Z życia przedszkola ...

 

W naszym przedszkolu zapewniamy dzieciom:


  • Poczucie bezpieczeństwa poprzez stały harmonogram, niezmienne punkty w ciągu dnia;
  • Zdrowe odżywianie - uczestniczymy w projekcie "Zdrowy Przedszkolak", podajemy dzieciom zróżnicowane, pełnowartościowe posiłki urozmaicone warzywami, owocami, kiełkami; stosujemy mąkę pełnoziarnistą, pieczywo żytnie, razowe, z dodatkiem ziaren....
Więcej…

CO BĘDZIEMY ROBIĆ?

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK:

 

Jesień w ogrodzie.

Dzieci:

- rozróżniają warzywa za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu,

- tworzą zbiory i przeliczają elementy w zbiorach,

- potrafią skończyć rozpoczęty rytm składający się z trzech elementów (zauważają powtarzalność),

- tworzą kompozycje stemplując ziemniakiem,

- wyklaskując sylabizują proste nazwy warzyw,*

- poznają literaturę związaną z tematem,

- opowiadają co się dzieje na obrazku,

- uczestniczą w zabawach ogólnorozwojowych w sali i ogrodzie,

- stosują zwroty grzecznościowe w zabawie i życiu codziennym,

- znają nazwy niektórych warzyw po angielsku.*

 

Po czym poznajemy jesień?

Dzieci:

- obserwują zjawiska zachodzące w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku,

- poznają nazwę nowej pory roku,

- rozumieją konieczność dostosowania ubioru do pory roku,

- obserwują liście i dostrzegają różnice w wielkości, barwie, tworzą bukiety,

- zbierają skarby do  kącika przyrody,

- naśladują dźwięki przyrody – zabawy ortofoniczne,

- potrafią tworzyć zbiory z darów przyrody wg wskazanej cechy,*

- potrafią zbiory jesienne wykorzystać w twórczości plastycznej,

- odtwarzają  ruchem treść utworu muzycznego,

- relaksują się podczas słuchania muzyki klasycznej,

- słuchają piosenki w języku angielskim, próbują ją śpiewać.*

 

Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje.

Dzieci:

- poszerzają swoją wiedzę o środowisku przyrodniczym przez obserwacje i doświadczenia,

- potrafią rozpoznać zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla późnej jesieni ( wiatr, wichura...),

- poznają dobre i złe skutki działania wiatru,

- doskonalą zdolność postrzegania szczegółów, *

- potrafią odróżnić dźwięki z otoczenia,

- ćwiczą narządy mowy,

- potrafią dmuchać z różnym natężeniem - ćwiczenia oddechowe,

- porównuje długości - stosuje słowa: długi, krótki, dłuższy od, krótszy od;*

- rozpoznają lekkie i ciężkie przedmioty,

- słuchają piosenki w języku angielskim o tematyce jesiennej*,

- wykonują pracę plastyczną

 

Wprowadzenie do projektu  "JABŁKO"

 

*zadania dostosowane są do wieku i możliwości dzieci

 

 
  • dsc_1829.jpg
  • dsc00457.jpg
  • p1120233.jpg
  • dsc01786 400x300.jpg
  • 20150928_111056.jpg
  • p1120641.jpg
  • 20150702_1036321.jpg
  • 20150424_105553.jpg
  • dscn5444.jpg
  • img_6864 400x267.jpg
  • pika2 400x267.jpg
  • p1070880 400x267.jpg
  • 20151016_171601.jpg
  • imgp0808 400x300.jpg
  • p1120192.jpg
  • 20151023_130332.jpg