ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MAJ:

 

  1. Polska - maja ojczyzna

Dzieci:

  • wiedzą, że ich kraj nazywa się Polska,
  • rozpoznają flagę i godło Polski,
  • oglądają film edukacyjny „Symbole narodowe”
  • słuchają uważnie wiersza Cz. Janczarskiego pt.: „Barwy Ojczyste”, potrafią odpowiedzieć na pytania dotyczące znaczenia kolorów na fladze Polski,
  • słuchają w skupieniu hymnu, widzą, jaką postawę należy przyjąć podczas jego słuchania,
  • poznają legendę o powstaniu państwa polskiego,
  • bawią się przy piosence „Jestem Polakiem”

 

  1. Książka moim przyjacielem

Dzieci:

  • utrwalają nazwy figur geometrycznych i tworzą z nich kompozycje,
  • układają szeregi według podanej cechy,
  • uważnie słuchają czytanych utworów literackich o tematyce dziecięcej,
  • potrafią dyskutować na ważne tematy poruszone w utworze literackim, ocenić postawę bohaterów,
  • doskonalą sprawność językową poprzez ćwiczenia aparatu artykulacyjnego, ćwiczenia oddechowe oraz gry i zabawy słowne,
  • poznają budowę książki oraz etapy jej powstawania,
  • utrwalają zasady korzystania z książek,
  • potrafią nazwać różne rodzaje książek (np. atlas, poradnik, książka kucharska i.t.p.)
  • projektują zakładkę do książki,
  • doskonała sprawność motoryczną podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych.

 

  1. Projekt ekologiczny - poszanowanie roślin i zwierząt

Dzieci:

  • słuchają utworów literackich związanych z tematem,
  • wyjaśniają znaczenie roślin dla ludzi i zwierząt,
  • wiedzą, że nie wolno niszczyć roślin,
  • poznają wielozmysłowo wybrane rośliny z przedszkolnego ogrodu,
  • potrafią zbadać, czy roślina żyje,
  • badają, jak długo żyją zerwane i włożone do wody rośliny i oceniają sens zrywania ich,
  • akceptują zasady ochrony przyrody,
  • wskazują glebę, jako miejsce wzrastania roślin,
  • przedstawiają cykl rozwojowy wybranych roślin w powiązaniu z porą roku,
  • poznają słowa i melodię piosenki pt.: „Każdy kwiat, to mały świat”,
  • wykonują pracę plastyczną pt.: „Majowa łąka”

 

 

  1. Kocham moją mamę.

Dzieci:

  • uważnie słuchają fragmentów książki J. Papuzińskiej pt.: Moja mama czarodziejka”
  • potrafią odpowiedzieć na pytania dotyczące usłyszanych treści,
  • opisują swoją mamę doskonaląc poprawne użycie przymiotników w zdaniu,
  • wykonują laurkę dla mamy,
  • segregują przedmioty według podanej cechy,
  • przeliczają elementy zbiorów w zakresie dostosowanym do ich możliwości,
  • poznają słowa i melodię piosenki dla mamy,
  • doskonalą pamięć ruchową zapamiętując układ ruchowy do muzyki,
  • doskonalą sprawność ruchową, prawidłową postawę ciała oraz koordynację ręka - oko podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw w ogrodzie przedszkolnym