CO BĘDZIEMY ROBIĆ?

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY:

  

Powietrze

Dziecko:

  • potrafi udowodnić istnienie powietrza
  • wskazuje role powietrza dla organizmów żywych
  • identyfikuje powietrze jako składnik niezbędny do oddychania
  • akceptuje konieczność wietrzenia pomieszczeń i częstego przebywania na świeżym powietrzu
  • ocenia zachowanie ciał w powietrzu i wskazuje przedmioty, zwierzęta oraz części roślin poruszające się w powietrzu
  • poznaje i utrwala obraz graficzny cyfry 1 (dzieci starsze)
  • konstruuje zabawki poruszające się w powietrzu
  • bada czystość powietrza
  • wskazuje źródła zanieczyszczenia powietrza
  • sugeruje, że ludzie i ich działalność to czynniki odpowiedzialne za stan czystości powietrza
  • wskazuje dymy jako skutki uboczne powstawania energii
  • wie co to jest smog, jak powstaje i jak wpływa na zdrowie ludzi

 

Poznań - nasze miasto

Dziecko:

  • odkrywa na nowo swoje miasto, zabytki, zwyczaje, najpiękniejsze miejsca,
  • doskonali małą motorykę podczas ćwiczeń grafomotorycznych,
  • poznaje i utrwala obraz graficzny cyfry 2 (dzieci starsze)
  • doskonali orientację przestrzenną,
  • uczestniczy w koncercie w Katedralnej Szkole Muzycznej,
  • wie, jak wygląda herb Poznania i zna znaczenie symboli w nim zawartych,
  • rozpoznaje znane miejsca w Poznaniu podczas jazdy tramwajem do Katedralnej Szkoły Muzycznej,
  • bezpiecznie zachowuje się podczas wycieczki,
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas podróży komunikacją miejską,
  • zna wybrane słowa z gwary poznańskiej,
  • wie, co jest stolicą Wielkopolski i wie, jaka rzeka przepływa przez Poznań,
  • tańczy tańce wielkopolskie,
  • wykonuje pracę plastyczną związaną z tematem,
  • poznaje historię poznańskich koziołków oraz tradycję rogali świętomarcińskich,
  • rozwiązuje karty pracy związane z tematem (dzieci starsze)
  • śpiewa piosenkę pt.: „To nie jest bajeczka”,