CO BĘDZIEMY ROBIĆ?

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC:

  

  1. W WIEJSKIEJ ZAGRODZIE

Dziecko:

  • Rozpoznaje i nazywa młode i dorosłe zwierzęta mieszkające na wsi
  • Rozpoznaje odgłosy wybranych zwierząt
  • Naśladuje głosy różnych zwierząt
  • Łączy w pary zwierzęta z ich „domami”
  • Podaje różnice między wsią a miastem
  • Śpiewa piosenki
  • Odpowiednio reaguje na zmiany tempa
  • Rozwija sprawność ruchową
  • Wykonuje prace plastyczne
  • Liczy i grupuje wg wielkości, koloru
  • Poznaje i utrwala obraz graficzny cyfry 3 (dz. starsze)

 

 

  1. NADEJŚCIE WIOSNY

Dziecko:

  • Obserwuje zmieniającą się przyrodę, poszukuje zwiastunów wiosny
  • Zna zwyczaje związane z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny
  • Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
  • Rozpoznaje dźwięki z zagadek słuchowych
  • Śpiewa piosenkę: „Uciekaj Marzanno”
  • Gra na instrumentach perkusyjnych
  • Słucha utworów literackich
  • Wykonuje prace plastyczne
  • Wspólnie wita wiosnę w ogrodzie  Przedszkola nr 35, spaceruje w Parku Chrobrego
  • Bierze udział w wycieczce
  • Poznaje i utrwala obraz graficzny cyfry 4 (dz. starsze)

 

 

  1. PROJEKT: WODA

Dziecko:

  • Wymienia różne rodzaje zbiorników wodnych
  • Opisuje znany mu zbiornik wodny jako miejsce życia roślin i zwierząt
  • Rozróżnia mieszkańców środowiska wodnego od mieszkańców innych środowisk
  • Wskazuje źródła zanieczyszczeń zbiorników wodnych
  • Wyjaśnia obieg wody w przyrodzie
  • Rozumie, jak ważną rolę odgrywa woda w życiu roślin i zwierząt
  • Zna sposoby zastosowania wody w gospodarstwie domowym
  • Określa właściwości wody
  • Wie, jak oszczędzać wodę
  • Bierze udział w eksperymentach