CO BĘDZIEMY ROBIĆ?

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ:

 

  1. Nasze przedszkole

Dziecko:

  • tworzy kodeks grupowy i utrwala zasady obowiązujące w grupie,
  • rozpoznaje swój znaczek w szatni i w łazience,
  • uważnie słucha wiersza Doroty Gellner pt.: „Kolorowe znaczki”,
  • odpowiada na pytania dotyczące treści wiersza,
  • - potrafi dzielić wyraz na sylaby i podać ich liczbę (zadania dostosowane do wieku i możliwości dzieci),
  • doskonali orientację w schemacie ciała,
  • uczy się słów i melodii piosenki pt.: „Przedszkole - drugi dom”, interpretuje ruchem treść piosenki,
  • wykonuje pracę plastyczną „Nasze przedszkole”
  • doskonalą dużą motorykę podczas zabaw ruchowych,
  • poznaje zwroty angielskie na powitanie, bawi się przy piosence „Hello, how are you?”

 

  1. Wspomnienia z wakacji

Dziecko:

  • potrafi opowiedzieć o swoich przygodach i przeżyciach używając poprawnej formy czasownika,
  • utrwala orientację w przestrzeni podczas zabaw ruchowo - muzycznych,
  • utrwalają nazwy podstawowych figur geometrycznych,
  • bawi się przy piosence „Bursztynek, bursztynek”
  • relaksuje się przy muzyce klasycznej
  • wita się i żegna po angielsku,
  • odpowiada na pytanie: How are you?, używając zwrotów: I’m ok, fine, good, not so good
  • wykonuje ćwiczenia przeciwko płaskostopiu,
  • doskonali motorykę dłoni – praca plastyczna z wykorzystaniem masy solnej,

 

  1. Bezpieczna droga do przedszkola

Dziecko:

  • potrafi opisać swoją drogę do przedszkola,
  • poznaje niektóre znaki drogowe,
  • wie, jak bezpiecznie zachować się podczas spaceru,
  • uważnie słucha wiersza o znakach drogowych,
  • przelicza w zakresie 5
  • rozwijaja sensorykę dłoni i stopy – zabawy w kąciku sensoycznym (w sali i w ogrodzie),
  • potrafi złożyć obrazek pocięty na części (zadanie dostosowane do wieku i możliwości dzieci),
  • doskonali koordynację ruchową podczas wykonywania układu tanecznego (zabawy ruchowo – muzyczne)
  • potrafi rozpoznać dźwięki z otoczenia,
  • poznaje angielskie nazwy podstawowych środków komunikacji,
  • bawi się przy piosence „Stop, look, listen, think!”

 

  1. Dbamy o czystość

Dziecko:

  • zna zasady zachowania się w łazience,
  • doskonali samodzielność podczas mycia rąk i korzystania z toalety,
  • wie, jak prawidłowo szczotkować zęby,
  • potrafi nazwać artykuły higieny osobistej, dzieli ich nazwy na sylaby,
  • segreguje przedmioty ze względu na podaną cechę,
  • poznaje słowa i melodię piosenki „Szczotka, pasta”,
  • wykonuje pracę plastyczną związaną z tematem,
  • relaksuje się przy muzyce klasycznej,
  • doskonali sprawność ruchową, wykonuje ćwiczenia przeciwko płaskostopiu,
  • poznaje angielską rymowankę „Who took the cookie?”