Z życia przedszkola ...

 

W naszym przedszkolu zapewniamy dzieciom:


  • Poczucie bezpieczeństwa poprzez stały harmonogram, niezmienne punkty w ciągu dnia;
  • Zdrowe odżywianie - uczestniczymy w projekcie "Zdrowy Przedszkolak", podajemy dzieciom zróżnicowane, pełnowartościowe posiłki urozmaicone warzywami, owocami, kiełkami; stosujemy mąkę pełnoziarnistą, pieczywo żytnie, razowe, z dodatkiem ziaren....
Więcej…

CO BĘDZIEMY ROBIĆ?

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC STYCZEŃ:

 

PIES - projekt edukacyjny - kontynuacja

Dzieci:

- potrafią opisać wygląd psa nazywając poszczególne części ciała a niektóre z nich także w języku angielskim,

- wiedzą, jak należy opiekować się psem,

- potrafią rozpoznać wybrane rasy psów,

- potrafią rozróżnić akcesoria dla psa i opisać do czego służą,

- wiedzą na czym polega praca lekarza weterynarii,

- znają różne zawody psów,

- uważnie słuchają różnych utworów literackich w których bohaterami są psy,

- wiedzą, czym zajmują się: schronisko dla psów, szkoła dla psów, psi fryzjer,

- wykonują różne prace plastyczne związane z psami,

- poznają piosenki o psach, także w języku angielskim,

MOJE ZIMOWE ZABAWY

Dzieci:

- uważnie słuchają opowiadania pt.: „Sen piłki kropki” i odpowiadają na pytania dotyczące treści opowiadania,

- ćwiczą prawidłowe oddychanie,

- przeliczają przedmioty w zakresie 5,

- poznają zabawy zimowe na śniegu,

- wiedzą, jak bezpiecznie bawić się zimą i że zawsze mogą liczyć na pomoc dorosłych,

- wykonują pracę plastyczną „Bałwanek”,

- doskonalą sprawność ruchową podczas zabawy muzyczno - ruchowej „Zabawy na śniegu”

PAMIĘTAJMY O ZWIERZĘTACH ZIMĄ

Dzieci:

- uważnie słuchają utworu H. Zdzitowieckiej „Sarenka”,

- wiedzą, że należy dbać o zwierzęta zimą i w jaki sposób,

- potrafią wymienić niektóre zwierzęta zapadające w sen zimowy

- doskonalą sprawność i motorykę podczas zabaw z gazetami,

- bawią się wesoło przy zabawach muzyczno - rytmicznych,

- doskonalą orientację w przestrzeni podczas zabawy „Ptaszki i karmnik”

- wykonują pracę plastyczną - „Karmnik dla ptaków”

- doskonalą sprawność ruchową

 

· wskazujemy różne regiony Polski na mapie ze szczególnym zwróceniem uwagi na Śląsk,

· oglądamy ilustracje śląskiego stroju ludowego męskiego i damskiego,

· poznajemy pracę górnika,

· oglądamy zdjęcia z kopalni soli i kopalni węgla.

Zwierzęta są głodne

· poznajemy różnego rodzaju ptaki,

· dokarmiamy zwierzęta w trudnych zimowych warunkach,

· rozwijamy sprawność manualną,

· stosujemy liczebniki porządkowe,

· rozwijamy mowę,

· kształtujemy poczucie rytmu,

· poznajemy pracę leśnika.

Święta tuż - tuż

poznajemy znaczenie słowa tradycja,

omawiamy wygląd choinki,

ilustrujemy wiersz ruchem,

tworzymy zbiory, przeliczamy elementy,

dzielimy słowa na sylaby,

tworzymy samodzielne wypowiedzi,

śpiewamy kolędy i pastorałki,

wykonujemy pracę plastyczną.

To już zima

obserwujemy występujące zjawiska atmosferyczne,

obserwujemy środowisko przyrodnicze,

liczymy w zakresie trzech,

tworzymy samodzielne wypowiedzi,

wykonujemy prace plastyczne.

 
  • 20150424_105553.jpg
  • img_6864 400x267.jpg
  • 20151023_130332.jpg
  • 20150928_111056.jpg
  • 20151016_171601.jpg
  • pika2 400x267.jpg
  • dsc_1829.jpg
  • p1120192.jpg
  • 20150702_1036321.jpg
  • dsc01786 400x300.jpg
  • p1070880 400x267.jpg
  • dscn5444.jpg
  • p1120641.jpg
  • p1120233.jpg
  • imgp0808 400x300.jpg
  • dsc00457.jpg