaja potrzebę aktywności twórczej
  • rozwija uzdolnienia plastyczne podczas wykonywania prac związanych z tematem
  • rozwija umiejętności współpracy w zespole,
  • poznaje różne rodzaje sztuki teatralnej (gra aktorska, kukiełki, pacynki, teatr cieni, pantomima),
  • bierze udział w IV Festiwalu Bajek,
  • zwiedza teatr od strony kulis,
  • bierze udział w różnych przedstawieniach teatralnych.