ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD:

 

Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje

Dzieci:

- prowadzą obserwację zjawisk pogody,

- słuchają i rozpoznają odgłosy wiatru,

- uczestniczą w zabawach badawczych w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystanie wiatraczków,

- ćwiczą prawidłową wymowę podczas zabaw ortofonicznych,

- poznają tekst i melodię piosenki pt.: „Wietrzyk”,

- tworzą orkiestrę grając na przedmiotach codziennego użytku,

- klasyfikują przedmioty podobne i różniące się,

- rozróżniają kierunki: do przodu, do tyłu, na bok,

- rozpoznają przedmioty dotykiem,

- dokonują prób wyklaskiwania sylabizując prostych nazw przedmiotów poprzez powtarzanie po n-lu,

- uczestniczą w zabawach na powietrzu,

- doskonalą orientacje w schemacie ciała,

- potrafi określić aktualną pogodę,

- potrafią powtórzyć podany rytm,

- nazywają poszczególne dni tygodnia,

- uczestniczą w akcji „Szkoła do Hymnu”,

- uważnie słuchają wiersza o tematyce jesiennej,

- dostrzegają humor w utworach literatury dla dzieci,

- ruchem interpretują tekst wiersza,

- estetycznie wykonują prace plastyczne,

- poznają zastosowanie parasoli i płaszczy przeciwdeszczowych,

- odpowiednio reagują na sygnał dźwiękowy.

 

Projekt edukacyjny „Sklep”

Dzieci:

- uczestniczą w wycieczkach do różnych sklepów,

- organizują w sali sklepy,

- znają pojęcia: sklep spożywczy, supermarket, galeria handlowa, sklep osiedlowy, apteka, kwiaciarnia, warzywniak, piekarnia itp.

- kształtują umiejętność grupowania przedmiotów wg cechy jakościowej,

- tworzą siatkę pytań dotyczącą sklepów,

- nazywają przedmioty potrzebne do pracy sprzedawcy,

- klasyfikują artykuły wg ich przeznaczenia,

- układają historyjkę obrazkową dotyczącą tematu,

- poznają wartość pieniądza, utrwalają wartość nominału monet i banknotów,

- nazywają produkty, które można kupić w sklepie,

- kształtują rozumienie sensu kupna, sprzedaży i płacenia,

- używają zwrotów grzecznościowych.

- rozpoznają produkty za pomocą zmysłów (słuchu, węchu, dotyku),

- dzielą wyrazy na sylaby oraz proste wyrazy na głoski,

- ćwiczą prawidłową wymowę podczas zabaw ortofonicznych,

- oceniają jakość i świeżość produktów,

- oglądają film edukacyjny na temat robienia zakupów,

- słuchają piosenki pt.: „Idziemy na zakupy” oraz „Sklep z zabawkami”,

- słuchają opowiadania Teresy Błaszczyk pt.: „Adaś w centrum handlowym”,

- wiedzą, że czasie zakupów w centrum handlowym powinni poruszać się wyłącznie pod opieką osób dorosłych,

- estetycznie wykonują prace plastyczne,

- tworzą obrazkową listę zakupów,

- potrafią się przedstawić i znają swój adres zamieszkania,

- uczestniczą w balu andrzejkowym,

- uczestniczą w wycieczce autokarowej do Wioski Świętego Mikołaja.