ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK

 

Jesień w ogrodzie

Dzieci:

  • Potrafią nazwać warzywa, podzielić ich nazwy na sylaby,
  • Rozpoznają warzywa za pomocą smaku i dotyku,
  • Wiedzą jak ważne dla zdrowia jest spożywanie warzyw,
  • Uważnie słuchają inscenizacji do wiersza „Na straganie”, powtarzają refren za nauczycielem,
  • Doskonalą prawidłowy sposób oddychania,
  • Doskonalą orientację w schemacie własnego ciała,
  • Kończą, rozpoczęty przez nauczyciela rytm,
  • Doskonalą posługiwanie się nożyczkami podczas wykonywanej pracy plastycznej,
  • Poznają instrumenty perkusyjne i rozpoznają je po dźwiękach jakie wydają,
  • Doskonalą równowagę oraz rozwijają dużą motorykę podczas zabaw w sali i na świeżym

powietrzu.

 

Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje

Dzieci:

  • Dostrzegają zmiany zachodzące w przyrodzie związane z aktualną porą roku,
  • Rozwijają zmysł obserwacji i zdolności porównywania,
  • Biorą udział w ćwiczeniach oddechowych,
  • Poznają jaką siłę ma powietrze, biorą udział w zabawach badawczych,
  • Rozróżniają kierunki: do przodu, do tylu, na bok,
  • Dostrzegają zmiany rytmu i tempa muzyki,
  • Ilustrują ruchem muzykę,
  • Powtarzają proste rytmy,
  • Ćwiczą liczenie w dostępnym zakresie,
  • Stosują się do poleceń nauczyciela w trakcie zabaw ruchowych,
  • Utrwalają repertuar na Dzień Edukacji Narodowej (taniec, piosenki, wiersze)
  • Właściwie zachowują się podczas występu; pokonują nieśmiałość.

 

 

Projekt „Drzewo”

Dzieci:

  • Uczestniczą w tworzeniu kącika tematycznego ,
  • Uczestniczą w tworzeniu siatki wiedzy i pytań,
  • Poszerzają wiedzę o drzewach i drewnie ,
  • Oglądają książki, albumy i filmy związane z tematem,
  • Poznają rodzaje drzew, ich budowę oraz  owoce,
  • Poznają mieszkańców drzew,
  • Rozwijają zmysł obserwacji i zdolności porównywania,
  • Biorą udział w zabawach badawczych,
  • Poznają rolę i znaczenie drzew dla środowiska,
  • Wykonują różne prace plastyczne inspirowane obserwacją drzew,
  • Uważnie słuchają opowiadań i wierszy związanych z tematem,
  • Liczą kasztany, żołędzie, szyszki ; segregują liście wg wielkości, koloru, kształtu,
  • Biorą udział w wycieczce do lasu i parku (właściwe zachowanie się – cisza, niezaśmiecanie),
  • Biorą udział w wycieczce do biblioteki ( w poszukiwaniu bajek i książek o drzewach),
  • Biorą udział w spotkaniu z leśniczym,
  • Biorą udział w zabawach ruchowo – muzycznych,
  • Poznają nowe słowa w języku angielskim związane z tematem.