CO BĘDZIEMY ROBIĆ?

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LISTOPAD:

 

  1. Robale - projekt edukacyjny

Dziecko:

  • poznaje elementy świata przyrody,
  • pokonuje lęki i inne negatywne odczucia związane z kontaktem z owadami,
  • poznaje nazwy siedlisk, sposobu poruszania się i odżywiania przedstawicieli fauny,
  • wskazuje różnice i podobieństwa między okazami,
  • rozwija wrażliwość emocjonalną w kontakcie z owadami poprzez delikatne obchodzenie się z nimi,
  • wzbogaca słownictwo czynne i bierne związane z tematem,
  • uważnie słucha opowiadań i wierszy związanych z tematem, potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące ich treści,
  • wykonuje różne prace plastyczne inspirowane obserwacją owadów,
  • uczestniczy w zabawach rozwijających umiejętność rozwiązywania problemów, rozumienia związków przyczynowo - skutkowych,
  • konstruuje różne budowle z dostępnych materiałów,
  • tworzy zbiory i porównuje ich wielkość,
  • poznaje angielskie słownictwo związane z tematem,
  • bawi się przy piosence: „Itsy - bitsy spider” oraz „Herman the worm”,
  • bierze udział w warsztatach „Mieszkańcy ogrodu ekologicznego”

  

  1. Jesienna pogoda - deszcz i wiatr

Dziecko:

  • określa cechy charakterystyczne dla jesiennej pogody posługując się obrazkami z symbolami pogody,
  • utrwala nazwy czterech pór roku,
  • przelicza krople deszczu w zakresie dostosowanym do jego możliwości,
  • doskonali pojęcia: „wewnątrz”, „na zewnątrz”,
  • wie, skąd się bierze deszcz - obserwuje eksperymenty: parowanie i skraplanie,
  • wypowiada się na temat: Co można zrobić w wietrzny dzień?
  • wykonuje ćwiczenia oddechowe,
  • słucha utworów literackich związanych z tematem, odpowiada na pytania dotyczące ich treści,
  • rozwiązuje zagadki słowne, obrazkowe i słuchowe związane z tematem,
  • wykonuje pracę plastyczną metodą „mokre w mokrym”, „wiatraczki”
  • poznaje słowa i melodię piosenki „Wietrzyk Psotnik”,
  • interpretuje ruchem słowa poznanej piosenki,
  • wykonuje ćwiczenia przeciwko płaskostopiu oraz doskonali koordynację wzrokowo - ruchową podczas ćwiczeń fizycznych i zabaw ruchowych,
  • śpiewa piosenkę po angielsku „Pitter, Patter”,
  • poznaje angielskie zwroty związane z pogodą,